Raczej chodzi o masy wirujące i przez to większy moment na niższych obrotach. W v2 zapłon występuje dosyć rzadko, w singlu najrzadziej, a w r4 zapłony następują prawie ciągle, do elastyczności itp. nie ma to dużo wpływu. Np elastycznością cechuje się bandit 1250 i inne bardzo duże, raczej niskoobrotowe 4 garówki, a wyścigowe v2 zwykle są najmniej elastyczne ze wszystkich. Do tego dochodzą dłuższe przełożenia, przez to, że V ma mniejsze obroty maksymalne, a dłuższe przełożenie niweluje moment, dla tego diesle mają bardzo dużo Nm, które jest niwelowane przez przełożenia w stosunku do pb. A Vałka to fajna sprawa, bo czuć kiedy są zapłony i czuć, że maszyna pracuje tak, a nie inaczej, często brakuje mi tego w jednostajnej pracy r4.
Offline
Ale tu nie chodzi o zapłony, tylko suwy pracy, które tak na prawdę dają moment. W silniku V2 masz tylko 2 tłoki i suw pracy występuje co 45-50* OWK, a w R4 np. co 180*, zanim wszystkie tłoki wykonają co mają wykonać w trakcie jednego obrotu wału korbowego. Dlatego Vałka osiąga ten sam moment co r4 przy dużo niższych obrotach. Wiedza książkowa, potwierdzona
Offline
Jeżeli masz dwa tłoki i suw pracy występuje co 45-50 stopni, to w ciągu jednego obrotu wału korbowego silnik wykona prawie 4 suwy pracy? To tłok musiałby mieć jeszcze jakieś przełożenie dodatkowe w stosunku do wału korbowego, bo wał to po prostu posuw dół-góra i to czy silnik ma jeden gar, czy dwadzieścia garów nie ma nic do rzeczy, co ile suw pracy występuje w jednym garze, tylko ogólnie w silniku. Dla tego w r4 gdzie masz np. 1-3-2-4 suwy tłoków są bardzo do siebie zbliżone, a tam gdzie masz twina czy V2 suwy pracy są oddalone i na pewno nie mogą być co 45-50 stopni. Może być tak, że od pierwszego gara, w drugim garze następuje suw 45-50 stopni później, ale i tak pierwszy gar swój kolejny suw zrobi dopiero po 135 stopniach drugiego. Albo coś źle napisałeś, albo źle ciebie zrozumiałem, chociaż nie ma tutaj nic skomplikowanego. W v2 zapłony, czyli też i suwy pracy są znacznie rzadsze od zapłonów w r4, dla tego chociażby powstaje taki, a nie inny dźwięk, w r6 suwy pracy są jeszcze bardziej jednostajne. Dla tego singiel na niskich pod obciążeniem robi pyr pyr. W 4t całkowity element suwów kończy się w 720 stopniach, suw ten można dzielić tylko na ilość cylindrów, wtedy wychodzi ci częstotliwość suwów silnika, bo cylindry pracują zawsze wobec siebie, w zależności od wykorbienia na wale korbowym. Im więcej cylindrów, tym zapłon jest częstszy, więc można mówić, że częstszy jest element suwu. Masz z jednym rację, suw jest co 180 stopni. I w singlu i w r4 i w każdym innym silniku 4t.
Offline
Postanowiłem kupić jakieś paski na koła, podobają się Wam te ? Kolor myślałem wybrać pod lakier motocykla ale chętnie wysłucham waszych opinii
Offline
No Suzi piękna, paski na plus podobają mi się takie z napisami w środku
Offline
katówka i papier ścierny
Offline
Offline
Piękny motocykl . Gratuluje zakupu!
Offline
MajkelMoto napisał:
Śliczne
Rafal01 napisał:
Dobrze się prezentują
Krzysiek01ZK napisał:
Piękny motocykl . Gratuluje zakupu!
Dzięki
Kilka nowych zdjęć ^^
Ostatnio edytowany przez karol123 (2015-08-01 01:16:43)
Offline