Ogłoszenie


#16 2016-05-27 18:26:58

matiz

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2013-07-23
Posty: 196
Punktów :   -2 
Pojazd: Romet Zetka 80

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

Potwierdzam ja po wymianie zestawu, w glowicy 72 zmienilem popychacze i sruby regulacji zaworow na te z 50 i pracuje 999999999 razy lepiej niz na tych niby "tuningowych"

Offline

 

#17 2016-05-27 22:13:37

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

To ciekawd, czyli w takim razie co jeszcze wyciagnac z glowicy 50tki???
Koniki,sruby regulacji,.... co jeszcze?

Offline

 

#18 2016-05-27 22:35:35

matiz

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2013-07-23
Posty: 196
Punktów :   -2 
Pojazd: Romet Zetka 80

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

tylko to zamieniasz, a tak jakby czegos brakowalo np. jakiegos dekla albo zebatki rozrzadu czy innego dziadostwa typu tulejki, podkladki to bierzesz ze starej

Ostatnio edytowany przez matiz (2016-05-27 22:37:21)

Offline

 

#19 2016-05-30 18:05:23

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

Gost Rider napisał:

GuMiS napisał:

że są osoby które na chińskich 50..72..125 robili 100 tysięcy na jednym cylindrze i nadal jego wartości pomiarowy były nominalne

Możesz to udowodnić?

Osobiście Ci tego nie udowodnie, info jedynie z sieci zdjęcia, filmiki ale jestem w stanie uwierzyć na pewno jakieś odchyłki były na wskutek zużycia materiału, ale maszyny pracowały bez problemu.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#20 2016-06-03 08:58:59

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

Witam ponownie, zamowilem glowice oraz cylinder 72ccm jakiejs firmy 4Race.
Zanim wyszarpie silnik mam male pytanie...
Czy trzeba odkrecac bak i siedzenie?
Linka od sprzegla zdemontowac, kostki od elektryki odlaczyc, i od dolu stopki odkrecic... Czy cos jeszcze zapomnialem?
Prosze o wskzowki jakies, bedzie prosciej przy pierwszym razie

Offline

 

#21 2016-06-03 13:37:11

 zetka50

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

15909310
Skąd: Woj. Podlaskie
Zarejestrowany: 2010-11-14
Posty: 1641
Punktów :   14 
Pojazd: YAMAHA FZ6
Wiek: 24

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

tak trzeba  odkręcić siedzisko i bak będzie lepszy dostęp  jedynie to co jeszcze trzeba odkręcić kabel od rozrusznika zdjąć przewód paliwowy i łańcuch   a reszta to już tylko polega na odkręcaniu śrub ja sobie zawsze coś podkładam pod silnik żeby po wyjęciu śrub nie poleciał na ziemie

Ostatnio edytowany przez zetka50 (2016-06-03 13:37:51)


Zetka By Zetka50.    SPRZEDANA   
Romet K125 By Zetka50. Romet Sprzedany
Zapraszam na aktywna grupę na fb  https://www.facebook.com/groups/761751657358910/
Pomogłem Daj +

Offline

 

#22 2016-06-03 13:46:32

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

wielkie dzieki,
czyli takze bak i siedzisko odkrecac... A moge zapytac do czego bedzie lepszy dostep jezeli odkrece bak i siedzisko? Czy chodzi tutaj o kostki elektryczne?
O podlozeniu czegos pod silnik juz pomyslalem wczesniej, a nawet zbudowalem cos z drewna aby pieknie silniczek mial sie na czym podeprzec...
hmm, na pierwszy rzut oka to bedzie duzo roboty z tym wszystkim. Skoro siedzisko i bak jeszcze musi poleciec, do tego przekladka konikow i srob regulacyjnych z glowicy 50ccm, zapewne caly dzien mi zejdzie na taka wymiane cylindra!
Mozesz napisac cos w skrocie co do demontazu baku i siedziska? Jaka kolejnosc tego demontazu? Zapewne baku nie wyciagne bez odkrecenia siedziska?

