Ogłoszenie


#1 2011-03-15 17:49:59

duster4321

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2010-12-08
Posty: 523
Punktów :   -1 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 16

Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

Elo mam takie pytanie mam odblokowany moduł i oryginalne zębatki chce teraz zmienic zębatke zdawczą na 15 zębów a tylnia zostawic oryginalna ale stary mi powiedzial że jak zmienie tylko przednia to pod żadną górke nie podjade i będzie taki słaby że z miejsca nie rusze oraz zamule silnik i sie szybko popsuje dodał że jak sie popsuje to będe chodził pieszo   ;d


Jak byście mogli coś powiedzieć na ten temat to czekam na odpowiedzi

Ostatnio edytowany przez duster4321 (2011-03-15 17:57:17)

Offline

 

#2 2011-03-15 18:07:44

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

Z większą zębatką, można powiedzieć nawet, że lepiej przyśpiesza, bo nie ma AŻ tak krótkich biegów. Nie zamulisz silnika i będzie się przyjemniej jeździło.

Offline

 

#3 2011-03-15 18:45:33

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

PickNick napisał:

Z większą zębatką, można powiedzieć nawet, że lepiej przyśpiesza, bo nie ma AŻ tak krótkich biegów.

lepiej nie będzie przyśpieszał, praw fizyki nie oszukasz


Nie zamulisz silnika

silnik będzie trochę bardziej przeciążony, przy większej zębatce z przodu silnik nie będzie tak swobodnie i dynamicznie się wkręcał na obroty jak przy tej standardowej (mniejszej), co wiąże się bezpośrednio właśnie z gorszym przyśpieszeniem.

i będzie się przyjemniej jeździło.

pewnie tak... większy v-max, większe prędkości na poszczególnych biegach.

Offline

 

#4 2011-03-15 18:50:41

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

lepiej nie będzie przyśpieszał, praw fizyki nie oszukasz

Nie rozumiesz mnie, Zetka posiada tak krótkie biegi, ponieważ jest to jedna z blokad(ogary czegoś takiego nie mają) Wstawiając większą zębatkę, silnik DOPIERO zacznie pracować tak, jak przewidzieli konstruktorzy... i nie będzie trzeba tak wachlować, szybciej się będzie do 50 przyśpieszał i dużo innych różnic.

Offline

 

#5 2011-03-15 19:02:00

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

PickNick, chyba, ze Zetka przy ponad 7 tys. obr./min. osiąga max moc i max moment obrotowy, a te rzeczywiście osiągnie dopiero po wymianie modułu na odblokowany... wtedy pewnie tak jest.

Offline

 

#6 2011-03-15 19:51:47

 zetka50

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

15909310
Skąd: Woj. Podlaskie
Zarejestrowany: 2010-11-14
Posty: 1641
Punktów :   14 
Pojazd: YAMAHA FZ6
Wiek: 24

Re: Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

ale jak będzie większa zębatka z przodu to nie katujesz sinika nie ma takich wielkich obrotów i to się przekłada lepiej  na silnik  jak w 1 os to przyśpieszenie jest w miarę dobre i są dłuższe biegi czyli dłużej możesz jechać na każdym biegu to tez jest dobre np jak masz mniejsza zębatkę i jedziesz szybko to są strasznie duże obroty  czyli źle dla silnika a jak wstawisz większa to np możesz jechać 9tyś obrotów 70km/h-80 i nie katować silnika a jak mniejsza to masz max obroty i dopiero jedziesz te 70km/h -80 więc się opłaca większa jest bardziej korzystna dla silnika i masz lepsze osiągi

Ostatnio edytowany przez zetka50 (2011-03-15 19:55:09)


Zetka By Zetka50.    SPRZEDANA   
Romet K125 By Zetka50. Romet Sprzedany
Zapraszam na aktywna grupę na fb  https://www.facebook.com/groups/761751657358910/
Pomogłem Daj +

Offline

 

#7 2011-03-15 20:16:08

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

stary, wsiądź na rower, pobaw się przerzutką na korbie i zobaczysz kiedy będzie Ci się lżej kręciło (na pewno przy mniejszej) i może wtedy zrozumiesz na czym polega katowanie silnika, bo jeżeli rozumiesz to tylko pod pojęciem kręcenia zbyt dużych obrotów to jaką zębatkę zdawczą byś nie miał to zakatujesz każdy silnik zbyt dużymi obrotami. zbyt niskie obroty (duże przeciążenia) są jeszcze gorsze dla silnika niż te wysokie.
przyśpieszenie zawsze będzie lepsze na mniejszej zdawczej (silnik jest mniej przeciążony i bardziej dynamicznie wkręca się na obroty). im skrzynia bardziej "elastyczna" (dłuższe przełożenia) tym "wolniejsza".

