Ogłoszenie

#421 2012-05-11 23:42:43

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1264
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

tomnet napisał:

Poskładałem silnik na starych uszczelkach, nie były poprzerywane. Może nie będzie ciekło. Mam problem z ustawieniem rozrządu, nie ma na kole magnetycznym znaczka T, są jakieś numery i dwie pionowe kreski. Wie ktoś jak to ustawić?

Tak wie, kreska musi się pokrywać tak jak na tym zdjęciu.

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/silnik%20demontaz/DSCF1443_640x480.JPG

Offline

 

#422 2012-05-12 09:35:17

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2836
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

U mnie to wygląda tak:

http://img703.imageshack.us/img703/6591/imag0917j.jpg

http://img851.imageshack.us/img851/5962/imag0915h.jpg

czyli jak u srubekl.

Offline

 

#423 2012-05-12 12:11:14

 srubekl

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-03-06
Posty: 1264
Punktów :   14 
Pojazd: Romet Zetka
Wiek: 35

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

U mnie kropka na kółku zębatym nie jest na górze a jest na dole i pokrywa się z kreską i tak było przed demontażem.

http://dl.dropbox.com/u/15894992/Zetka/silnik%20demontaz/DSCF1449_640x480.JPG

Offline

 

#424 2012-05-12 20:20:49

tomnet

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2012-05-02
Posty: 15
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 80
Wiek: 0

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Dzięki za pomoc z rozrządem. U mnie problem był w tym że znak T był nabity na numerach koła magnetycznego i słabo było go widać. Już sobie poradziłem.

PIERWSZA JAZDA Z 72ccm

Po założeniu cylindra 72ccm i ustawieniu zaworów przyszedł czas na odpalenie. (Ustawienia gaźnika takie jak pod 50, zębatki standardowe.) Przy ustawianiu zaworów wstrzyknąłem po jednej dawce 10ml oleju na zawór. Motor odpalił za pierwszym razem, na początku przez ok 10s praca była nieregularna, później się wyrównała. (bardzo słychać zawory W:0,05 D:0,05)

Ok 10min pochodził na wolnych obrotach (1,5tys) następnie postanowiłem się przejechać. Różnica kolosalna, praktycznie pierwszy bieg tylko do poruszenia motocykla z miejsca (myślę że z 2 można by ruszać. Kilometr zrobiłem bardzo spokojnie, później podciągałem go do 5,5tys.

Różnice po przesiadce z 50ccm (przejechałem 10km):
+ ciężko nadążyć zmieniać biegi , myślę że jeszcze 5 i 6 by się przydała
+ na czwórce ładnie ciągnie od 3tys
+ przyspieszenie rewelacja (jak na 72ccm), kolega który jechał ze mną simsonem wysiadał, wcześniej wąchałem jego mieszankę
+ bardziej basowy dźwięk, "twardsza" praca silnika,  szybka reakcja na dodanie gazu
+ nie muli, po dodaniu gazu ładnie się zbiera na każdym biegu
+ górek praktycznie się nie odczuwa (wcześniej jak podjeżdżałem pod tą samą górkę to na 4 obroty w dół leciały)
+ w końcu można będzie w 2 osoby jechać
- wydaje mi się że silnik mocniej drży na wolnych obrotach (1,5tys)
- głośna praca zaworów
- jak by coś huczy od strony sprzęgła, wcześniej nie było tego (zastanawiam się czy może za lekko nie dokręciłem tego dekla z uszczelką na koszu, w sumie nie wiem po co ta uszczelka)
- bardziej się grzeje, przeważnie rura tłumika przy wylocie

Na standardowe zębatki to silnik jest za duży, myślę dać 15z z przodu, jak bardzo osłabnie to mu dyszę 80 założę.

Wymianę jak najbardziej polecam, nie wiem tylko jak długo silnik wytrzyma takie przeciążenia. Ja zamierzam nie dawać mu w piston, wydaję mi się że mocno wykorzystując osiągi silnika jego żywotność oraz podzespołów się skróci (szybciej wyciągnie łańcuch, nie wiem ile wał wytrzyma, itd.)

Ostatnio edytowany przez tomnet (2012-05-12 21:30:09)

Offline

 

#425 2012-05-12 21:18:05

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2836
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

srubekl napisał:

U mnie kropka na kółku zębatym nie jest na górze a jest na dole i pokrywa się z kreską i tak było przed demontażem.

