Ogłoszenie


#406 2012-05-09 20:27:14

tomnet

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2012-05-02
Posty: 15
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 80
Wiek: 0

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

srubekl napisał:

tomnet napisał:

Wał ma wyjść z łożyska czy z łożyskiem? Może lepiej jakieś WD jak benzynę? Co ta benzyna ma za zadanie?

Jak ty takie pytania zadajesz to lepiej to zostaw. Co ty chcesz tym WD zrobić, psiukać sobie w nos? Nalej benzyny, oleju itp i dopiero rozpoławiaj silnik, jak nie wyleci.

Właśnie przelałem 2 butelki benzyny i nic. Silnik w środku suchy, zabezpieczenie nie wypadło.
Napisze ktoś jak rozpołowić silnik? Wyjąłem kosz sprzęgłowy i zębatkę napędzającą skrzynie. Odkręciłem śrubę od wodzików. Czy w tym momencie mogę już rozpoławiać? Śruby oczywiście podkręcałem...

Offline

 

#407 2012-05-09 21:28:29

 CzaQQ

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

7473259
Skąd: Tarnowskie Góry
Zarejestrowany: 2010-12-09
Posty: 886
Punktów :   14 

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

oczywiscie ze jeszcze nie mzoesz go rozpolowic. podam ci tutaj kolejnosc (sam rozpolawialem ten silnik)
1. Wyciagasz silnik z ramy (ze wzgledu na wygode oraz z czystego rpzymusu)
2. odkrecasz szpilki glowicy i zdjemujesz oslone zaworow u gory.
3. Odkrecasz srube na klucz 10 z prawej strony glowicy (tma gdzie jest swieca) w tym momencie powinno ci wysjc kolko okragle z drugiej strony
4. Odkrecasz srube krzyzakowa ktora znajdje sie w polowie wysokosci glowicy pos tronie tego kolka
5. Odkrecasz zebatke z rozrzadu ktora jets pod tym kolkiem, jednoczescie sciagajac lancuszek rozrzadu
6. Lekko wyciagasz glowice do gory (lekkie klupniecie gumowym mlotkiem powienno pomoc)
7. Potem wychdzoi ci cylinder tez rekami go wyciagniesz (pameitasz o rozmieszczeniu tulejek na spzilkach)
8. odkrecasz pokrywe magneta (od strony zebatki zdawczej) i potem odkrecasz magneto (do jego sciagniecia potrzebujesz specjalny klucz)
9. Wyciagasz magneto, bendiks rozrusznika oraz zebatke z rozrusznika. Potem wycaigasz z silnika lancuszek rozrzadu.
10. odkrecasz wsyztskie sruby, wyciagasz czujnik z biegow i pod nim wykrecasz srube na imbus ktora trzyma wodziki.
11. wykrecasz sprzeglo
12. odkrecasz zolta srubke z mechanizmu blokowania biegow pos tronie sprzegla ktora rowniez trzyma wodizki
13. sciagasz zawleczke z zebatki tej duzej ktora jets pod sprzeglem. wyciagasz ta zebatke
14. teraz ostroznie probujesz rozpolowic silnik zapewne bedziesz sie z tym bawil bo wcale latwo nie wychdozi. Mozesz klupac lekko gumowym mlotkiem ewentualnie w akcie desperacji bierzesz duzy srubokret plaski i wsadzasz go od strony amgneta w dziure ktora jest w karterze przy lozysku z walu, wkladajac go tma tak aby rpzeszedl przez caly silnik i dotknal wewnetrznej scianki drugiego akrteru po czym pukasz lekko mlotkiem. gdy to ci sie rozejdzie masz rozebrany silnik.

