Okręt, no właśnie czasem trzeba. Posłużę się silnikiem TDi z grupy VW (dokładnie silnik 1.9 TDi z pompo wtryskiwaczami i inne silniki z nimi). Ten silnik musi mieć olej syntetyczny 5w//40 o normie 505.01 (do pompo wtryskiwaczy) Na innym oleju bardzo szybko się one zużywają. Dlaczego tylko syntetyk ? Ponieważ tylko on ma tą normę (505.01). I taki olej należy stosować przez całą żywotność silnika nie zależnie czy ma przejechane 50 tys czy 500 tys km.
Ostatnio edytowany przez Mateusz (2012-05-15 20:08:01)
Offline
PickNick napisał:
Istnieje przesąd, że nie wlewa się syntetyków gdy używało się oleju mineralnego, bo można zniszczyć silnik czy inne tego typu mity.
Prawda i nieprawda.
Prawdą jest, że można po minerlanym wlać syntetyczny, pod warunkiem, że mineralny był bardzo dobrej jakości. Nieprawdą jest to, że tu chodzi o środki uszlachetniające i nic więcej, zwykle syntetyki mają ich dużo, a mineralne mało, wtedy może się syf, który przez to, że zetka nie MA filtra oleju, zbiera na dnie, po prostu wymyć i silnik przestanie mieć wewnętrzną powłokę "ochronną" w postaci syfów. Jeżeli ktoś używa dobrej firmy i jakości mineralny olej, tak samo może sobie przejść na jakikolwiek syntetyk, A nawet można powiedzieć, że większość syntetycznych olei to oleje półsyntetyczne z jeszcze większą ilością środków uszlachetniających.
Dlatego minerala zostawiam rolnikom do kombajnów.
Offline
Co do tego syfu i olejów mineralnych,syntetycznych i pół syntetycznych w tym wszystkim chodzi oto po pierwsze jeżeli laliśmy olej ful syntetyk np.Motul 20W-50 lub mineralny np.Elf 20W-50 są to gęste oleje i w dłuższej eksploatacji te oleje wytworzą nazwijmy to np.osad olejowy który będzie niejako uszczelniał nam dodatkowo silnik.A jeżeli zaczniemy pózniej używać olejów o mniejszej gęstości np.Castrol 10W-40 GPS semisyntetic to może ale nie musi wypłukać nam te uszczelnienia czego skutkiem mogą być wycieki i tzw.pocenie się silnika.W dłuższej perspektywie zaleca się aby albo pozostać przy tym oleju co się stosowało albo lejemy gęściejszy o porównywalnych właściwościach.W naszych warunkach klimatycznych,eksploatacyjnych,finansowych i pojazdach(motorowery z mokrym sprzęgłem) optymalnym olejem jest olej motocyklowy półsyntetyczny o specyfikacji 10W-40 półsyntetyk.Ale pewnie znajdzie się ktoś kto się ze mną nie zgodzi bo powie że on leje samochodowy olej mineralny 15W-40 i jest git,ja mu tego nie zabronię jego wybór jego silnik i sprzęgło.A odnośnie do tego co pisze Mateusz dzisiaj silniki diesla są wyposażane w tzw.filtr cząstek stałych i do tych silników leje się oleje które zaleca producent lub takie które spełniają normy określone w instrukcji obsługi gdyż zachodzi tam takie zjawisko polegające na tym że przybywa oleju silnikowego.Silniki TDI PD tego nie miały ale nowsze jednostki z 2,0 TDI Comonn Rail i z filtrem cząstek stałych to po prostu skarbonka.
Offline
dzis kupowałem olej do k i znalazłem stosunkowo tani olej carlube 4-stroke 10W40 cena za litr to 17zł kupiłem litre na próbę
http://allegro.pl/carlube-olej-do-silni … 47699.html na allegro znalazłem o złotówkę drożej
jeździł ktoś na tym oleju ?? wie czy jest dobry klei sprzęgło ??