I tak też jest dobrze, bo czy kropka jest na górze, czy na dole to tłok jest w najwyższym położeniu.


tomnet napisał:

Zawory ustawiłem wydech: luźne 0,05, dolot: ciasne 0,05 i jednak dosyć głośno klepią.

czyli jak większości przypadków.

Offline

 

#426 2012-05-13 00:31:41

carl

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-04-23
Posty: 254
Punktów :   

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Ja również założyłem dzisiaj większy cylinder. Trochę stresa miałem, ale chyba dobrze poszło. Na nowym cylindrze przejechałem na razie 20 km. Myślę, że różnice widać od razu: czuć, że ma lepsze przyśpieszenie, chociaż na razie jeździłem bardzo łagodnie max 5000 obrotów. Teraz myślę, że będzie można trochę szybciej i z wyższymi obrotami ( 6000 ).

Zastanawia mnie jedna rzecz: wiele osób mówi, że po wymianie cylindra strasznie klepią zawory. Ja również się o to bałem, ale kiedy już zmontowaliśmy silnik mój tata ustawił zawory. Dokręciliśmy resztę śrubek i odpaliliśmy motor. Okazało się, że zawory pięknie pracują, praktycznie nie ma żadnego klepania. Nie wiem, jak mój father to zrobił, ale (odpukać) naprawdę jest dobrze. Ponoć ustawił je na 0.05 i chyba/ok. 0.06

Ostatnio edytowany przez carl (2012-05-13 00:33:42)

Offline

 

#427 2012-05-13 09:32:56

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Chciałbym wsadzić kij w mrowisko i zapytać użytkowników zetki ze zwiększoną pojemnością, czy gdyby mogli podjąć decyzję jeszcze raz, to czy zdecydowali by się na zmianę pojemności. Z tego co zauważyłem to wymiana zestawu ma następujące wady i zalety
WADY
stukające zawory
zwiększone zużycie paliwa
problemy z przegrzewanie silnika (moc zwiększona przy identycznych rozmiarach radiatorów)
potencjalne problemy z ubezpieczycielem gdyby po wypadku wyszło, że moto jest przerabiane
potencjalne problemy z pałami, gdyby okazało się, że jeździmy na motocyklu bez odpowiednich uprawnień
koszty nowego zestawu (ok 400 PLN - zetka 125 jest droższa od zetki 50 o ok. 100 PLN a przy okazji odpada kilka z powyższych i poniższych wad)
min 2 dni pracy, żeby wymienić klamoty i niepewność czy zrobiło się wszystko jak trzeba
niedostosowanie mechanizmów silnika do zwiększonej mocy (szybsze zużycie, ryzyko rozsypania się)
ZALETY
zwiększona moc umożliwiająca:
- zwiększenie Vmax i/lub
- spokojną jazdę z plecaczkiem
- lepszy start
poprawione samopoczucie właściciela (bardzo ważne)
zdobycie wiedzy nt. budowy silnika ZETKI podczas wymiany klamotów
nabranie dodatkowych cech motoru turystycznego
Proszę o korektę mojej opinii oraz uczciwe/odważne odpowiedzi.
PS
Kiedyś czekałem z niecierpliwością na pojawienie się zestawów 72 ccm, a gdy już się pojawiły to bilans wad i zalet wymiany powoduje, że pozostałem nadal z pojemnością 50 ccm. Może mój bilans nie uwzględnia wszystkiego? I z pewnego punktu widzenia wady zetki 50 są jej największymi zaletami. Mam tu na myśli spalanie ok 1,8 l/100 km. W miarę bezpieczna prędkość (bez przeróbek napędu - 50 km/h). I możliwość jazdy tylko na dowód osobisty.

