Stopień trudności poradnika: średni
1) Rozgrzewasz silnik
2) Masz dwie śrubki: - ze sprężynką od obrotów (nr.1)
- bez sprężynki od mieszanki paliwowo-powietrznej (nr.2)
3) Podkręcasz znacznie obroty
4) Wkręcasz do końca śrubkę od mieszanki
5) Wykręcasz ją o 1,25 jej własnego obrotu
6) Sprawdzasz czy chodzi na maksymalnych obrotach poprzez przekręcenie manetki do samego końca. Jeśli nie no to wykręcasz potem o 1,50 ; 1,75; 2 ; 2,25 ; 2,50. Jeśli wchodzi na maksymalne obroty, przejdź do następnego punktu.
Jeździsz trochę i sprawdzasz kolor elektrody. Jeżeli jest o srebrnego do jasno-brązowego koloru to oznacza że najprawdopodobniej masz wyregulowany gaźnik. Jeśli jest okopcona wykręcasz mieszankę o 2mm.
7) Skręcasz i skończone.
Śrubę biegu jałowego dokręca się do oporu, zmniejszając w ten sposób do minimum dopływ powietrza. Silnik uruchamia się przy otwartej przepustnicy, a następnie przymyka się ją (za pomocą śruby przepustnicy) stopniowo, aż do chwili, w której nastąpią zakłócenia w pracy silnika. Należy wtedy powoli odkręcać śrubę biegu jałowego do czasu aż wyrówna się praca silnika. Następnie przymykać przepustnicę.
GAŹNIK ROMET ZETKA
Ssanie - w dół/zamknięte. Podniesione/otwarte.
(info z internetu, fotka własna)
Ostatnio edytowany przez srubekl (2011-03-27 18:47:53)
Offline
No i super, w przyda się jeszcze edytnąć kilka rzeczy typu
2) Masz dwie śrubki: - ze sprężynką od obrotów (zdjęcie nr.1) - zamiast zdjęcie nr.1 to liczba na screenie
- bez sprężynki od mieszanki paliwowo-powietrznej (zdjęcie nr.2) - tak samo
Co sądzicie o tych metodach - (info z internetu)- to będzie można usunąć i pod koniec podkreślić, że czerpałeś info z internetu, reszta w jak najlepszym porządku.
Offline
grzegor93 napisał:
Srubekl a ty na jakim ustawieniu masz gaźnik ???
śrubka nr 2 wykręcona 1,5 obrotu a śrubka nr. 1 tak żeby obroty były na poziomie 1900 do 2000 max - dziś regulowałem i w końcu Zetka ze mną gada śpiewająco.
Offline
Jak czujesz, że moto ma niskie obroty i dławi się to delikatnie podkręć ale śrubkę nr 1 w prawo (sięgniesz ją przez otwór w osłonie bocznej), przygazuj i zobacz czy będzie lepiej na wolnych obrotach.
Regulację rób na rozgrzanym silniku.
Ostatnio edytowany przez Slawkowski (2011-05-18 15:00:28)
Offline
Śrubka 2 w prawo to więcej czy mniej benzyny w mieszance ?
Pozdrówka :-)
Offline
Pytanko
A do czego jest ta trzecia śrubka?
Offline
Dzięki bo gdy czyściłem to ledwo co ją odkręciłem (tak jak by się zapiekła) ale gwint jest ok i wkręciłem.Już wystraszyłem się że tego się nie odkręca :-)
A jeszcze pytanko:
-Śrubka biegu jałowego to ta nr 1 czy 2
Fęks jutro będe działał:))
Ostatnio edytowany przez jasiu.szym (2011-09-25 20:39:41)
Offline
Dobry poradnik ( + ) , na pewno się przyda !
Offline