Ostatnio edytowany przez derzawi1 (2012-06-05 16:54:30)
Offline
derzawi1 napisał:
dzis kupowałem olej do k i znalazłem stosunkowo tani olej carlube 4-stroke 10W40 cena za litr to 17zł kupiłem litre na próbę
http://allegro.pl/carlube-olej-do-silni … 47699.html na allegro znalazłem o złotówkę drożej
jeździł ktoś na tym oleju ?? wie czy jest dobry klei sprzęgło ??
Mi koleś na przeglądzie wlał taki olej i powiem że sprzęgła nie klei ale po zmianie oleju na motula poczułem poprawę pracy silnika i skrzyni. Skrzyni szczególnie, po tym już więcej na przegląd się nie wybrałem bo koleś pojechał po cenie tak aby tylko zarobić na tym przeglądzie jak najwięcej.
I powiem że za te 17zł nie będziesz miał tego co za te 32zł.
Ostatnio edytowany przez Klusek (2012-06-05 17:41:29)
Offline
ten sam ci wlał ??
jak ci sie na nim jeździło skrzynia jak chodziła ??
ja juz do k lałem prawie wszystko a ten olej to nowość w tym sklepie motoryzacyjnym pytałem sie roberta sprzedawcy i mówił ze nic nie wie o tym oleju to wiozłem i będe testował.
Offline
zobaczę jaki jest ale to jest jeden z tańszych olejów które kupowałem wcześniej był do diesla za 12zł/1l też dobrze jezdził tylko rano musiałem go przeciągać na dwójce rzepy tarcze rozkleić
i tak go nie wymienię wcześniej jak za 2k km
Offline
lał ktoś z was 10w50 ? znajomy mechanik dzisaaj mnie przekonywał, żebym przeszedł na niego, powiedział że jest dużo lepszy niż 10w40 , trochę czytałem na necie i rzeczywiście, jeśli tylko nie będzie żadnych wycieków i spalania oleju , to może być dużo lepszy, co o tym myślicie ?
Offline
mower01 napisał:
lał ktoś z was 10w50 ? znajomy mechanik dzisaaj mnie przekonywał, żebym przeszedł na niego, powiedział że jest dużo lepszy niż 10w40 , trochę czytałem na necie i rzeczywiście, jeśli tylko nie będzie żadnych wycieków i spalania oleju , to może być dużo lepszy, co o tym myślicie ?
Nie będzie dużo lepszy. Dużo lepszy byłby dużo droższy.
Gdy porównasz parametry 10W40 i 10W50 różnice są minimalne i moim zdaniem niezauważalne w użytkowaniu naszych śmiesznych motorków z jeszcze śmieszniejszym silniczkiem. Oleje 10W40 i 10W50 mają podobną (czytaj taką samą) cenę, a to o czymś świadczy.
Na twoim miejscu pomyślałbym o wlaniu do ZETKI oleju w pełni syntetycznego dobrej firmy zamiast półsyntetycznego. Zmianę odczujesz w cenie i może w pracy silniczka.
Offline
powinno się przechodzic tak: z syntetyka na pół a poootem pod koniec zywota na mineralny a broń boże na odwrót
Offline
radziu0700 napisał:
powinno się przechodzic tak: z syntetyka na pół a poootem pod koniec zywota na mineralny a broń boże na odwrót
To przesąd i mądrość ludowa już dawno obalona. Gdy mówi takie rzeczy mechanik, należy go zmienić.
Offline
NO mi terz tak się zdaje a do naszych zetek to powinien być olej 10w40 ? I to jest ten syntetyk
FAQ //Blu
Offline
rafal0298 napisał:
NO mi terz tak się zdaje a do naszych zetek to powinien być olej 10w40 ? I to jest ten syntetyk
FAQ //Blu
Symbol 10W40 oznacza temperaturowy zakres pracy oleju. Rodzaj oleju ukryty jest za jego nazwą firmową.
Np. Motul
Najlepszyt olej syntetyczny do wyścigów nazwał: 300V 4T Factory Line 10w40
trochę gorszy syntetyczny: 7100 4T 10w40
półsyntetyczny: 5100 4T 10w40
mineralny: 3000 4T 20w50
Offline