Ostatnio edytowany przez sq3mva (2012-05-13 13:58:17)

Offline

 

#428 2012-05-13 11:33:34

 felix

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-04-17
Posty: 153
Punktów :   
Pojazd: Romet zetka, Jawka p20

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

sq3mva napisał:

Chciałbym wsadzić kij w mrowisko i zapytać użytkowników zetki ze zwiększoną pojemnością, czy gdyby mogli podjąć decyzję jeszcze raz, to czy zdecydowali by się na zmianę pojemności. Z tego co zauważyłem to wymiana zestawu ma następujące wady i zalety
WADY
stukające zawory
zwiększone zużycie paliwa
problemy z przegrzewanie silnika (moc zwiększona przy identycznych rozmiarach radiatorów)
potencjalne problemy z ubezpieczycielem gdyby po wypadku wyszło, że moto jest przerabiane
potencjalne problemy z pałami, gdyby okazało się, że jeździmy na motocyklu bez odpowiednich uprawnień
koszty nowego zestawu (ok 400 PLN)
min 2 dni pracy, żeby wymienić klamoty
niedostosowanie mechanizmów silnika do zwiększonej mocy (szybsze zużycie, ryzyko rozsypania się)
ZALETY
zwiększona moc umożliwiająca:
- zwiększenie Vmax i/lub
- spokojną jazdę z plecaczkiem
- lepszy start
poprawione samopoczucie właściciela (bardzo ważne)
zdobycie wiedzy nt. budowy silnika ZETKI podczas wymiany klamotów
Proszę o korektę mojej opinii oraz uczciwe/odważne odpowiedzi.
PS
Kiedyś czekałem z niecierpliwością na pojawienie się zestawów 72 ccm, a gdy już się pojawiły to bilans wad i zalet wymiany powoduje, że pozostałem nadal z pojemnością 50 ccm. Może mój bilans nie uwzględnia wszystkiego?

1.Jak na razie odpukac u nie zawpry nie klepia
2.Mysle ze zuzycie paliwa zwiekszy sie minimalnie
3.Watpie ze kiedy bedziemy jechac przepisowo to przy zatrzymaniu policja wykryje ze mamy wieksza pojemnosc
4.O szybszym zuzyciu silnika i jego awaryjnosci przy wiekszym cylindrze narazie ja nic nie moge powiedziec bo mam na nim maly przebieg ale niektorzy uzytkownicy przejechali juz na tych zestawach sporo kilometrow
A co do zalet to jeszcze duzo ladniejsze brzmienie silnika i mysle ze zetka bedzie sie lepiej nadawala na dluzsze trasy.

Offline

 

#429 2012-05-13 15:25:56

tomnet

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2012-05-02
Posty: 15
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 80
Wiek: 0

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

sq3mva napisał:

Chciałbym wsadzić kij w mrowisko i zapytać użytkowników zetki ze zwiększoną pojemnością, czy gdyby mogli podjąć decyzję jeszcze raz, to czy zdecydowali by się na zmianę pojemności. Z tego co zauważyłem to wymiana zestawu ma następujące wady i zalety
WADY
stukające zawory
zwiększone zużycie paliwa
problemy z przegrzewanie silnika (moc zwiększona przy identycznych rozmiarach radiatorów)
potencjalne problemy z ubezpieczycielem gdyby po wypadku wyszło, że moto jest przerabiane
potencjalne problemy z pałami, gdyby okazało się, że jeździmy na motocyklu bez odpowiednich uprawnień
koszty nowego zestawu (ok 400 PLN - zetka 125 jest droższa od zetki 50 o ok. 100 PLN a przy okazji odpada kilka z powyższych i poniższych wad)
min 2 dni pracy, żeby wymienić klamoty i niepewność czy zrobiło się wszystko jak trzeba
niedostosowanie mechanizmów silnika do zwiększonej mocy (szybsze zużycie, ryzyko rozsypania się)
ZALETY
zwiększona moc umożliwiająca:
- zwiększenie Vmax i/lub
- spokojną jazdę z plecaczkiem
- lepszy start
poprawione samopoczucie właściciela (bardzo ważne)
zdobycie wiedzy nt. budowy silnika ZETKI podczas wymiany klamotów
nabranie dodatkowych cech motoru turystycznego
Proszę o korektę mojej opinii oraz uczciwe/odważne odpowiedzi.
PS
Kiedyś czekałem z niecierpliwością na pojawienie się zestawów 72 ccm, a gdy już się pojawiły to bilans wad i zalet wymiany powoduje, że pozostałem nadal z pojemnością 50 ccm. Może mój bilans nie uwzględnia wszystkiego? I z pewnego punktu widzenia wady zetki 50 są jej największymi zaletami. Mam tu na myśli spalanie ok 1,8 l/100 km. W miarę bezpieczna prędkość (bez przeróbek napędu - 50 km/h). I możliwość jazdy tylko na dowód osobisty.

