Hej mam pewien problem po wymianie zestawu na 72ccm na czwórce nie kręci więcej niż 8tyś, przełożenia jakie mam to 13/38, więc spokojnie powinien więcej kręcić, co może być tego przyczyną?
Offline
Minos napisał:
Z moją wagą (100 kg) na czwórce naprawdę muszę dobrze się rozpędzić aby 72 ccm kręcił powyżej 9000 rpm.
No to powyżej 9000rpm a ja przez 3km nie rozpędziłem się więcej niż 7900rpm i nie wiem gdzie szukac przyczyny.
Offline
Przyczyna może leżeć w statorze (iskrowniku) i module. Ja mam stator ośmiocewkowy i moduł dostosowany to niego. Czterocewkowy stator w połączeniu z modułem obliczonym na 8 cewek może blokować wyższe obroty silnika. W każdym razie moim zdaniem przyczyną jest elektronika.
Offline
Minos napisał:
Przyczyna może leżeć w statorze (iskrowniku) i module. Ja mam stator ośmiocewkowy i moduł dostosowany to niego. Czterocewkowy stator w połączeniu z modułem obliczonym na 8 cewek może blokować wyższe obroty silnika. W każdym razie moim zdaniem przyczyną jest elektronika.
Ale to wtedy w ogole by nie kręcił powyżej 8rpm czy tylko na 4-tym biegu nie miał by siły?
Offline
Moduł "zlicza" impulsy z iskrownika bardzo upraszczając zagadnienie i tym sposobem steruje zapłonem. Tylko na czwórce nie kręci powyżej 8 k?
Offline
Minos napisał:
Moduł "zlicza" impulsy z iskrownika bardzo upraszczając zagadnienie i tym sposobem steruje zapłonem. Tylko na czwórce nie kręci powyżej 8 k?
Tak przed wymianą na czwórce raz do 9,5 krecilem
A teraz po wymianie patrzyłem na "luzie" to spokojnie powyzej 8000 kręci
Ostatnio edytowany przez Domizio (2015-07-06 15:53:55)
Offline
Moduł mi założyli w serwisie odblokowany, przebieg na cylindrze około 200km. Normalnie do 7 max go kręcę,ale dzisiaj jechałem na długiej prostej i chciałem sprawdzić ile leci, licznikowo było 80 przy 7900rpm czyli pewnie jakies 65kmh.
Ostatnio edytowany przez Domizio (2015-07-06 16:04:18)
Offline
Starczy Zetka nie ma żadnych dodatkowych oporów, typu ciężko kręcące się koła, mało powietrza w oponach? Ja bym zaczął od gaźnika. Sprawdź kolor świecy, daj iglicę w górę i potem doreguluj śrubą mieszanki, jakby na niskich się dławiła
Offline
bumek napisał:
Starczy Zetka nie ma żadnych dodatkowych oporów, typu ciężko kręcące się koła, mało powietrza w oponach? Ja bym zaczął od gaźnika. Sprawdź kolor świecy, daj iglicę w górę i potem doreguluj śrubą mieszanki, jakby na niskich się dławiła
Powietrza w oponach jest pod dostatkiem,świeca ma kolor kawy z mlekiem, czasami dławi go między 4,5-6k rpm.Nic z gaźnikiem nie robiłem po wymianie zestawu, jedynie podkręciłem śrubką niskich obrotów żeby trzymał (1500). Jeżdżę jeszcze na standardowej świecy.
Iglicę w górę znaczy zmniejszyć ilość podawanego paliwa?
Offline