Ostatnio edytowany przez knopers1 (2016-06-03 13:56:37)

Offline

 

#23 2016-06-03 16:27:31

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

Kolego proszę nie zadawaj pytań przed użyciem opcji szukaj... dziesięć sekund i masz odpowiedź na 99.9% pytań  http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=470//
PS. w głowicy wymieniasz tylko śruby regulacyjne(bez koników) na te z 50-tki (o to chodzi) http://www.czesci-moto.pl/p17078,sruba- … 52fmh.html

Ostatnio edytowany przez wfinger (2016-06-03 16:30:48)

Offline

 

#24 2016-06-03 20:18:14

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

@wfinger,

dzieki kolego, zapodales pieknie mi jak "na tacy"...
Bedzie duzo latwiej jak dopytam o tym i tamtym... Potrzebne mi wlasnie takie cenne informacje aby nie marnowac cennego mi czasu.
Zanim zaczne chcial bym dopytac jeszcze kilka zeczy...

- przy regulacji zaworow brac ssacy 0,05 czy 0.06 ? wydechowy 0,07 czy 0,08? gdyz gdzies czytalem ze te 72ccm chyba potrzebuja te wyzsze wartosci...
- w zwiazku z tym ze silnik bede wyciagal, zawory moge nastawic przy wybudowanym silniku. To znaczy bedzie leprze dojscie i tutaj chyba nie powinno byc zbytnio jakiejs roznicy.. Czy dobrze rozumuje?
- Rozrzad ustawiamy  na literke T,  nie bedzie dokladniej kiedy sprawdze polozenie tloka przy sciagnietej glowicy i ustawie maksymalny punkt w ktorym tlok jest na samej gurze? Czy znak T to zawsze najwyzszy punkt tloka? Czy istnieja ewentualne odchyly od normy ?
- Rozumuje ze po zalozeniu glowicy i ustawieniu zaworow moge pokrecic silnikiem na sucho i tutaj przy kreceniu bez swiecy nie powinno byc najmniejszego oporu przy puncie T ??? Inaczej bedzie to oznaka ze tlok kolizuje z zaworem i trezba dalej ustawiac? Czy dobrze rozumuje?

Dobra, to chyba na tyle... Z reszta poradze sobie.

Ostatnio edytowany przez knopers1 (2016-06-03 21:04:56)

Offline

 

#25 2016-06-05 13:35:31

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

witam ponownie,
wczoraj zawitala do mnie paczka z cylindrem i glowica... Po pierwszy ogledzinach cylek wydawal sie bardzo solidnie zbudowany co nie moge powiedziec o glowicy...
Przy zaworze ssacym konikiem dalo sie ruszac okolo 1.5mm na boki, to znaczy na tej okraglej osi na ktorym sobie konik siedzi.
Konik przy wylocie mial minimalny luz. Przelozylem koniki z glowicy 50ki i tutaj o dziwo wszystko pasilo!
Sruby regulacyjne zaworow takze poszly z 50tki oraz te tulejki do konikow, gdyz te byly jakos o trzy mm dluzsze nic ze z 72ki.... wiec postanowilem zamienic.
Silnik wyciagnalem, bak i siedzisko musialo najpierw byc zdemontowane.
Iglice podniaslem o jeden zabek. Oba zawory ustawilem na 0,1mm gdyz nie mialem 0,06 i 0,08 . Trzeba bedzie zakupic.
Po zlozeniu i zalaniu nowym olejem odpalila od pierwszego strzalu. Pochodzila jakies 10 min i wylaczylem na male ochlodzenie.
Czas pracy takiego laika jak ja to cale 8siem godzin. Robilem sam w garazu do pierwszej w nocy. Zetka odpala od pierwszego kopa ale slychac zawory!


http://www.fotos-hochladen.net/uploads/img2016060418oemn2hqu9y.jpg

http://www.fotos-hochladen.net/uploads/img2016060418312mybwjnl.jpg

http://www.fotos-hochladen.net/uploads/img2016060419x8qodfeim1.jpg

http://www.fotos-hochladen.net/uploads/img20160604wag46xosh7mp.jpg


Tutaj chcialem zapodac maly film i prosze ocenic stuki zaworow!

https://www.youtube.com/watch?v=1GtkouB … e=youtu.be


I na koniec dwa pytania...

