Ogłoszenie


#31 2016-06-05 23:22:43

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

Skoro otwory pasuja tylko w jednej pozycji  to zlozylem wszystko jak powinno byc. Kamien z serca mi spadl.. .
Niestety dalej martwi mnie te cykanie. Czy jak ustawiasz rorzad na kreske T to silnik przeskakuje Ci za ta kreske o kilka milimetrow? Opisywalem ten fenomen w poprzednim poscie.Nie wiem czy to jest normalne.

Offline

 

#32 2016-06-06 06:22:41

matiz

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2013-07-23
Posty: 196
Punktów :   -2 
Pojazd: Romet Zetka 80

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

Tak jest to normalne dlatego najlepiej jest wykrecic swiece i wtedy mozna precyzyjenie ustawic litere T (gorny martwy punkt tloka) nawet kopnikiem.

Offline

 

#33 2016-06-06 07:57:43

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

oj, dzieki. Tak wlasnie myslalem ze to moze byc sprezone powietrze ale nie bylem pewny do konca.
Zrobilem ogledziny walka rozrzadu tego z 50tki, i z tego co widac to dla ustawiania zaworow nie trzeba dokladnie co do milimetra ustawiac na literke T. Mozna spokojnie pozostawic pozycje kilka milimetrow za i przed literka T. Mianowicie w tym polozeniu grubosc walka jest taka sama, (dopiero dobry kawal pozniej) walek zmienia swoja grubosc aby koniki mialy mozliwosc nacisniecia na szpilki od wlotu i wydechu!
Do ustawiania rozrzadu jest to bardzo wazne (czas iskry), lecz  juz do ustawienia zaworow nie koniecznie.

Co do tych odglosow w moim silniku. Czy moze tak byc ze tlok wali w zawory? Da to sie jakos sprawdzic nie wyciagajac glowicy?
Silnik bez swiecy da sie przekrecic bez jakis tam ostrych oporow. Teoretychnie trzeba by bylo dokladnie ogledzic ten punkt OT przy literce T.
Jest na to jakis sposob?

Ostatnio edytowany przez knopers1 (2016-06-06 08:00:10)

Offline

 

#34 2016-06-06 10:25:05

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

EDYTA:
mam pewien pomysl jak sprawdzic czy tlok kolizjuje z zaworami nie zdejmujac glowicy, tylko nie jestem do konca pewny czy to w praktyce tak sie da wykonac.
Byc moze ktos z Was probowal juz taki sposob i jest w stanie pomoc.

Otoz krecac walem w okolo widac jak otwieraja i zamykaja sie zawory . Kiedy pokrecimy walem na tyle aby otworzyl sie zawor wydechowy, jestesmy w stanie wcisnac zawor wlotowy. Oczywiscie trzeba troche sily uzyc gdyz sprezyna przy tej szpilce jest znacznie twarda. Naturalnie da sie to zastosowac odwrotnie przekrecajac wal na zawor wlotowy i naciskajac na zawor wydechowy.

Ustawiajac wal na literke T dwa zawory sa zamkniete. Teoretycznie jak tlok jest przy OT i nie przytrzymuje zaworow, powinno dac sie wcisnac oba zawory na taka odleglosc kiedy szpilka dotknie tloka.
Jezeli szpilki nie da sie wcisnac, wtedy prawdopodobienstwo ze tlok trzyma szpilke jest duze...

Czy prubowal juz ktos z Was kto mial problemy ze stukaniem przy zamianie na 72ccm wcisnac te zawory przy kresce kolo T ??? Teoretycznie jak tlok nie bije w zawory, powinien byc tam pewien zapas odstepu od tloka.