Slnik powienien ci sie rozejsc tka ze wal zostanie w lozysku od strorny magneta a z drugiejs trony wyjedzie z niego

Potrzebujesz
- wolnej soboty
- kompletu nowcyh uszczelek (wsyztskich)
- hermetyka
- i wolnej niedzieli na zlozenie
- + czescie ktore chcesz wymienic

Kolejnosc skladania jets odwrotna.

jak cos to napisz do mnie na gg

popraw pisownie//Srubekl

Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2012-05-09 21:30:31)

Offline

 

#408 2012-05-09 21:32:54

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1269
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Rozumiem że masz zdjęty tłok i głowicę. Ja bym odwrócił silnik i od dołu wlewał tą benzynę, później wsadził wężyk i kompresorem przedmuchiwał całość. (Przy wymianie i wsadzaniu zabezpieczenia sworznia zatykałem wszystko szmatami, taka sytuacja to jak dla mnie koszmar)

Offline

 

#409 2012-05-09 21:50:58

tomnet

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2012-05-02
Posty: 15
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 80
Wiek: 0

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Silnik rozebrałem. Zawleczka była przyczepiona do koła magnetycznego! Nikt z was na to nie wpadł:) Także można sobie było płukać do bólu. Teraz składanie Zastanawiam się czy te same uszczelki wykorzystać bez hermetyku bo raczej ciężko będzie je dostać.

Dziękuję CzaQQ za instrukcję rozbierania.

Offline

 

#410 2012-05-09 23:38:49

 loko

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Metropolia Silesia
Zarejestrowany: 2011-10-20
Posty: 398
Pojazd: Zetka+ "Black Heart" custom
Wiek: za dużo

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

jeżeli nie uszkodziłeś mechanicznie (nie rozerwałeś), to możesz spokojnie użyć tych samych, ewentualnie przesmarować je silikonem

Ostatnio edytowany przez loko (2012-05-09 23:40:27)


Inne motorowery są jak zwykły banan, ZETKA to CHIQUITA

ZETKA the best, f..k the rest!

Offline

 

#411 2012-05-10 01:11:08

 kreVVeta

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

15531509
Skąd: Siedlce
Zarejestrowany: 2011-04-10
Posty: 403
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 125/50
Wiek: 17

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

tomnet napisał:

kreVVeta napisał:

Ciężko mi coś powiedzieć o obu głowicach, ale powiem wam, że jednak głowica 72ccm na pewno dodaje sporo więcej mocy niż sam cylinder. Nie wiem czym to jest dokładnie spowodowane, ale chodzi tu pewnie tylko o średnicę zaworów, bo jeśli loko ma seryjny wałek i dźwigienki a osiąga z tego co czytam o wiele więcej niż ja (mam sam cylinder 72ccm dla niewtajemniczonych), bo po dotarciu, gdy sobie mogę pozwolić na sprawdzenie pełni możliwości, na prawdę nie czuć jakiejś wyraźnej różnicy w przyśpieszeniu, a v-max na tych samych zębatkach nawet można powiedzieć się zmniejszył, bo silnik lepiej kręci na niższych obrotach i nie idzie go dociągnąć na prostej nawet do 70 licznikowego, więc jakoś zadowolony nie jestem i sam rozważam zakup tego zestawu z głowicą, bo samych głowic nie dostanę.

Możliwe, że oprócz większych zaworów, wałek od 72ccm też powoduje, że moto lepiej się wkręca, jak to mówi Rubens24, ale w takim razie dlaczego do droższego zestawu nie dawaliby czegoś powodującego większą moc?

Witam wszystkich, jestem tu nowy:). Od jakiegoś czasu śledzę ten temat ponieważ sam chcę wymienić zestaw na 72ccm.

kreVVeta jeśli wymieniłeś sam cylinder bez głowicy to nie masz pojemności 72ccm tylko mniejszą. Komora spalania jest liczona do pojemności całkowitej. Kształt i położenie komory również nie jest bez znaczenia, w Twoim przypadku część tłoka nie bierze udziału w przenoszeniu mocy ze spalania ponieważ tuleja przysłonięta jest przez fragment głowicy (no chyba że masz jakiś nietypowy tłok z komorą)

Mam wklęsły tłok. A pojemność jest liczona po skoku tłoka. Całkowita wychodzi jeszcze większa niż 72ccm. Wydaje mi się że to kwestia za małych zaworów, ale teraz to już nie ważne, kupiłem silnik 125ccm, a tamten będzie tylko stał w razie czego.

