Witam Panowie,
Poszukuje od kilkunastu dobrych dni zebatki z38 do zetki 50.
Dokladniej posiadam zk 50 razem z 72 ccm, a zebatki bodajze sa dla Rometa Z150/175.
Gdzie to dostac? Dlaczego nie ma nigdzie tych czesci zamiennych? Przeciez to zwykle czesci ktore trzeba regularnie wymieniac!
Chcial bym zapytac jak Wy szanowni koledzy radzicie sobie z brakiem tych czesci i czym je zastepujcie?
Chcial bym posiadac 14-38 a na dzisiaj siedzi 15-52.
Czy jezdzicie naprawde na plaskich zebatkach?
Jak tak, to jakiego modelu zakupic aby conajmniej otworami pasilo?
Takiego druciarstwa naprawde nie lubie, ale co robic?
Ostatnio edytowany przez knopers1 (2016-06-08 23:47:44)
Offline
Ja kupilem prosta zebatke https://gmoto.pl/zebatka-tyl-38-zebow-z … 80248.html jezdze z tym juz 1,5 roku i nie ma wiekszych problemow.
Offline
Dzieki kolego, na Tobie mozna polegac.
Co masz na mysli piszac “nie mialem wiekszych problemow“ ???
Te mniejsze problemy w takim razie to z jakiej kategorji byly?
Z kolami zebatymi i lancuchem napedowym mam troche w pracy do czynienia. Tam ustawiamy bieg lancucha laserem. Tolerancja z o wartsci jednego mm to jest juz duzo...
Nie wiem co mam o tym myslec.
Probowal ktos podlozyc cos tam pod ta zebatke aby wyrownac skok ktory jest spowodowany prosta zebatka?
Zapewne dalo by sie spokojnie cos wykombinowac, podlozyc lub wytoczyc jakies kolo....
Offline
Chodzi mi o i to, ze lancuch troche glosniej pracuje, ale da sie jezdzic.
Nawet na fabrycznej lancuch nie idzie idealnie prosto.
Ostatnio edytowany przez matiz (2016-06-09 09:51:01)
Offline
Kolego Knopers nie podłożyć tylko zagłębić, zębatka jest wygięta do bębna więc pomysł odpada, popatrz na oryginał 52z o tyle samo będziesz miał przekoszony łańcuch. będzie grzechotało i zużywało cały napęd o ile skróci żywot zębatek i łańcucha ? o dużo, ale nie w tym problem, jak zaniedbasz naciągu i spadnie łańcuch przy przekoszeniu zadziała jak zmiana przerzutki w rowerze to idzie się ... wałek zdawczy w silniku i oby tylko on bo często pęka karter, tak więc twój wybór. Wymiary rozstawu otworów zębatki masz w mojej zetce(link poniżej) szukaj na E bay czy innych aukcjach internetowych to popularna zębatka do chińskich 125, sam się dziwię dlaczego jej nie ma w sprzedaży w tym p...kraju może znajdziesz jakąś pośrednią, pamiętaj o zasadzie jeden ząbek z przodu= trzy ząbki z tyłu czyli 14/38 to to samo co 13/41
Offline
Dzieki kolego, wierz mi, szukalem i szukam takze zamiennikow.
Ale tutaj tych “krzywych“ praktycznie prawie nigdzie nie ma. Za to tych prostych jest naprawde masa. Wiec czego tu szukac?
Dziwi mnie fakt ze Romet sprzedaje motorowery a nie jest w stanie zospokoic potrzeb na rynku. Pisalem do Rometa, nie zbyt mily pan odpowiedzial ze nie ma i i nie wiadomo kiedy beda.... hehe, szkoda gadac.
Niestety to nie zmienia nic ze posiadacze takiej z150/z175 moga sobie postawic motorek w garazu z powodu braku czesci zamiennych. To jakas parodja
Offline
@wfinger
14-38 to to samo co 13-35 a nie 13-41
Offline
knopers1 napisał:
@wfinger
14-38 to to samo co 13-35 a nie 13-41
pomroczność jasna nastąpiła
Ostatnio edytowany przez wfinger (2016-06-09 14:52:23)
Offline
http://www.motorserwis.com.pl/produkt/z … omet-z150/ http://www.motorserwis.com.pl/produkt/z … met-zk-50/
Offline
Dzieki, tam juz pisalem do nich. Niestety nie maja na stanie.
Offline
knopers1 napisał:
Niestety to nie zmienia nic ze posiadacze takiej z150/z175 moga sobie postawic motorek w garazu z powodu braku czesci zamiennych. To jakas parodja
Zrobić im jazdę na fejsie. Miałem już 2 Romety i problemy z dostępnością części,problem z zarejestrowaniem nowego motoroweru spowodowanym brakiem dokumentów za które odopowiada importer firma Romet.Jednym słowem porażka.