1. Czy do regulacji zaworow sciagacie siedzisko i bak ??? Gdyz pod bakiem jakies slabe dojscie tam jest.
2. Zawory oba ustawilem na 0.1mm, byc moze dlatego takie dziwne stuki przy pracy silnika. Ale zeby taka mala roznica powodowala takie odglosy... ?
3. Rozrzad ustawilem tak jak powinno byc... Czyli na kreske kolo lietry T a znaki na zebatce na dwunasta godzine. Powinno pasic !

Offline

 

#26 2016-06-05 13:46:49

matiz

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2013-07-23
Posty: 196
Punktów :   -2 
Pojazd: Romet Zetka 80

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

Ustaw oba zawory na 0.05 z tym ze wydechowy minimalnie luzniej ja tak wlasnie mam i jest ok poza tym luz sie po rozgrzaniu zwiekszy poniewaz rozszerzalnosc aluminiowej glowicy jest wieksza od stalowych zaworow i popychaczy.

Offline

 

#27 2016-06-05 13:56:58

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

Dzieki kolego,
Czyli czeka mnie ponowna regulacja. Sprobuje bez sciagania baku, lecz chyba raczej nie ma szansy aby sie to udalo. ;(

Offline

 

#28 2016-06-05 19:45:08

matiz

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2013-07-23
Posty: 196
Punktów :   -2 
Pojazd: Romet Zetka 80

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

Ja przy regulacji zaworow sciagam tylko prawy plastik .

Offline

 

#29 2016-06-05 21:35:50

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

nowlasnie, bylem juz w garazu i ustawialem te zawory. Niestety obojetnie jak ciasno lub luzno je nastawie (0.05, 0.10, 0,15 probowalem), praca silnika a dokladnie te odglosy sa praktycznie takie same.
Co robic? Czy musze sie martwic?
Mam zapytanie do Was. Otoz gdy chce ustawic przy regulacji na kreske kolo literki T, to jakos silnik przeskakuje pomiedzy tymi kreskami pomiedzy F i T. Tak jakby ta kreska przy literce T to dokladnie jakis szczyt stozka z ktorego silnik chce spasc w lewa lub prawa strone. Nie wiem jak to dokladnie Wam wytlumaczyc.
Mam nadzieje ze rozrzad ustawilem prawidlowo. Wiem ze przy ustawieniu rozrzadu trzeba ustawic kreske przy literce T, oraz znaczek na zebatce powinien znajdowac sie na 12stej.
Ale w jakiej pozycji ma byc walek glowicy??? Przeciez przy trzech otworach na srubke, mozna zamontowac ten walek w trzech roznych pozycjach...

Pomoze ktos?

Offline

 

#30 2016-06-05 22:58:28

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

Nie można otwory pasują tylko w jednej pozycji, zawory 0.05 i 0.07 to co podajesz to nie minimalne ale kolosalne różnice, przy ustawieniu i zakontrowaniu śruby listek powinien wchodzić z lekkim oporem co do rozrządu Tomasz filmiki na YT nap ten bo to to samo tylko że poziomy ale ustawienia te same https://www.youtube.com/watch?v=3Q0fdjYroQQ

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.rapkultura.pun.pl www.animefans.pun.pl www.7legion.pun.pl www.pfcoss.pun.pl www.iw.pun.pl