To tyle z teorii

Offline

 

#35 2016-06-06 12:16:46

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

No to różne teorie już stworzyłeś(przepraszam tylko po co ?) jak się zawory ustawia wiesz no to ustaw "NORMALNIE" ściśle według przepisu na szczelinomierz i znaki, zakręć dekielki i ciesz się jazdą. Kręcić wałem przy zakręconej świecy no to na to bym nie wpadł, w ogóle jak czytam to rozteoretyzowane teoretyzowanie to się boję że w końcu coś popsujesz, to powinno działać tak: nie wiesz pytasz, ktoś ci odpowiada(z reguły kilku a często dostajesz link do poradnika)) wg tego robisz i gitara, po to jest forum. Na koniec zmiana na 72cc powoduje że silnik jest trochę głośniejszy, zawory też ale nie aż tak jak u ciebie co nie dziwi skoro miałeś na zaworach ostawione 0.1 zamiast 0.05 i 0.07.
Większy luz to będzie klepanie, mniejsze otwarcia dolotów, a więc słabsze napełnianie mieszanką komory spalania a co za tym idzie zmniejszenie mocy... no same minusy.
Warto do precyzyjnego ustawienia zaworów kupić sobie klucz taki https://motor-x.pl/klucz-do-zaworow-3mm … atv,p.html  albo chociaż taki http://www.sklep.skuteryostrow.pl/klucz … anguage=en i naprawdę stosować się do przepisu jak 0.05 to nie coś koło tego na oko, przepraszam na palec i wciskanie.
PS. jak chcesz dopisać czy zmienić treść postu po prawej na dole postu masz funkcję edytuj

Offline

 

#36 2016-06-06 13:08:48

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

@wfinger

klucz do zaworow mam. Ustawiam z najwieksza precyzja i przy zimnym silniku! Po czym sprawdzam dokladnie czy pasi....Przy ustawieniach (0,05 wlot scislo i 0,05 wydech na luzno) nie powinno byc stukania- a jednak klepie tak samo jak bylo na 0,1mm.   Dlaczego?
Dzisiaj zakupie jeszcze zestaw listkow abym mial 0,07, 0,08 i po nastawieniu zapewne klepanie pozostanie.  Gdyz wczoraj wyprobowalem naprawde sporo odleglosci i z tego co slychac ani te stuki nie sa mniejsze ani wieksze..
Wydaje mi sie ze tutaj  klepie cos innego. Ewentualnie  klepie cos dodatkowo...Tlok o zawor ???

Tak jak pisalem wyzej, Mozna wyjac swiece i ustawic dokladnie na kreske przy znaku T. I co to zmieni ??? Opisalem to juz wyzej. Mianowicie nic. Kilka mililmetrow wstecz lub po kresce T koniki maja dokladnie taki sam odstep do szpilki jak dokladnie na lini przy T.

I co dalej? Jezdzic? Pytalem czy mozna jakos sprawdzic bez zciagania glowicy czy wal wali w zawory? Masz jakis pomysl? Bo jak te odglosy nie powstaja na skutek niewyregulowania, to z kad one sa w takim razie?

Offline

 

#37 2016-06-06 16:39:43

matiz

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2013-07-23
Posty: 196
Punktów :   -2 
Pojazd: Romet Zetka 80

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

Przeciesz to jest 4t zawsze bedzie ci minimalnie stukalo a luzy 0.05 zanikaja dopiero po solidnym rozgrzaniu przejezdzajac np. 150km.
Jezeli masz dobrze ustawiony rozrzad tzn. kiedy na magnecie jest T a na zebatce znak na godzinie 12 i zawory tak jak napisalem to nie masz sie co martwic.
W glowicy 50cc zawory sa fabrycznie ustawione na ciasno, brak luzu dlatego nie slychac ich.

