Ogłoszenie


#346 2012-04-27 23:28:17

 Okret

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-02-16
Posty: 1130
Punktów :   14 
Pojazd: Honda CBR 125R
Wiek: 16

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Ale głównie chodzi o to żeby  cylinder był RÓWNOMIERNIE przykręcony ..

loko, dużo osób nie ma a tu sie wypowiadało. Skoro Ty lubisz odstawiac "fuszere" lub "partyzantke" to nie każ chociaz innym jej robic. I co z tego że zrobiłeś 1900km?

Ostatnio edytowany przez Okręt (2012-04-27 23:34:44)

Offline

 

#347 2012-04-27 23:34:39

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

można zastosować wartości które były przy odkręcaniu śrub. I stosować je do zakręcania. W autach po jakimś czasie trzeba dokręcić głowicę - rozumiem że nic już nie dokręcałeś loko po czasie? No i jak z tym spalaniem?

Dobry opis:

Większość śrub w aucie przykręca się "na oko", czyli z reguły mocno, tak aby się
nie odkręcały. Są jednak takie połączenia, które należy skręcać właściwym
momentem – mówiąc wprost: z właściwą siłą. Wszędzie, gdzie śruby łączą ze sobą
części aluminiowe lub aluminiowe i stalowe, niezbędna jest precyzja.

Uwaga: jednym z elementów, które wymagają niezwykłej precyzji podczas
przykręcania, jest głowica silnika. Nie tylko ważna będzie siła przykręcenia
poszczególnych śrub, lecz także właściwa jego kolejność.

Aby wiedzieć, kiedy przestać kręcić, musimy mieć klucz dynamometryczny.
Ustawiamy właściwy moment i zaczynamy powolutku dokręcać śrubę. W chwili, gdy
zaczyna ona stawiać właściwy opór, w główce klucza słychać charakterystyczne
kliknięcie. Większość kluczy – jeśli zignorujemy kliknięcie – pozwoli dalej dokręcać
śrubę i nawet ją zerwać. Jeśli nie jesteśmy pewni, zwalniamy nacisk i ponownie
dociągamy.
Jeśli dokręcenie jest wystarczająco silne znów usłyszymy "klik". Możecie jeszcze
napotkać stare klucze dynamometryczne ze strzałką i skalą. Podczas pracy strzałka
wychyla się, wskazując na skali aktualny moment przykręcenia śruby.

Offline

 

#348 2012-04-27 23:38:46

 Okret

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-02-16
Posty: 1130
Punktów :   14 
Pojazd: Honda CBR 125R
Wiek: 16

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

srubekl, w autach przy przykręcaniu głowicy nie trzeba po jakims czasie dokręcic znowu. Jest tylko określony moment, odpowiednia kolejnosc szpilek i najczęściej też ilośc stopni z jakimi trzeba dokrecic po przykreceniu dynamometrem. Przy piastach kół, to jest zabawa, trzeba przykrecac, popuszczac potem znowu przykrecac i jeszcze stopnie Taka mała uwaga

Offline

 

#349 2012-04-27 23:38:48

 loko

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Metropolia Silesia
Zarejestrowany: 2011-10-20
Posty: 398
Pojazd: Zetka+ "Black Heart" custom
Wiek: za dużo

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

dokręcałem i to 2 razy, pierwszy po jednym dniu, zgodnie z instrukcją aby uszczelki "usiadły", drugi raz po ok 300km, też zgodnie z instrukcją, którą miałem przy swoim zestawie z Oriona

Ja nie mówię, że JAK masz klucz to nie używaj!!, mówię JAK NIE MASZ to dasz radę!!!

spalanie 2,5- 3 w zasadzie żadnej różnicy z 50cc - bo moto chodzi na niższych obrotach, Sławkowski to też potwierdza, zresztą.. spalanie to rzecz wtórna 2,5 czy 3,5 i tak lepiej niż auto, które w tym czasie śpi sobie spokojnie w garażu

Ostatnio edytowany przez loko (2012-04-27 23:45:18)


Inne motorowery są jak zwykły banan, ZETKA to CHIQUITA

ZETKA the best, f..k the rest!

Offline

 

#350 2012-04-28 11:57:49

 Franio_56

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

18656054
Skąd: Frydek (Śląskie)
Zarejestrowany: 2011-07-14
Posty: 170
Punktów :   
Pojazd: Romet Router WS 50
Wiek: 16

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

srubekl napisał:

W chwili, gdy
zaczyna ona stawiać właściwy opór, w główce klucza słychać charakterystyczne
kliknięcie. Większość kluczy – jeśli zignorujemy kliknięcie – pozwoli dalej dokręcać
śrubę i nawet ją zerwać. Jeśli nie jesteśmy pewni, zwalniamy nacisk i ponownie
dociągamy.
Jeśli dokręcenie jest wystarczająco silne znów usłyszymy "klik". Możecie jeszcze
napotkać stare klucze dynamometryczne ze strzałką i skalą. Podczas pracy strzałka
wychyla się, wskazując na skali aktualny moment przykręcenia śruby.

