Witam.
Otóż stukneło mi 14k km. Myślę nad remontem silnika, i zastanawiam się nad zestawem 80 ccm.
Popytałem i usłyszałem taką wersję, żeby tego nie robić, bo m.in łożyska na wale nie wytrzymują.
I teraz zwracam się z pytaniem do Wszystkich kumatych w tym temacie
Przewertowałem multum tematów, ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi Proszę Administratorów o nie robienie mi bury
Z góry dziękuję za porady POZDRAWIAM i szerokości
Offline
Montuj i nawet nie zastanawiam sie. Przyrost mocy jest dardzo wyraźnie odczuwalny. Choćby silnik stracił na żywotności to i tak bym zamontował.
Offline
po założeniu 72cc dopiero motorek zacznie jechać, nie zastanawiaj się tylko zakładaj do końca sezonu jeszcze zdążysz się nacieszyć, o trwałość się nie martw spokojnie wał to wytrzyma
Offline
Ja też polecam włożyć 72cc, zetka ożyje
Offline
I ja polecam.
Offline
żywotność sie nie zmniejszy ja nakulałem juz prawie 8kkm na 72ccm i nic sie nie dziejej nie słuchaj ludzi ze łożyska padną na 72ccm ten wał nie ma żadnych przeciążeń ani nic .
Offline
Co ma piernik do wiatraka? Jak takie same łożyska latają w 125, 250 tyle że większe .. I to nie ma różnicy. Sama korba jest nie 50 tylko 70, to nawet nie masz się czym przejmować.
Mój benzer miał wymianke z 50 na 72 przy 6800 km, sprzedałem przy prawie 15000 km, kolejny typ naklepał 22000 i rozpieprzył silnik przez spadniecie lancucha .
Po za tym warto wymienić śrubki regulacyjnie od zaworow na te od 50ccm bo są lepsze, znaczy w przypadku benzera nie mialem problemu, ale w zumico mi sie rozpieprzyly to zalozylem te od 50
Offline
Od wczoraj mam 72 ccm. Nie ta Zetka. Pomimo, że świeżyzna, niedotarta bo na razie tylko 35 km to dopiero teraz zaczyna się jazda. Przełożenie 14/38, łańcuch DID,świeczka irydowa i fajka NGK. Nie zdawałem sobie sprawy,że tak niewielki wzrost pojemności, przy mojej wadze (100 kg) spowoduje tak pozytywną zmianę charakterystyki motorka.
Offline
Minos napisał:
Od wczoraj mam 72 ccm. Nie ta Zetka. Pomimo, że świeżyzna, niedotarta bo na razie tylko 35 km to dopiero teraz zaczyna się jazda. Przełożenie 14/38, łańcuch DID,świeczka irydowa i fajka NGK. Nie zdawałem sobie sprawy,że tak niewielki wzrost pojemności, przy mojej wadze (100 kg) spowoduje tak pozytywną zmianę charakterystyki motorka.
nie powiem: a nie mówiłem
Offline
Dodatkowo dochodzi jeszcze gang silnika w końcu przypominający jednogarnkowy motocyklowy czterosuw. W sumie przejechałem dzisiaj 98 km. Przy obrotach 5 k prędkość wg GPS 45 km/h (zgadza się z licznikiem), temp. silnika 65 stopni. Więcej nie kręciłem. Później może być tylko lepiej.
Offline
Minos napisał:
Przy obrotach 5 k prędkość wg GPS 45 km/h (zgadza się z licznikiem), temp. silnika 65 stopni. Więcej nie kręciłem. Później może być tylko lepiej.
kręć go trochę wyżej tak miedzy 7 a 7,5 tys i nie na jednostajnych obrotach, i z takich obrotów hamuj silnikiem(lepiej się uszczelni ) bo tak to zrobisz próg na gładzi bardzo nisko i będzie kiepsko z mocą
Offline
Witam posiadam benzera gsr i właśnie docieram 80ccm. Chciałbym zmienić zębatkę zdawczą na większą . obecnie mam 13/45. Moje pytanie brzmi czy lepiej 14 czy 15 zębów?
Offline
wojtekGSR napisał:
Witam posiadam benzera gsr i właśnie docieram 80ccm. Chciałbym zmienić zębatkę zdawczą na większą . obecnie mam 13/45. Moje pytanie brzmi czy lepiej 14 czy 15 zębów?
Jeżeli zostawiasz z tyłu 45 ząbków to ładuj do niego zdawczą 15z.
Offline