Weź pod uwagę minusy 50ccm:
- problem z ruszaniem
- brak przyspieszenia (powolne rozpędzanie)
- problem z jazdą pod górkę (pod niektóre na 1 musiałem wjeżdżać)
- zwalnia pod wiatr (ja musiałem czasem na 3 redukować)
- nie pojedziesz w 2 osoby
- trochę "wiocha" jak ktoś widzi motocykl z wyglądu całkiem niezły i właściciela pomagającego sobie nogami przy ruszaniu lub piłującego na 1 pod górkę
- masakra jechać po piachu

Myślę że jak będziesz miał świadomość że nie jest to japoniec i materiały nie są najlepszej jakości to przy 80ccm możesz spokojnie jeździć nie odkęcając cały czas manetki do oporu. Wtedy żywotność nie powinna znacznie zmaleć. Dziś przejechałem 100km, co 20km robiłem postoje 10min, miałem po drodze kilka sporych wzniesień (jedno ponad 1km), silnik się nie przegrzał, nic nie zapaliło ani nie stopiło.

Mając prawo jazdy zdecydował bym się na 100% na 125ccm. Dlatego bez sens jest ten temat poruszony. Podejrzewam że większość by tak zrobiła. Dlatego nie doliczaj 100zł różnicy tylko ok 1500zł, bo prawko trzeba zrobić za coś.

Offline

 

#430 2012-05-13 16:53:52

 sq3mva

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-08-31
Posty: 386
Punktów :   15 

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

TOMNET
Doliczam 100 zł bo na 125 też można jeździć nielegalnie, tak jak na przerobionej ZECI.
Dlaczego co 20 km robiłeś postój 10 min? Obawiałeś się przegrzania silnika czy zmęczenie kierowcy dawało się we znaki?
W moim pytaniu chodzi mi raczej o odpowiedź czy właściciele przerobionych ZECI zrobili by to ponownie, wiedząc już jak ona działa po przeróbce.
Bilans zysków i strat przedstawiłem jako przykład mojego myślenia o przeróbce. Z mojego punktu widzenia zyski nie są na tyle poważne by w to iść, ale ja nie wiem wszystkiego, bo nie przerobiłem ZECI. Dlatego pytam Was, osoby z doświadczeniem. Warto było czy nie??? Może dzisiaj zrobilibyście inny ruch, np. sprzedając ZETKE 50 dokładając kasę kupilibyście ZETKE 125.
A może zapomniałem dopisać najważniejszą zaletę przerobionej ZETKI - prawie doskonale udaje ZETKE 50 (nie widać gołym okiem przeróbki).
PS
Nigdy nie miałem problemów z ruszaniem na ZECI.
Mieszkam na nizinach, więc górki tu niewielkie i na 3 biegu da się jechać
Z pasażerem też nie miałem nigdy problemów, sam ważę niemało i pasażerka dorosła już była, a ZETKA sobie radziła
Przyspieszenie faktycznie nie powala.
Po piachu to każdy motocykl ma problemy i to raczej umiejętności motocyklisty decydują o efekcie.
Nogami nigdy nie musiałem sobie pomagać.
Pod wiatr trochę zwalnia, ale żeby redukować bieg, to to to nie.

Ostatnio edytowany przez sq3mva (2012-05-13 17:05:57)

Offline

 

#431 2012-05-13 17:44:32

 derzawi1

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

2867750
Skąd: zaborów
Zarejestrowany: 2012-03-04
Posty: 571
Punktów :   
Pojazd: romet zetka50
Wiek: 18

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

na pewno sie opłaca przerobić na 80ccm wiem to z doświadczenia z K150ccm
te 25ccm mojemu k dodały sporawo mocy nie mówie tutaj o większych prędkościach tylko o lepszym komforcie jazdy !

wiec przerobienie zetki z50ccm na te 72ccm na pewno daje duzo !
chyba ze ktoś jest dzieckiem Neostrady i che zecią smigać ponad 100km/h i zeby na koło szła to jest nie realne bo to by trzeba było przerobić na 270ccm a nie na 72

Offline

 

#432 2012-05-13 18:32:16

wertmaster

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2011-08-23
Posty: 65
Punktów :   
Pojazd: Zetka Plus
Wiek: 24

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Jak co to daje linka do krótkiego filmu jak ZETKA wchodzi na obroty i jak pracuje
http://www.youtube.com/watch?v=HhxQJX2S6_s

