Witam.
Otóż chciałbym sie dowiedzieć jaką realną prędkość osiąga romet ws50. Czytałem że 60, 70, 80, a nawet 90 i to na seryjnym silniku
Mój kumpel kila dni temu nabył to cacko i mówił, że max ile jechał to 80km/h przy ok. 11 rpm
I przyznam, że jestem pod ogromnym wrażeniem, ale chciałbym to zweryfikować, czy rzeczywiście na tym motorku można tyle osiągnąć.
Jeśli miałby ktoś porównanie z simsonem s51, to jak ten ws50 wypada na tle tego simsonka. Simek max ile może wyciągnąć to licznikowe 60, ale jest zayebiście mocny(jak na motorower:P). Czy ws50 jest lepszy od Simsona na prędkość, bądź przyspieszenie ? A może ma ktoś porównanie z silnikami P/G stosowanymi w skuterach Piaggio i Gilera. Inny kolega ma Piaggio Zip'a i osiąga nim tez nie małą prędkość, bo ponad75km/h. Czy router mógłby "przegonić" tego piaggio, bo czytałem, ze moze osiągnąc te 90km/h ?
W jednym z tematów na forum ktoś pytał o simka i ws50 i padła odpowiedz ze simek będzie szybszy. Czyli ja z tego nic nie rozumiem; bo jeden mówi, ze router osiąga spokojnie 80km/h, a ktoś inny z kolei, ze simek(który wyciągnie 60km/h) szybszy od ws50. Jak to w końcu jest z ta prędkością tego routera ?
Mógłby ktoś ostatecznie i definitywnie podać obiektywną odpowiedz na temat prędkości tego rometa ?
Z góry dzięki
Sorki za przydługawy pościk
Offline
Bo magia licznika jest większa od rozumu 13 latka. Ws50 jest wolny, mało pali i jeździ się nim przyjemnie i ekonomicznie, nie do wyścigów. I nie przekroczy prawdziwej prędkości wynoszącej około 70 km/h. Nigdy nie przegoni żadnego dwusuwowego kibla.
Offline
jak mu wsadzisz 72ccm to może 80km/h realnie pójdzie przy odpowiednim doborze zębatek i wyregulowanym gaźniku
Offline
Co do porównania, to mam tylko sr50/1 z cyckiem 60ccm. I wiem, że Simson przegoni ws50 na starcie, ponieważ Simsony mają dłuższe biegi. Ale już przy 3 można wziąć Simsona sr50 czy Rometa Harta. Ws50 nie jest na tyle wolnym moto, ścigałem się nim z Aprilią sr50 z 80ccm. Byłem w tyle, ale org. gdyby nie ten cycek byśmy jechali równo. A jego samą prędkość mierzyłem autem, to liczniki szły równo. Tylko v-max 80km/h przy 10krpm. Jak chcecie mówcie, że jestem dzieckiem. Napisałem wszystko tak jak było, i to że MYŚLICIE inaczej mi lata.
Offline
Powiem tak moje cacuszko cisnie 105km/h na cylindrze 72ccm gażniku 110ccm w tym tygodniu startuje z nowymi modami typu moduł zębatki i koła zobaczymy jak będzie zasuwał. Ustawienia mam bardzo czułe więc tylko 2 osoby potrafią z niego ładnie wycisnąć prędkość nie katując sprzętu. Nie polecam podkręcania motorku na standardowych oponach tak dla swojego bezpieczeństwa. Pozdrawiam
Offline
Ja tam powiem koledzy ze pujdzie ws 80 kolega ma jego idzie 80 i mówicie co chcecie ale on tyle poleci.
