sebas188 napisał:
A czy honowanie nie pomogłoby, bo nie wydaje się on być zatarty na tyle że do wywalenia, z tłokiem to powiem szczerze że podobnie (widziałem w gorszym stanie) wymieniłbym pierścienie i byłoby git. To jest moje zdanie, proszę o poprawę jeśli źle mówię. Zawór wymienię bo tutaj nie ma co myśleć. Szczegółowych danych jeszcze nie mogę podać bo dziś tylko zdemontowałem cylinder i "rzuciłem okiem", jutro podam więcej informacji.
To jest przytarcie a nie zatarcie... Honowanie zawsze weźmie parę setek, a nadwymiarowego tłoka nie dostaniesz.
Offline
Rafik napisał:
sebas188 napisał:
A czy honowanie nie pomogłoby, bo nie wydaje się on być zatarty na tyle że do wywalenia, z tłokiem to powiem szczerze że podobnie (widziałem w gorszym stanie) wymieniłbym pierścienie i byłoby git. To jest moje zdanie, proszę o poprawę jeśli źle mówię. Zawór wymienię bo tutaj nie ma co myśleć. Szczegółowych danych jeszcze nie mogę podać bo dziś tylko zdemontowałem cylinder i "rzuciłem okiem", jutro podam więcej informacji.
To jest przytarcie a nie zatarcie... Honowanie zawsze weźmie parę setek, a nadwymiarowego tłoka nie dostaniesz.
Nie prawda. Honowanie zbiera około 0.01-0.05mm, więc wystarczą nowe pierścienie, żeby dobrze ułożyły się do ''nowej'' powierzchni cylindra. A poza tym honowanie to jest tylko dogładzanie powierzchni, więc mało to da przy głębokich rysach po przytarciu. No i swoje kosztuje, więc bardziej opłaca się kupić używany cylinder
Ostatnio edytowany przez bumek (2015-01-13 23:12:26)
Offline
To jest 72cc czy 50?
50tke można zeszlifować na 72ccm bo tuleja jest dosyć gruba z tego co pamiętam, zresztą w tej cenie ile kosztuje cylinder + tlok (100-120 żł) to bym się nawet nie bawił w takie głupoty tylko kupił nowy.
Offline
GuMiS to jest(poprawiłem ) 50cc, tak jak piszesz nie warto kombinować z przytartym silnikiem szkoda kasy a wynik znany będzie słaby i żarł olej, najlepiej nowy tłok i cylek, i modlić się by nie było uszkodzone gniazdo zaworowe bo trzeba będzie kupić cały komplet zamiast tylko nowy zawór(może więc warto z powodu awarii zmienić od razu na 72cc, koszty większe ale frajda z jazdy jeszcze większa). bumek hmm... z tym "dogładzaniem" tulei to mnie zaskoczyłeś, bo z tego co ja wiem(a miałem z tym styczność wiele lat) to honowanie jest obróbką związaną ze stworzeniem tzw."jodły" zeby powstałe takie ukosne "ryski" prostopadle do osi cylindra nie pozwalaly na zbyt latwe splywanie oleju, i powodowały utrzymywanie się filmu olejowego na całej powierzchni tulei , określenie dogładzanie temu dokladnie zaprzecza
Ostatnio edytowany przez wfinger (2015-01-14 14:05:15)
Offline
Co do honowania to nie problem, mogę za darmo skorzystać z usługi, natomiast ze szlifem to już inna sprawa, no i pasowałoby wymienić głowice i tłok to dodatkowe koszta, zaraz sprawdzę stan gniazda to już pomyślimy nad dalszymi działaniami.
Jest to 50ccm.
Ostatnio edytowany przez sebas188 (2015-01-14 13:18:51)
Offline
Używana 50tke znajdziesz na olx w dobrym stanie za 50 zł, głowica, tłok, cylek. Jak masz więcej pieniędzy to wrzucaj 72ccm
http://olx.pl/oferta/zestaw-cylinder-tl … 1be0f71577
http://olx.pl/oferta/glowica-i-cylinder … 1be0f71577
Offline
Myślałem nad kupnem 72ccm ale nie chcę już wydawać więcej pieniędzy, ponieważ pasuje już zbierać na jakiś samochód.
Co do gniazda wyglądają ok, ale dla pewności dotrę je i sprawdzę szczelność.
Co to za blaszka to nie wiem ale wydaje mi się że z gaźnika.
Lepszych zdjęć nie mogłem zrobić, ponieważ ostrość nie wyrabiała.
Offline
Gniazda wyglądają ok, wcale bym ich nie ruszał tylko bym kupił nowy zawór i ogień! Nie wiem co to za blaszka, może ktoś inny wie, jak miałem 50cc to nigdzie się z taką nie spotkałem, po za tym jak ona tam wpadła ;o ;D
Offline
Wfinger, ale ta mikro siatka która tworzy się po honowaniu to efekt końcowy. A samo honowanie robi się po to, aby zlikwidować różne nierówności, a więc dogładzić tuleje, czy pozbyć się np. małej owalnośći tulei. Ja się przynajmniej tak uczyłem. Na wikipedi też nazywają to dogładzaniem
Ostatnio edytowany przez bumek (2015-01-14 22:57:25)
Offline
Te rysy to gówienko, którym nie ma co się przejmować, a jak już, to od kogoś kto ma 72 ccm można za puszke piwa odkupić cylinder z tłokiem i dobrać nowe zawory. Wyjdą śmieszne pieniądze.
Offline