Ostatnio edytowany przez wertmaster (2012-05-13 18:36:00)

Offline

 

#433 2012-05-13 21:17:42

tomnet

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2012-05-02
Posty: 15
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 80
Wiek: 0

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

sq3mva napisał:

TOMNET
Doliczam 100 zł bo na 125 też można jeździć nielegalnie, tak jak na przerobionej ZECI.
Dlaczego co 20 km robiłeś postój 10 min? Obawiałeś się przegrzania silnika czy zmęczenie kierowcy dawało się we znaki?
W moim pytaniu chodzi mi raczej o odpowiedź czy właściciele przerobionych ZECI zrobili by to ponownie, wiedząc już jak ona działa po przeróbce.
Bilans zysków i strat przedstawiłem jako przykład mojego myślenia o przeróbce. Z mojego punktu widzenia zyski nie są na tyle poważne by w to iść, ale ja nie wiem wszystkiego, bo nie przerobiłem ZECI. Dlatego pytam Was, osoby z doświadczeniem. Warto było czy nie??? Może dzisiaj zrobilibyście inny ruch, np. sprzedając ZETKE 50 dokładając kasę kupilibyście ZETKE 125.
A może zapomniałem dopisać najważniejszą zaletę przerobionej ZETKI - prawie doskonale udaje ZETKE 50 (nie widać gołym okiem przeróbki).
PS
Nigdy nie miałem problemów z ruszaniem na ZECI.
Mieszkam na nizinach, więc górki tu niewielkie i na 3 biegu da się jechać
Z pasażerem też nie miałem nigdy problemów, sam ważę niemało i pasażerka dorosła już była, a ZETKA sobie radziła
Przyspieszenie faktycznie nie powala.
Po piachu to każdy motocykl ma problemy i to raczej umiejętności motocyklisty decydują o efekcie.
Nogami nigdy nie musiałem sobie pomagać.
Pod wiatr trochę zwalnia, ale żeby redukować bieg, to to to nie.

To ja widocznie miałem jakiś wadliwy silnik (50ccm) albo źle dotarłem. Nie wyobrażam sobie jazdę we 2 osoby, pod pierwszą większą górkę bym musiał pchać albo sam wjeżdżać. (wzniesienia 8-11%)

Robiłem postój co 20km bo dopiero docieram. Mam 110km na nowym silniku zrobione.

Ale jak cię policja złapie na 125 bez prawka to chyba mandat dostaniesz? Jak na 80ccm to pokazujesz dowód a tam 50ccm i nic Ci nie zrobią. O to w tym chodzi.

Nie chodzi o technikę jazdy po piachu tylko o moc. Możesz sobie pomagać nogami lub nie ale na 50ccm to ja na 2 biegu miałem problemy by się toczyła.

Na pewno bym wymienił ponownie cylinder, choć mam świadomość że silnik może mieć przez to krótszą żywotność.

Ostatnio edytowany przez tomnet (2012-05-13 21:24:38)

Offline

 

#434 2012-05-14 09:16:24

 Slawkowski

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Gorzów Wlkp.
Zarejestrowany: 2011-03-10
Posty: 2836
Punktów :   26 
Pojazd: Zetka+,K125,C5 2.0 HDi,Qubo1.3
Wiek: 41
WWW

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Kolejny wątek, w którym robi się OT, zrobiłem porządek i teraz proszę, żeby trzymać się tematu.

Offline

 

#435 2012-05-15 20:10:37

tomnet

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2012-05-02
Posty: 15
Punktów :   
Pojazd: Benzer Aston 80
Wiek: 0

Re: [Zamknięty] - Zestaw, cylinder 72ccm do Zetki.

Chciałem napisać że wydech ustawiłem na 0,05 ssący na ciasne 0,05 i przestało stukać. Słychać delikatne cykanie.
Nagrzałem mocno silnik i zmierzyłem luz na wydechu i ssącym, praktycznie się nie zmniejsza na gorącym silniku więc doszedłem do wniosku że mogę zmniejszyć przerwy. Pomogło, zawory nie są podparte bo silnik ma moc i normalnie pracuje.

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
darkorbit levele ktm sx 125 dane techniczne www.nnworld.pun.pl przeliczanie skali fajne zdjęcia z minecrafta