Jest jeszcze trzeci rodzaj klucz dynamometrycznego. W moim gdy dokręcimy śrubę z ustawioną siłą to klucz zacznie cały czas przeskakiwać tak że nie da się ukręcić śruby, chyba że ustawimy za duży moment


"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota,
choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
                                                                           — Albert Einstein

Offline

 

#351 2012-04-28 12:13:39

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

loko napisał:

spalanie 2,5- 3 w zasadzie żadnej różnicy z 50cc - bo moto chodzi na niższych obrotach, Sławkowski to też potwierdza, zresztą.. spalanie to rzecz wtórna 2,5 czy 3,5 i tak lepiej niż auto, które w tym czasie śpi sobie spokojnie w garażu

Tak jest, zwłaszcza na przełożeniu, na którym moto jest bardziej elastyczne, przykładowo przy przełożeniu 14/38 obroty w trasie kręcą się w granicach 7-8 k.

Offline

 

#352 2012-04-28 22:06:57

 kosarz

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

10300103
Skąd: Zielona Góra
Zarejestrowany: 2012-03-05
Posty: 45
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 17

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Jazda zetką ,teraz na większej pojemności ,jest niesamowita. Prędkość 85 km/h ,i wcale wolno się nie rozpędza. //skasowano//(pytanie o budowie gaźnika piszemy w temacie o GAŹNIKU!) srubekll

Offline

 

#353 2012-04-29 15:06:24

carl

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-04-23
Posty: 254
Punktów :   

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

jakie sa ustawienia łańcuszka rozrządu przy zmianie na cylinder 80ccm ???

Offline

 

#354 2012-04-30 19:10:35

 esso1510i

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

35134330
Skąd: Krzeszów
Zarejestrowany: 2011-09-21
Posty: 81
Punktów :   -3 
Pojazd: ZetKa 50+
Wiek: 16

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Mak ktoś link do taniego zestawu bo ten za 4 stowy jest zalosny.

Offline

 

#355 2012-04-30 20:24:23

 CzaQQ

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

7473259
Skąd: Tarnowskie Góry
Zarejestrowany: 2010-12-09
Posty: 886
Punktów :   14 

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

co do wypowiedzi carla, ustawienie jest o samo zawsze i nie ma innego jak soibie wyobrazasz inne? co do esso1510i nie, nie ma tanszego. Jest opcja przetulejowania fabrycznego za 250zł

Offline

 

#356 2012-05-01 11:50:14

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Wracając do tematu głośnej pracy, po zmianie cylindra. Spójrzcie na te zdjęcia:

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/Glowica_walek/walek.JPG

Po lewej, wałek rozrządu dostarczany wraz z głowicą, po prawej wałek stary.

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/Glowica_walek/dzwigienki.JPG

Po lewej dźwigienki zaworowe stare.

Taka dźwigienka z prawej wyglądająca jak "kopyto" ma prawo walić porządnie dlatego zaleca się przekładkę swojego starego wałka i dźwigienek. Nie będzie takiej głośnej pracy zaworów.


Znalazłem też ciekawą metodę zakładania sworznia na ciepło

"
Przy montażu nigdy nie należy wbijać sworznia tłokowego młotkiem w otwory tłoka, gdyż spowoduje to trwałe odkształcenie płaszcza tłoka. W konsekwencji tłok traci pierwotne wymiary (szczególnie zmieni się jego owalizacja) co może spowodować zatarcia.

Prawidłowe założenie sworznia tłokowego odbywa się "na gorąco". Tłok podgrzewa się przez kilkanaście minut we wrzącej wodzie, oleju, lub palnikiem spirytusowym. Następnie możliwie szybko, aby nie dopuścić do ostygnięcia tłoka i nadmiernego nagrzania sworznia - wcisnąć sworzeń rękami w rękawiczkach lub przez szmatę. Jeżeli sworzeń wchodzi opornie, operację należy powtórzyć, podgrzewając tłok do temperatury wyższej o kilkanaście stopni. "

Offline

 

#357 2012-05-01 15:41:12

 pen3hz

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Ropczyce (podkarpacie)
Zarejestrowany: 2011-10-14
Posty: 45
Punktów :   
Pojazd: Zetka 72
Wiek: 35

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Srubekl

Jak sądzisz mogę jeszcze raz założyć uszczelkę pod głowicę po 400km (z chęcią bym zmienił wałek i koniki bo to coraz bardziej się tłucze)  ???


Rozpedzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...

Offline

 

#358 2012-05-01 17:44:23

 CzaQQ

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

7473259
Skąd: Tarnowskie Góry
Zarejestrowany: 2010-12-09
Posty: 886
Punktów :   14 

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

pod glowica mamy uszczelke wzmacniana i nie nanosi sie na nia zadnego hermetyka, jezeli powoli bedziesz sciagal i jej nie uszkodzis to pewnie ze mozesz

Offline

 

#359 2012-05-01 19:03:17

 loko

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Metropolia Silesia
Zarejestrowany: 2011-10-20
Posty: 398
Pojazd: Zetka+ "Black Heart" custom
Wiek: za dużo

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

u mnie naoliwiony sworzeń wsunąłem palcem


Inne motorowery są jak zwykły banan, ZETKA to CHIQUITA

ZETKA the best, f..k the rest!

Offline

 

#360 2012-05-01 19:15:01

 Rubens24

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Braniewo warm-mazu
Zarejestrowany: 2012-03-22
Posty: 48
Punktów :   
Pojazd: Benzer aston 80
Wiek: 24

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

nie zakładajcie walka i dźwigienek ze starej głowicy motor wyraźnie słabszy wcześniej kręcił mi się do 11 tys obrotów w trasie bez problemu teraz z ledwością do 8.5tys

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.superanime.pun.pl www.narutowalka.pun.pl www.narutoogra.pun.pl www.gnpbf.pun.pl www.dragoonballzgt.pun.pl