knopers1 - 2016-05-02 10:05:16

Siemianko Panowie...

jestem swiezym posiadaczem bialej zetki 50 ccm i czytam rozwaznie wasze posty. Przedewszystkim interesuje mnie przelozenie , czyli zebatki dawcze, wieklkosc z przodu i tylu, kombinacje z dwojga..., gdyz do tychczas jezdze jakies dobre 10 latek na Aprili SR w automacie....

Co mnie dziwi po przeczytanych postach tutaj....

Czytam ze spora czesc osob wymienila cylinder na 72ccm. Swietna sprawa, ja takze mam zamiar zamienic ta 50tke na 72ccm. O dziwo nikt nie pisze o wielkosci dyszy w gazniku do tego wiekszego cylindra.
Jak wiadomo, wieksza dysza jest potrzebna. Dlaczego? z wiadomych powodow. Uboga mieszanka podnosi ekstremalnie temperature zaplonu... Co z tym idzie? Temperatura cylindra rosnie nie potrzebnie do gury....
Czesto spotkalem sie z wypowiedziami typu... (jezdzi dobrze na orginalnej..., lub nie bo bedzie wiecej palil itp...) Ale o temperaturze ktora wpywa na zywot tego cylindra nikt nie wspomnial!
Do tego dodam ze: przy nowym cylindrze, powinno sie generalnie jezdzic na bogatej mieszance.... Conajmniej przez pierwsze 500km.

Fakt numer dwa... Nikt nie pisze nic o swiecach zaplonowych... To jaka producent zaleca do 50ccm przy zablokowanym CDI to wiemy....  Co jest przy 72ccm i obrotach z zedu 10000 U/min ???
Jak wiemy swieca jest w stanie odprowadzic 60% temperatury cylindra wlasnie przez swiece... Jak wiemy, sa swiece zimne i gorace...
Przy poważnych modyfikacjach zaleca się wymianę świec na "zimniejsze", o wyższej wartości cieplnej... Dlaczego nic tutaj nie stoi na ten temat?
Nic dziwnego ze czytam tu bardzo czesto, ze nowo  zamontowane cylindry sypia sie po pierwszych 500 km...

Czy jest ktos tutaj, kto moze sie podzielic tymi wiadomosciami co do wielkosci dyszy, wartosci swiecy cylinder 72ccm?

www.nmclan.pun.pl www.ibin2006.pun.pl www.13clan.pun.pl www.brzj.pun.pl www.fantasty-game.pun.pl