kreVVeta napisał:
Ciężko mi coś powiedzieć o obu głowicach, ale powiem wam, że jednak głowica 72ccm na pewno dodaje sporo więcej mocy niż sam cylinder. Nie wiem czym to jest dokładnie spowodowane, ale chodzi tu pewnie tylko o średnicę zaworów, bo jeśli loko ma seryjny wałek i dźwigienki a osiąga z tego co czytam o wiele więcej niż ja (mam sam cylinder 72ccm dla niewtajemniczonych), bo po dotarciu, gdy sobie mogę pozwolić na sprawdzenie pełni możliwości, na prawdę nie czuć jakiejś wyraźnej różnicy w przyśpieszeniu, a v-max na tych samych zębatkach nawet można powiedzieć się zmniejszył, bo silnik lepiej kręci na niższych obrotach i nie idzie go dociągnąć na prostej nawet do 70 licznikowego, więc jakoś zadowolony nie jestem i sam rozważam zakup tego zestawu z głowicą, bo samych głowic nie dostanę.
Możliwe, że oprócz większych zaworów, wałek od 72ccm też powoduje, że moto lepiej się wkręca, jak to mówi Rubens24, ale w takim razie dlaczego do droższego zestawu nie dawaliby czegoś powodującego większą moc?
Witam wszystkich, jestem tu nowy:). Od jakiegoś czasu śledzę ten temat ponieważ sam chcę wymienić zestaw na 72ccm.
kreVVeta jeśli wymieniłeś sam cylinder bez głowicy to nie masz pojemności 72ccm tylko mniejszą. Komora spalania jest liczona do pojemności całkowitej. Kształt i położenie komory również nie jest bez znaczenia, w Twoim przypadku część tłoka nie bierze udziału w przenoszeniu mocy ze spalania ponieważ tuleja przysłonięta jest przez fragment głowicy (no chyba że masz jakiś nietypowy tłok z komorą)
Offline
carl napisał:
1. Czy walek od 50ccm wytrzyma obciazenia 72ccm???
2. Jak myslicie zetka po zmianie cylindra na 72ccm bedzie miala wieksza wartosc czy mniejsza niz seryjna???
AD1. Wytrzyma.
AD2. Oczywiście że większą.
Offline
no to masz problem, trza było szmatą owinąć
Offline
najwyższym górnym
Offline
No Panowie niespodzianka, po przejechaniu 500 km na 80ccm tłok mi pękł w środku i pierścienie wypaliło , nie ma wcale kompresji. Lepiej uważajcie z obrotami po założeniu zestawu. Tak wywaliło, że mi się zawory poprzestawiały.
Offline
kozi95 napisał:
No Panowie niespodzianka, po przejechaniu 500 km na 80ccm tłok mi pękł w środku i pierścienie wypaliło , nie ma wcale kompresji. Lepiej uważajcie z obrotami po założeniu zestawu. Tak wywaliło, że mi się zawory poprzestawiały.
sprecyzuj "wywaliło", bo z Twojego opisu niewiele wynika, jak zawory pokrzywione i pękniety tłok, to po prostu poszedł rozrząd, spadł/zerwał się łańcuch na przykład, wtedy to kwestia montazu a nie zestawu
Ostatnio edytowany przez loko (2012-05-06 15:31:58)
Offline
ja na 72ccm zrobilem 1450km i caly czas w du.. i idzie
Offline
no dlatego kolegi pytam ocokaman, bo ja już 2000km
Offline
Ma ktoś może sposób na znalezienie zabezpieczenia sworznia w silniku? Wpadła mi do komory tam gdzie korbowód. Telepałem silnikiem, używałem magnesu i nic. Ewentualnie co można by odkręcić by się tam dostać?
Offline
Odkręć prawy dekiel od sprzęgła może ci się uda jakoś wyskrobać a jeśli nie to jedynie rozpoławianie silnika!
Offline