Witam!
Od razu mówię że użyłem opcji szukaj i nie znalazłem takiej odpowiedzi, która by mnie zadowoliła. Otóż mam Bartona TZR na świezym zestawie 72ccm z seryjnymi przełożeniami 13/41 i chcę je zmienić na takie, żeby była większa prędkość max, a co za tym idzie większa prędkość przelotowa w trasie. Po prostu zamówić na przód 15z zmienić i wszystko czy tak jak mi kumpel mówi że jak przód zmieniam to tył też musze na 38z. jak to jest?
Offline
Załóż z przodu zębatkę 15 i przekonasz się że to wystarczy.I co najważniejsze będziesz miał mniej roboty a niżeli przy przełożeniu 13/38.Kolega wprowadza cię w błąd.Po za tym do tego motoroweru tylne zębatki występują w rozmiarach 38,41,43,45,47,54 zęby i są dostępne od ręki.Nawiasem mówiąc przełożenie 15/41 to jet to samo co zachwalane 14/38 w zetce.W Bartonie nawet lepiej się sprawdzi bo z tyłu jest koło 18 calowe i w związku z tym są mniejsze opory toczenia.
Offline
Gost Rider napisał:
Załóż z przodu zębatkę 15 i przekonasz się że to wystarczy.I co najważniejsze będziesz miał mniej roboty a niżeli przy przełożeniu 13/38.Kolega wprowadza cię w błąd.Po za tym do tego motoroweru tylne zębatki występują w rozmiarach 38,41,43,45,47,54 zęby i są dostępne od ręki.Nawiasem mówiąc przełożenie 15/41 to jet to samo co zachwalane 14/38 w zetce.W Bartonie nawet lepiej się sprawdzi bo z tyłu jest koło 18 calowe i w związku z tym są mniejsze opory toczenia.
Zgadzam się z każdym słowem Gosta... ludziska chyba chory jestem , no ale ma absolutną rację, zakładaj 15-stkę i "będzie pan zadowolony"
Offline
Dzięki Panowie!
Offline
A jak sprawuje sie 15-38 razem z 72 ccm?
Jezdze sam i tak naprawde nie zalezy mi na vmax ani na jakims tam brutalnym przyspieszeniu.
Chcial bym aby zetka pomykala jakies 65km/h przy normalnych obrotach. Gdyz wszystko ponad 8k to chyba lekkie katowanie.
Z reszta ganba jechac 50 km/h przy 8k obrotow silnika.
Chcial bym nie podpadac i cieszyc sie niwyzylowanym silnikiem.
Offline
Czyli przy realnym 60km/h na 15-38 powinno byc jeszcze jakies 500rpm mniej. Conajmniej tak tutaj wyczytalem z tego forum.
Teraz mam tylko pytanie ile moze silnik miec obrotow przy 50km/h na czwartym biegu i czy taki 72ccm uciagnie ta zetke przy tych obrotach?
Gdyz nie wiem czy nam zamawiac jeszcze z14... Mam z13 i z15 zdawcza....
Edyta:
Na 15-38 przy 50km/h bedzie 5500rpm.
Wiec bede bral chyba 15-38
Ostatnio edytowany przez knopers1 (2016-06-10 08:53:13)
Offline
Mała zębatka kosztuje dziesięć złotych więc spokojnie można je wywalić w błoto, na 15-tce przy 38 z tyłu pod wiatr będą spadały obroty a na wiadukt to chyba na dwójce trzeba będzie. 14/38 jest optymalne dla 72cc i napisano to tysiąc razy jak i to że Vmax licznikowy to ok 80km/h a realny to w przedziale 60-70 km/h w zależności od warunków drogowych, wagi kierowcy, i stopnia zużycia(dotarcia) samego motocykla przy obrotach w granicach 7 tysięcy które to obroty są optymalne dla tego silnika(ani mniej ani więcej).
Ciekawe ile razy trzeba będzie wyważyć już dawno wyważone drzwi kupa ludzi na tym forum wydała kasę na zębatki, kombinowała czym się dało by dojść do wyżej opisanych wniosków... Reasumując 14/38 , iglica w oryginalnym gaźniku Deni ząbek w górę, plus odblokowany moduł zapłonowy to wszystko co można wycisnąć z zetki, mogę ci zdradzić moją dodatkową tajemnicę na poprawienie osiągów Zeci... mocno napompowane kapcie
Pozdrawiam
PS. Dobrze że do Zetki nie dołączają granatu, wyciągnął byś tą zawleczkę
Ostatnio edytowany przez wfinger (2016-06-10 12:00:32)
Offline
hehe, z tym granatem to kawal Ci sie udal
Co do "wyciskania"...
Mylisz sie kolego wfinger. Podkreslam kolejny raz ze:
- nie zalezy mi na vmax
- nie zalezy mi na przyspieszeniu
z kad takie wnioski z Twojej strony???
Raczej wole nie zwracac na siebie uwagi i jechac te 60-65km/h przy przyzwoitych obrotach.
I tutaj obroty silnika 8000 rpm wzwyż wole najlepiej w ogole nie uzywac.
A jak juz wspomniales o pompowaniu "kapci".. Jakie cisnienie powinno byc w kolach? Gdyz nie sprawdzalem i nie pompowalem od nowosci...
Pozdrawiam.
Offline