Offline

 

#8 2011-03-15 20:40:31

 Radzet

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

32152752
Skąd: Rudnik nad Sanem
Zarejestrowany: 2010-11-20
Posty: 504
Punktów :   
Pojazd: zetka 50+, pony m-2 ,ETZ 150
Wiek: 20

Re: Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

Slawkowski napisał:

stary, wsiądź na rower, pobaw się przerzutką na korbie i zobaczysz kiedy będzie Ci się lżej kręciło (na pewno przy mniejszej) i może wtedy zrozumiesz na czym polega katowanie silnika, bo jeżeli rozumiesz to tylko pod pojęciem kręcenia zbyt dużych obrotów to jaką zębatkę zdawczą byś nie miał to zakatujesz każdy silnik zbyt dużymi obrotami. zbyt niskie obroty (duże przeciążenia) są jeszcze gorsze dla silnika niż te wysokie.

z tym sie zgadzam , ale jak sie zmieni zębatkę z przodu na większą to faktycznie zetka lepiej przyśpiesza, bo nie traci sie czasu na zmianę giegów.
Najciężej będzie miała przy ruszaniu, sprzęgło sie szybciej zużyje przy zębatce 15z

Offline

 

#9 2011-03-15 20:43:36

 zetka50

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

15909310
Skąd: Woj. Podlaskie
Zarejestrowany: 2010-11-14
Posty: 1641
Punktów :   14 
Pojazd: YAMAHA FZ6
Wiek: 24

Re: Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

no tak no możne trochę źle napisałem ;P


Zetka By Zetka50.    SPRZEDANA   
Romet K125 By Zetka50. Romet Sprzedany
Zapraszam na aktywna grupę na fb  https://www.facebook.com/groups/761751657358910/
Pomogłem Daj +

Offline

 

#10 2011-03-15 20:56:10

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

bo nie traci sie czasu na zmianę biegów

Dokładnie o to mi chodziło.

Offline

 

#11 2011-03-15 22:07:54

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

ruszając z dwójki też byś nie tracił czasu na zmianę 1-2, ale to chyba nie o to chodzi ???

Offline

 

#12 2011-03-15 22:35:07

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

Chodzi o to, że w Zetce są extremalnie krótkie przełożenia, które robią za blokadę...

Offline

 

#13 2011-03-20 13:47:10

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2842
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

PickNick i muszę się z Tobą zgodzić. Dzisiaj miałem okazję w końcu trochę pojeździć i powiem krótko... zmieniam przednią zębatkę na 15.
Teraz skumałem też o co dokładnie chodziło zetka50

Poza tym wydaje mi się, że mam trochę za luźny łańcuch... tylko zastanawiam się czy nie mam krzywej zębatki, bo obracając kołem jest moment, że łańcuch jest ładnie naciągnięty, a za chwilę dostaje luzu.

Offline

 

#14 2011-03-20 14:04:12

 Xenon

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

12373289
Skąd: Krasnobród/Zamość
Zarejestrowany: 2010-11-19
Posty: 549
Punktów :   
Pojazd: Romet ZK+ 50/125/150
Wiek: 18

Re: Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

Sciagnij dekiel i zobacz, ja zmienilem na 14 z i by sie przydalo na 15 z ale narazie mi nie wchodzi , z tylu zmienie jeszcze o 3 zeby mniej bo i tak czy siak musze zmienic bo mam krzywa jak cholera i zmienie cylinder na 73cm3 i w tedy przyjemnie bedzie sie jezdzic...;p


Przebieg:24000km+

Offline

 

#15 2011-03-20 14:14:38

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: Łańcuchy i zębatki - [Pytania i problemy TYLKO tutaj.]

Slawkowski


Z łańcuchem, to jest normalne, że się różnie wyciąga i nic na to nie poradzisz, jak będziesz naciągał go następnym razem, to pamiętaj, byś naciągał go w miejscu gdzie jest najbardziej napięty.

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.se.pun.pl www.dragons-world.pun.pl www.cs-kucykowo.pun.pl www.f1polskaliga.pun.pl www.walczmyrazem.pun.pl