jezlei skok byl 1,5cm to raczej Ci sie nic nie stalo, Pamietaj ze nasza zebatka tlyna nie jest kolem ale elipsa i ma rozne naprezenie lancucha w roznych momentach. nie wiem jak mocno trzeba naciagnac lancuch zeby sie walek skrzywil ale chyba tak ze jest sztywny ten walek oraz lozyska nie sa z plastiku
Offline
Witam, jestem tutaj nowy
Zk50 kupiłem jakiś miesiąc temu z potrzeby tańszego dojeżdżania do pracy (3l to nie 9l / 100km).
Obecnie mam odblokowany CDI i zębatkę 15z zadającą.
Jak na moje rozumowanie Ci co piszą o katowaniu silnika trochę przesadzają.
Zasada zmiany z 13z na 15z jest taka sama jak w samochodach, mało który czterokołowiec zamyka licznik na ostatnim biegu... i jakoś tłoku mu się nie niszczą tak bardzo. Co do obciążeń, ZK ma przecież biegi (to nie automat) i jeżeli ktoś sobie myśli, że jedzie zbyt ciężko to zawsze może redukcję na z 4 na 3 zrobić i dalej jechać.
Polecam 15z, a mam dopiero 120km przebiegu.
Offline
epoxer napisał:
Polecam 15z, a mam dopiero 120km przebiegu.
Ja też polecam wymianę, wymieniłem po przebiegu 240 km (razem z łańcuchem).
Pierwszą próbę wymiany miałem po 170 km i gdyby nie za krótki łańcuch wtedy już bym miał założoną 15z.
Offline
derzawi1 napisał:
ale przecież jak nie załozysz osłony to i nawet 17z ci sie zmiesci tak jak u mnie w k125
Nie bardzo. 16z już nie wejdzie, bo będzie tarło chociażby o przewody.
Offline
derzawi1 napisał:
ale przecież jak nie załozysz osłony to i nawet 17z ci sie zmiesci tak jak u mnie w k125
Dobrze Ci poradzę - załóż osłonę.
Lepiej z tyłu założyć mniejszą, a z przodu zostawić max 15z.
Offline
Gość
A tryby w skrzyni mogą dostawać po dupie, jak będą zbyt duże opory? Chodzi mi o to, że jak się założy za dużą zębatkę, to silnik i skrzynia będą zbyt mocno obciążone i po prostu się zaczną sypać. Mam rację?
Gość
Dobrze wiedzieć, często jeżdżę we dwie osoby (ja 70 kg i ktoś jeszcze podobnej postury) to raczej nie ma takiej opcji, żeby mi się skrzynia rozpieprzyła? Bo nie chciałbym drugi raz jej reperować i dlatego pytam.
na 15-ce mam 118 ogniw (http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?pid=2739#2739). Oryginalny ma chyba 116 jak dobrze pamiętam.
Offline
Gość
Też ma 118, bo jak wymieniałem 2 tygodnie temu, to zakładałem nowy 118 i pasował bezproblemowo i nie był luźny.
mam pytanie bo mam trzy zębatki i predkosci na nich to mniej wiecej są takie jak w poscie wcześniej
zębatka 13z - 45km/h - 6500 obr
zębatka 14z - 45km/h - 6000 obr
zębatka 15z - 45km/h - 5500 obr
a miał ktoś 16z ?? bo mnie kusi zeby kupic i załozyć ale jak patrzyłem to nie widziałem takiej zebatki w sklepach a byłem w trzech
wie ktos od czego moze pasowac ??
Offline
Gość
Bez pokrywy też można jeździć. Ja musiałem zdjąć nie ze względu na zębatkę i jakoś mi to tam różnicy nie robi.