Witam Zetkowiczów!
W tym poradniku zaprezentuje Wam jak naciągać łańcuch w Zetce.
Jest to czynność dość prosta, lecz myślę że nie każdy ją potrafi.
Zatem przejdźmy do konkretów. Potrzebne nam będą klucze:
*Klucz 19 (najlepiej grzechotka)
*Klucz 17 (najlepiej grzechotka)
*Klucz 13
*Klucz 13(najlepiej nasadowy)
Tak się koło prezentuje
Gdy już wszystko mamy, przechodzimy do odkręcania koła. Stawiamy ZetKę na CENTRALNEJ stopce i z naszej lewej strony mamy śrubę 17 a z prawej 19. Bierzemy klucze i odkręcamy.
Następnie kluczem 13 odkręcamy śruby kontrujące ( są to te z LEWEJ STRONY) z OBU stron:
Tak się prezentuje kiedy odkręcimy:
Następnie najlepiej kluczem 13 nasadowym (ponieważ będziemy widzieć ile razy przekręciliśmy) Z OBU STRON JEDNAKOWO dokręcamy śrubę zgodnie z ruchem wskazówek zegara która odpowiada za naciąg. Dokręcamy tyle, ile musimy(Skok łańcucha powinien wynosić ok 2cm.)
Wygląda to tak
Kidy uznamy że jest ok. dokręcamy śruby kontrujące, dokręcamy śruby od koła. Upewniamy się ze jest wszystko ok. Zapalamy motorek i wrzucamy 1 bieg i patrzymy czy koło nie ma wychyłów. Jeśli ma to regulujemy jeszcze raz śruby, aby były na równo. Jeśli jest ok. Zostawiamy w spokoju
Zatem tak oto prezentuje się owa "serwisacja"
Proszę o korzystanie
POZDRAWIAM!!!
By Maka17
P.S Plusy mile widziane
Ostatnio edytowany przez Maka_17 (2012-03-12 19:49:36)
Offline
po obu stronach są specjalne znaczniki żeby koło było ustawione równo
Ostatnio edytowany przez zetka50 (2012-03-12 18:24:57)
Offline
a mi się podczas jazdy jedna (z prawej strony) odkręciła się i wypadła i tak jeździłem jakiś czas sam nie wiem ile aż przyjechałem na przegląd (500 km) i gościu mi taką śrubkę znalazł i przykręcił
Offline
Roztentegowywacz napisał:
Po pierwsze @zetka50, pokaż mi palcem gdzie masz te znaczniki? Bo ja nigdzie u siebie nie widziałem. Po drugie @Maka17 masz jakiś dziwny ten napinacz, bo ja mam na klucz 13
ok Zorbie jutro zdjęcia
Offline
Są znaczniki z obu stron.
Znajdują się na wahaczu mniej więcej w tym miejscu gdzie zakreśliłem (zaraz nad napinaczem i pod śrubą amortyzatora):
Niżej zaznaczyłem jeden z kilku znaczników znajdujących się na "skali" oraz znacznik na napinaczu (delikatne nacięcie):
Poza tym przy naciąganiu łańcucha sprawdzam sobie suwmiarką z obu stron odległość zaznaczoną na poniższym zdjęciu (między wahaczem a napinaczem) i reguluje ustawienie koła tak, żeby były one równe z lewej i prawej strony:
Offline
Slawkowski napisał:
Są znaczniki z obu stron.
Znajdują się na wahaczu mniej więcej w tym miejscu gdzie zakreśliłem (zaraz nad napinaczem i pod śrubą amortyzatora)
Dzięki za Zdjęcia I potwierdzenie
Ostatnio edytowany przez zetka50 (2012-03-12 20:49:17)
Offline
Nie, ale sprawdź na całej długości łańcucha. Ustawiaj luz w miejscu, gdzie łańcuch jest najbardziej naprężony (książkowo jest 1,5-2,5 cm, w praktyce może to wyglądać trochę inaczej).
Offline
Witam! Naciągnąłem łańcuch zgodnie z poradnikiem (tylko nie mam znacznika z jednej strony bo gościu odwrotnie naciągacz przykręcił ...). Sprawdziłem suwmiarką, idealnie prosto. Niestety, po przejechaniu 20-30km zauważyłem, że nadal mi się on luzuje, nie wiem czemu. Koło myślę, że dobrze przykręciłem. Zetka ma 414km przebiegu. Może ktoś mi powiedzieć, jak zapobiec luzowaniu się łańcucha?
Offline
A skontrowałeś naciągacz nakrętką?
Ostatnio edytowany przez Grzybekdaro (2014-05-04 20:13:20)
Offline
aleksander002 napisał:
Witam! Naciągnąłem łańcuch zgodnie z poradnikiem (tylko nie mam znacznika z jednej strony bo gościu odwrotnie naciągacz przykręcił ...). Sprawdziłem suwmiarką, idealnie prosto. Niestety, po przejechaniu 20-30km zauważyłem, że nadal mi się on luzuje, nie wiem czemu. Koło myślę, że dobrze przykręciłem. Zetka ma 414km przebiegu. Może ktoś mi powiedzieć, jak zapobiec luzowaniu się łańcucha?
W chińskich wynalazkach jest tak że przy naciąganiu łańcucha należy pokręcić kołem i się okaże że naciąg nie jest równy w pewnych miejscach obrotu kołem naciąga się więcej w innych luzuje trzeba znaleźć miejsce największego naprężenia i w nim ustawić regulację łańcucha.
Te typy tak mają, a w ogóle warto kupić sobie lepszy łańcuch bo te rozciągają się stale.
i tak jak wyżej kontra nakrętką
Ostatnio edytowany przez wfinger (2014-05-04 20:22:27)
Offline
wfinger napisał:
aleksander002 napisał:
Witam! Naciągnąłem łańcuch zgodnie z poradnikiem (tylko nie mam znacznika z jednej strony bo gościu odwrotnie naciągacz przykręcił ...). Sprawdziłem suwmiarką, idealnie prosto. Niestety, po przejechaniu 20-30km zauważyłem, że nadal mi się on luzuje, nie wiem czemu. Koło myślę, że dobrze przykręciłem. Zetka ma 414km przebiegu. Może ktoś mi powiedzieć, jak zapobiec luzowaniu się łańcucha?
W chińskich wynalazkach jest tak że przy naciąganiu łańcucha należy pokręcić kołem i się okaże że naciąg nie jest równy w pewnych miejscach obrotu kołem naciąga się więcej w innych luzuje trzeba znaleźć miejsce największego naprężenia i w nim ustawić regulację łańcucha.
Te typy tak mają, a w ogóle warto kupić sobie lepszy łańcuch bo te rozciągają się stale.
i tak jak wyżej kontra nakrętką
Nie wiem jak u was , ale moja seryjna zębatka wymiarami przypominała jajo a nie koło
Wtedy to już wgl ciekawie się łańcuch naciągało
Offline