Ostatnio edytowany przez Gost Rider (2016-06-09 21:56:32)
Offline
To takze moje wrazenie, pisalem trzy e-Maile, pan odpowiada po zdaniu i nie na temat.
Proponowal mi zebatke prosta od jakies 125 tki ktora niby pasuje.
Po wyjasnieniu Panu ze nie chce takowej gdyz lancuch nie pojdzie po prostej, pan odpowiedzial ze zebatek nie ma i nie wie kiedy beda... oczywiscie nie ma mozliwosci zamowienia towaru na przypadek kiedy by sie pojawil...
Jednym slowem klienta maja w dupie
Offline
Próbował ktoś wymienić piastę zabieraka z Zetki wymienić na piastę zamontowaną np.w Routerze WS50? Tylko Romet (czyt. w produktach od Senke Motors)stosuje wygięte zębatki napędowe.Wie ktoś jaka jest zębatka z tyłu w Romet ZXT125?
Offline
F
wfinger napisał:
Kolego Knopers nie podłożyć tylko zagłębić, zębatka jest wygięta do bębna więc pomysł odpada, popatrz na oryginał 52z o tyle samo będziesz miał przekoszony łańcuch. będzie grzechotało i zużywało cały napęd o ile skróci żywot zębatek i łańcucha ? o dużo, ale nie w tym problem, jak zaniedbasz naciągu i spadnie łańcuch przy przekoszeniu zadziała jak zmiana przerzutki w rowerze to idzie się ... wałek zdawczy w silniku i oby tylko on bo często pęka karter, tak więc twój wybór. Wymiary rozstawu otworów zębatki masz w mojej zetce(link poniżej) szukaj na E bay czy innych aukcjach internetowych to popularna zębatka do chińskich 125, sam się dziwię dlaczego jej nie ma w sprzedaży w tym p...kraju może znajdziesz jakąś pośrednią, pamiętaj o zasadzie jeden ząbek z przodu= trzy ząbki z tyłu czyli 14/38 to to samo co 13/41
Hej wfinger,
Pomierzylem dzisiaj ta orginalna zebatke. Z tego co widze krzywosc tej zebatki wynosi dokladnie 5mm ktora oddala to kolo zebate od plaszczyzny srub mocujacych ta zebatke. Przykrecajac prosta zebatke bede dokladnie 5mm na skosie do kierunku kola.
Podkladajac “cos“ o grubosci 5mm pod zebatke prosta, bedziemy znowu na zero.
Mozesz wyjasnic jeszcze raz o co Ci chodzilo w tym poscie, gdyz ja na pierwszy rzut oka problemu nie widze ktorego by sie nie dalo przeskoczyc aby zebatka byla tam gdzie trzeba.
EDYTA: Z tego co piszesz rozumiem, ze zamontowales swoja zebatke na odwrot ??? Moje kolo zebate odpada na zewnatrz te 5mm od plaszczyzny gdzie sa sruby zamocowane do piasty. Ty natomiast z tego co rozumiem opisujesz, ze twoje kolo zebate nachodzi te 5mm w kierunku piasty.
Cos tutaj nie pasi.
EDYTA2:
znalazlem orginalna fote na stronie Rometa i tak to powinno byc zalozone chyba.
O dziwo u mnie jest zalozona ta zebatka na odwrot! W tym przypadku to o czym piszesz daje sens! Ciekawe kto sklada w takim razie te zetki, to jakas kpina jest...
Ostatnio edytowany przez knopers1 (2016-06-11 08:03:10)
Offline
Gost Rider napisał:
Próbował ktoś wymienić piastę zabieraka z Zetki wymienić na piastę zamontowaną np.w Routerze WS50? Tylko Romet (czyt. w produktach od Senke Motors)stosuje wygięte zębatki napędowe.Wie ktoś jaka jest zębatka z tyłu w Romet ZXT125?
Witaj,
Zębatka tylna 428 41 zębów Romet RX 125 Street / RX 125 Tour / Romet ZXT 50 / 125
zebatka jest prosta.
Co do piasty... Piasta WS50 vs zetka 50/125
W specyfikacjach podaja takie same parametry....
SPECYFIKACJA
Rozmiar uszczelniacza 27x47x7mm
Wymiar otworu ustalającego zębatki - 58mm
Rozstaw otworów mocujących 77mm
Ciekawe czym sie roznia naprawde... gdyz chyba nie tylko kolorem
Offline