Ostatnio edytowany przez matiz (2016-06-06 16:45:15)

Offline

 

#38 2016-06-06 20:13:38

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

Hej, dzieki,
Nowlasnie, krecac na literke T, znak  na zebatce raz jest na godzinie dwunastej, po ponownym obrocie walem znak wedruje na godzine 6sta...
Czy walek rozrzadu  jest w tej pozycji taki sam i czy mozna na tych dwuch miejscach ustawiac zawory? Gdyz wszedzie przy jakis opisach pisze ze wal ustawic na kresce przy T. A o polozeniu zebatki nikt nie wspomina.
Zamowilem ten szczelinomierz, a dzisiaj ustawilem wlotowy na 0,05 a wydechowy na 0,1. Po starcie na zimnym silniku klepalo ostro. Pojechalem jakies dwa km i cykanie zmniejszylo sie. Po ponownych 10 km klekot byl juz o polowe cichszy.Widocznie ustaje wraz z rosnaca temperatura. Ewentualnie cos co tak glosno klepalo, uklepalo sie
W

Offline

 

#39 2016-06-06 20:46:45

 Gost Rider

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Mechowo
Zarejestrowany: 2011-06-18
Posty: 833
Punktów :   11 
Pojazd: Romet ZXT 125 & Dafier HW50B
Wiek: 35
WWW

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

wfinger napisał:

Warto do precyzyjnego ustawienia zaworów kupić sobie klucz taki https://motor-x.pl/klucz-do-zaworow-3mm … atv,p.html

Ten klucz nie warto kupić.No chyba że ktoś ma 125 .


Po czym poznać dobrego motocyklistę?
Po umiejętności przewidywania i krytycznego traktowania własnych umiejętności.
Dobry motocyklista nie lekceważy praw fizyki, zawsze podchodzi z dużą nieufnością do innych uczestników ruchu, z góry zakłada, co dany delikwent może zrobić i jak wówczas będzie się ratował. Stara się myśleć także za innych.

Offline

 

#40 2016-06-06 20:52:53

matiz

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2013-07-23
Posty: 196
Punktów :   -2 
Pojazd: Romet Zetka 80

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

T oznacza gorny punkt tloka i kiedy znacznik jest na 12 to tlok jest po fazie sprezania a jesli na 6 to po fazie wydechu, zawory reguluje sie kiedy znacznik jest na 12 poniewaz wtedy sa zamkniete, co do samego oznaczenia na magnecie to tlok jest w GMP (gorny martwy punkt) kiedy jest litera T mozesz to sprawdzic wkladajac srubokret w otwor po wykreceniu swiecy.

Offline

 

#41 2016-06-07 05:59:39

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

Hejka, trzeba bylo laikowi od razu taki opis zapodac.
Bylo by latwiej na poczatek i zmarnowany czas na krecenie poswiecil bym na jazde.
Klucz do zaworow mam, ten szczelinomierz odpowiedni jest juz w drodze, wiec poprawie te 0,1mm na wydechu jak tylko przyjade z delegacji do domu.
Ale widze juz ze bedzie dobrze, wiec dziekuje za pomoc.
Do tej pory jezdze Apka 2t ktora sie praktycznie nie zepsula nigdy, i czlowiek malo co musial zajmowac sie jakimis naprawami...
Jak by nie bylo, do szczescia potrzebna mi jest jeszcze zebatka tylna z38 gdyz nadal sie tym Rometem jezdzic nie da.  Mam 15z i 52z z tylu ale to mnie absolutnie nie pasi. Jak by mial ktos taka zebatke do odsprzedania lub ewentualnie jakiegos linka do sklepu... bede wdzieczny.
Pozdrawiam

Offline

 

#42 2016-06-09 22:28:19

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: [dyskusja] Żywotność cylindra 72 ccm, po wymianie.

Witam, 
Dostalem  szczelinomierz i  wyregulowalem na 0,05 i 0,07 wydech. Na zimnym silbiku troche jeszcze  stuka, ale po przejechaniu  2-3 km chalas unika i jest dobrze. Dziekuje za zainteresowanie sie moim problemem i pozdrawiam...

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.cs-kucykowo.pun.pl www.f1polskaliga.pun.pl www.combinestheworld.pun.pl www.dragons-world.pun.pl www.walczmyrazem.pun.pl