Offline

 

#412 2012-05-10 12:46:38

 kozi95

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Zamość
Zarejestrowany: 2011-04-03
Posty: 89
Punktów :   
Pojazd: Zetka 80 +
Wiek: 18

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Mateusz napisał:

No to skoro zawór uderzył w tłok, to musiał się rozrząd przestawić. Inaczej nie mogło być. Napinacz dobrze działał ?

Napinacz elegancko działał. Jutro będę miał nowy tłok z pierścieniami i zobaczymy jak to będzie jeździło.


Live to ride

Offline

 

#413 2012-05-10 13:35:06

 felix

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-04-17
Posty: 153
Punktów :   
Pojazd: Romet zetka, Jawka p20

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

carl napisał:

mam pytanie: czy jestescie zadowoleni z tego zestawu 72ccm, czy wszystko ladnie chodzi, bezproblemowo i bezawaryjnie bo kilka osob skarzylo sie na jakies awarie silnika...

Moglby ktos cos na ten temat powiedziec???

Offline

 

#414 2012-05-10 23:02:49

tomnet

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2012-05-02
Posty: 15
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 80
Wiek: 0

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Poskładałem silnik na starych uszczelkach, nie były poprzerywane. Może nie będzie ciekło. Mam problem z ustawieniem rozrządu, nie ma na kole magnetycznym znaczka T, są jakieś numery i dwie pionowe kreski. Wie ktoś jak to ustawić?

Offline

 

#415 2012-05-11 13:43:39

wertmaster

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 65
Punktów :   
Pojazd: Zetka Plus
Wiek: 24

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Witam
w związku z tym że mam 72cc


Kupiłem sobie olej Motul 15w50 na lato bo w zimę nie pomykam motorem
biorąc pod uwagę że mam większy cylek to się bardziej grzeje i po 30 km silnik bardzo ciężko chodzi i jest głośniejszy, na 10w40
nic się nie stanie mojej maszynie ?

Offline

 

#416 2012-05-11 14:27:18

Klusek

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-01-14
Posty: 696
Punktów :   

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Wiesz co to jest docieranie? Po twoim poście wnioskuję że nie, podczas docierania silnik się grzeje i trzeba robić częste postoje. Czy to tak trudno zrozumieć?

Offline

 

#417 2012-05-11 14:54:40

wertmaster

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 65
Punktów :   
Pojazd: Zetka Plus
Wiek: 24

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Klusek napisał:

Wiesz co to jest docieranie? Po twoim poście wnioskuję że nie, podczas docierania silnik się grzeje i trzeba robić częste postoje. Czy to tak trudno zrozumieć?

Chłopczyku motor już mam dawno dotarty  temperatura jest wysoka bo oczywiste że jest większy cylinder. więc ponawiam pytanko

Offline

 

#418 2012-05-11 14:57:22

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

wertmaster, śmiało możesz zmienić na 10w40.

Offline

 

#419 2012-05-11 15:02:17

wertmaster

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 65
Punktów :   
Pojazd: Zetka Plus
Wiek: 24

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

tzn chodzi mi o 15w50 bo chcę zeby lepiej sie smarowal na nowym cylku. ten 10w40 dziala tylko na trasie 15km potem glosniej chodzi tak jak by mial juz ciezko, poprostu da sie wyczuc ze olej juz ma slabe smarowanie leje sie jak woda

Ostatnio edytowany przez wertmaster (2012-05-11 15:05:11)

Offline

 

#420 2012-05-11 16:13:17

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Ja bym został przy 10W40, ale może zmienił producenta albo dostawcę i zobaczył wtedy co i jak.
Nie chce robić OT.

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.cyberrawicz.pun.pl www.managerpbf.pun.pl www.se-k800i.pun.pl www.klanl2.pun.pl www.mysterius.pun.pl