Slawkowski ma 72ccm i mówił że jest elegancko. Co do prostych to ja nie radze montować. W końcu po coś musieli wygiąć tą zebatkę. A jak założycie prosta to zmienia się kąt łańcucha i jest możliwość uszkodzenia, spadnięcia lub innych rzeczy. W tym wypadku inżynierów (nawet chińskich) nie powinno się poprawiać.
Offline
ale ten link co kolega podał to jest z wygiętą zębatką a taka pasuje
Offline
Okręt napisał:
Slawkowski ma 72ccm i mówił że jest elegancko. Co do prostych to ja nie radze montować. W końcu po coś musieli wygiąć tą zebatkę. A jak założycie prosta to zmienia się kąt łańcucha i jest możliwość uszkodzenia, spadnięcia lub innych rzeczy. W tym wypadku inżynierów (nawet chińskich) nie powinno się poprawiać.
Jakoś zrobiłem ponad 5 tyś. km na prostej i sie nic nie dzieje a zebatka wygląda jak nowa.
Offline
carl napisał:
Czy po wymianie na te 14|38 albo 14|41 albo 14|47 trzeba przerabiac lancuch???
zakładaj zebatke przód 15z a tył 47 z płaską i nie musisz skracać łańcucha. Ja mam 72 ccm cylek i tak zmieniłem jest rewelacja, łańcuch idealnie spasowany prędkość średnia 65. Gorąco polecam
Offline
Moje podsumowanie :
zębatka 13z/52z - 45km/h - 6500 obr (przekładnia : 4)
zębatka 14z/52z - 45km/h - 6000 obr (przekładnia : 3.71)
zębatka 15z/52z - 45km/h - 5500 obr (przekładnia : 3.46)
zębatka 13z/41z (przekładnia : 3.15 = Aston Benzer)
zębatka 12z/38z (przekładnia : 3.16 = Zk 50 = Aston Benzer)
zębatka 15z/41z (przekładnia : 2.73 = Aston Zamyka licznik na 3 biegu... Hmm )
zębatka 14z/38z (przekładnia : 2.71 = Zk 50 z przekładnią ala Aston 15/41. )
Dane mniej więcej pisane z tego co znalazłem na forum:
Hunt napisał:
Dzisiaj wymieniłem w swoim Astonie przednią zębatkę. Zamontowałem 15z i teraz na 3. zamyka licznik, ale jak wrzucę 4. to zaczyna zwalniać do 70km/h.
xenon napisał:
przy zebatka 12/38 bedzie jechał tak jak Aston Benzer
Dalej...
Nie warto się przejmować, czy silnik to wytrzyma czy też nie...
50ccm to nie wielka siła 4KM? Mam kosiarkę 7.1KM / 50ccm z napędem ale nie o to chodzi...
Wszelkie tematy pisane przez ludzi, że łożyska padną itp. są chybione.
Inna sprawa dzieje się już przy garku 78ccm zamontowanym w bazie 50ccm Większa moc, większe siły działające na łożyska i tu jest sprostowanie = niezależnie jaka przekładnia!
Maluch na ostatnim biegu nie osiąga max obrotów silnika... i jakoś nikt się nie przejmuje, że łożyska padną
Pozdro.
Ostatnio edytowany przez epoxer (2012-05-10 14:15:03)
Offline
zębatka 15z/52z - 45km/h - 5500 obr (przekładnia : 3.46)
To by oznaczało 90 km/h przy 11000 obr, niemożliwe, przy maks ma 65.
A astonowe przełożenia oznaczały by grubo dłuższe, niż mam w 125. Coś się nie zgadza.
Offline
zębatka 13z/52z - 45km/h - 6500 obr (przekładnia : 4)
zębatka 14z/52z - 45km/h - 6000 obr (przekładnia : 3.71)
zębatka 15z/52z - 45km/h - 5500 obr (przekładnia : 3.46)
Dane brane z tego tematu... odnośnie obrotów i zębatek...
Głównie chodzi o przekładnie i wyliczenie...
Co do 15z/52z sam obecnie to mam i 65km/h osiągam przy około 8-9k obrotów... dalej mocy brak... (moja waga 83kg + pełny zbiornik zk 50 = ~200kg )
Zamówiłem 41z i będę testował z 13z/41z i 15z/41z. Ale to w przyszłym tyg.
Offline
nie umiem znaleźć tej zębatki wykrzywionej , ostatnio ją miałem ale aukcja się skończyła , teraz znalazłem taką , tylko czy ona będzie pasować ?
http://allegro.pl/zebatka-tyl-tylna-428 … 53722.html
ma ona takie wcięcie oprócz wygięcia..
Offline
PickNick napisał:
15z/41z
tutaj to chyba nawet 4 nie wbijesz.
na 50ccm pewnie nawet nie wbije 4 biegu. optymalnie dla 50 ccm jest przełożenie 15/52 przy mojej wadze 94kg, teraz mam 15/47 ale cylinder 72ccm. i takie polecam wszystkim ktorzy nie chca skracac lańcucha.
Offline
wertmaster napisał:
na 50ccm pewnie nawet nie wbije 4 biegu. optymalnie dla 50 ccm jest przełożenie 15/52 przy mojej wadze 94kg, teraz mam 15/47 ale cylinder 72ccm. i takie polecam wszystkim ktorzy nie chca skracac lańcucha.
A jak u ciebie z przyśpieszeniem i v-max??? Mam cylinder 72ccm i szukam dobrego, optymalnego przełożenia, najlepiej, żeby właśnie łańcucha nie przerabiać.
A głównie chodzi mi, żeby prędkość przelotowa była wyższa ( fajnie by było ok. 70km/h ) i obroty takie, żeby nie piłować na maksa silnika ( 8-8,5 tys. )
Offline