Ale taki wzkaźnik temperatury jest nie potrzebny bo on pokazuje temperature oleju a tam jest praktycznie tylko skrzynia biegów więc jest zbędne w zeci. to w samochodzie temperatura powinna wynosić 80-90 stopni ale to temperatura wody a nie oleju więc ten wzkaźnik temperatury nic nie daje. gdyby ten wskaźnik był w cylindrze wtedy by miał zastosowanie ale w cylindrze są temperatury po 400 stopni jak nie większe więc to jest bez sensu
Offline
Z tego co wyczytałem przy robieniu termometru to normalna temperatura oleju to ok 110*C.
Tam nie ma praktycznie tylko skrzyni biegów, bo olej jest ten sam i w skrzyni i zaworach, do tego cały czas przepływa przez cylinder. Masz rację że najlepiej by było założyć czujnik na cylindrze, są oryginalne termometry KOSO, gdzie czujnik jest zamontowany w podkładce którą daje się pod świecę. Fajna sprawa, ale z własnego doświadczenia wiem że mierzenie temperatury oleju w zupełności wystarczy. Na termometrze zrobiłem 5tys km, objechałem Słowację w lato i sprawdził się wyśmienicie.
Poza tym są termometry wkręcane zamiast bagnetu, też mierzą temperaturę oleju i jakoś tysiące GS500 ma je pozakładane coś w tym chyba jest...
Offline