Offline
Perygles napisał:
Powiem tak moje cacuszko cisnie 105km/h na cylindrze 72ccm gażniku 110ccm w tym tygodniu startuje z nowymi modami typu moduł zębatki i koła zobaczymy jak będzie zasuwał. Ustawienia mam bardzo czułe więc tylko 2 osoby potrafią z niego ładnie wycisnąć prędkość nie katując sprzętu. Nie polecam podkręcania motorku na standardowych oponach tak dla swojego bezpieczeństwa. Pozdrawiam
a czym mierzyłeś predkość ? i przy jakich obrotach ? i jakie masz zebatki ? ;d
Offline
Perygles napisał:
Powiem tak moje cacuszko cisnie 105km/h na cylindrze 72ccm gażniku 110ccm w tym tygodniu startuje z nowymi modami typu moduł zębatki i koła zobaczymy jak będzie zasuwał. Ustawienia mam bardzo czułe więc tylko 2 osoby potrafią z niego ładnie wycisnąć prędkość nie katując sprzętu. Nie polecam podkręcania motorku na standardowych oponach tak dla swojego bezpieczeństwa. Pozdrawiam
skoro dałeś gaźnik od 110ccm, to po prosotu wstawiłeś...mniejszy gaźnik.
Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że jeszcze jeździsz na standardowych zębatkach co z góry uniemożliwia jazdę z taką prędkością. Żeby osiągnąć realne 105km/h musiałbys mieć przełożenia rzędu 16z/38z i wówczas przy ok. 10k rpm jechałbyś te 105km/h realnie. Ale to na pewno nie na 72ccm.
Offline
masz racje Hunt tez mi się nie chce wierzyć, tym bardziej że sam mam 72 cc i ucieszyłbym się gdyby jechał 90 a co dopiero 105 xD
Offline
Niektórzy myślą że jak założą większy cylinder to od razu pojadą więcej. Ciekawe w jaki sposób skoro przełożenie jest takie same a maksymalne obroty też ( no nie do końca ale na pewno nie na tyle żeby jechać powyżej setki ) ? Musiałby się kręcić kilka tysięcy obrotów więcej niż można.
Offline
Hm i tu właściwie nie wiem co napisać . Kolega ma ws i mówił mi ze jechał nim spokojnie 90 ponieważ mówił ze wskazówka zegara była dosyć daleko za 80 km. Ale nie wiem czy mu wierzyć mój idzie jakieś 75 jak go dobrze bujne . Ja z niego nie chce więcej wyciskać na tych oponach co on ma to strach .
Offline
Jak wam pokarze, na jakim zakręcie przy wyjściu miałem 70km/h nazwiecie mnie dawcą.
@edit (nie chcę nabijać postów)
@Hunt słuchaj nasze (przynajmniej moje) liczniki, mają blokady od podskakiwania. I u mnie jak na postoju dam do końca, igła pr.-mierza się nie rusza. A jak jadę, to potrafię jechać ciągle 6,5krpm, i licznik z 30-45 nabija. I w drugą stronę też tak działa. Ja hamuje i na 3 przy 6,5krpm 45km/h. Także chyba mamy lepsze liczniki.
Ostatnio edytowany przez Kacpes (2011-07-09 08:40:05)
Offline
raptowny78 napisał:
mówił mi ze jechał nim spokojnie 90 ponieważ mówił ze wskazówka zegara była dosyć daleko za 80 km. .
JAKI ROTFL
Idąc tym tropem ja swoim AStonem 50 jechałem już ponad 100km/h. Ale kurcze założyłem sobie blokadę w postaci gumowych podkładek pod licznik i już mi jedzie jakieś 10km/h mniej.
Przecież ten zegar potrafi pokazać prędkość 10km/h jak stoisz w miejscu i dasz obroty na ok. 9k rpm
Offline
Długo mnie nie było ale to całkowita prawda na zębatce żużlowej oczywiście przełożyłem od swojej MZ'ty 52t. na dystansie 1,5km osiąga już 108km/h. przełożenie nie ma nic do gadania a gaźnik i króciec jest przeszlifowany i to ostro. Założyłem licznik elektroniczny by to faktycznie sprawdzić i okazuje się że routery jak na chinczyki maja dobry moment obrotowy. Niedługo wrzucę filmik kręcony z auta jak zapier****. Jak się ma jakieś pojęcie to nawet komarem wyciśniesz 80 Polecam założenie świecy o lepszej wartości cieplnej zmiana z 70 na 90 i nawet na cieplutkim silniku dobrze jedzie. Pozdro i udanego grzebania
Offline
Wiecie wszystko zależy od warunków. Ja z mojej wycisnąłem 85 km ale z górki i z wiatrem (bez kombinacji z zębatkami i modułami). na prostej spoko 65km a jak ją dobrze rozbujam to do 70. Więcej nie.
Offline