Witam forumowiczów.
Chcę zapoznać się z Waszymi opiniami doświadczonych użytkowników na temat modyfikacji motorku.
mam pare pytań:
1. Zmiana silnika z 50 na 110 firmy moretii ( http://allegro.pl/silnik-110-moretti-zi … 55583.html ) co o tym sądzicie (ew. propozycje jakieś) Brak prawka więc lepiej jak nie będzie się za bardzo wyróżniał no i pozbyćie sięopisu pojemności
2. Wskazania licznoików - jak poprawić by wskazywały odpowiednią prędkość lub jakiś pasujący dobry zestaw (najlepiej z wskaźnikiem paliwa )
3. Zmiany błotników z plastikowych na blaszane przód i ... tył (sic!) -> moto nie ma tylnego błotnika jako takiego a chcę zrobić coś w stylu retro z głębokim błotnikiem tylnym
4. zmiana opon lub całych kół ( Przednie ogumienie 19x3.00 cala , Tylne ogumienie 19x3.25 cala ) jeśli jest owa możliwość
****
Na pytanie "czy ma to sens" odpowiem że wszystko to jest dla mnie edukacją i bardziej zabawą, bo wiadomo że mogę przekroczyć koszt kupna nowego moto ale jak wspominam chodzi o zabawe (w okresie zimowym ).
Jak skończę szkic wstępny to sami ocenicie czy to ma wogóle jakiś sens (wizualny )
Offline
Nie sugeruj się żadnym licznikiem, tylko obrotomierzem, weź GPS i sprawdź na czwórce ile km/h masz na danych obrotach i będziesz wiedział bo te liczniki to o kant dupy.
I nie kupuj silnika 110 tylko jak chcesz się pobawić to przerób 50 na 110 bo ta 110 to jest 50tka tylko ma cylek, glowice, szpilki, łanćuszek rozrzadu i wał z lożyskami 110.
Po za tym ten silnik kosztuje śmieszne 1000 zł gdzie można mieć używkę 125 ccm od K125 za jakieś 600 zł ktora pojezdzi lata. Na nowiutki zestaw 110 ccm, bo ja wiem wydasz 300 zł
Offline
a ja dodam że w poziomych jedynym sensownym rozwiązaniem jest 72cc wszystko co powyżej to hardkor z awarią w tle, tak jak Gumi pisze lepiej 125 pion.
Offline
tylko czy pion zmieściłby sie do tego modelu? hm... jakoś nie widze tego niestety poz za tym chcę przystosować moc silnika do bezproblemowej jazdy w dwie osoby lub z ladunkiem ..
Ostatnio edytowany przez Saykando (2014-07-07 21:57:25)
Offline
Bez przeróbek nie wjedzie, tylko taka propozycja. Rozbuduj 50ccm na 110 bo szkoda kasy na TO samo
Offline
wfinger napisał:
a ja dodam że w poziomych jedynym sensownym rozwiązaniem jest 72cc wszystko co powyżej to hardkor z awarią w tle, tak jak Gumi pisze lepiej 125 pion.
Bez przesady z tą awaryjnością .
Z każdym praktycznie silnikiem jest tak że jego żywotnośc w dużym stopniu zależy od samego użytkownika i tego jak się z nim obchodzi
Natomiast co do poprawnego odczytu prędkosci w moto , to powiem ci że na gps-y bierz poprawkę , bo w brew pozorom dużo im do doskonałości
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest licznik rowerowy , który dobrze skalibrowany pokazuje faktyczną prędkośc
Osobiście polecam
Offline
Rafal01 napisał:
wfinger napisał:
a ja dodam że w poziomych jedynym sensownym rozwiązaniem jest 72cc wszystko co powyżej to hardkor z awarią w tle, tak jak Gumi pisze lepiej 125 pion.
Bez przesady z tą awaryjnością .
Z każdym praktycznie silnikiem jest tak że jego żywotnośc w dużym stopniu zależy od samego użytkownika i tego jak się z nim obchodzi
Natomiast co do poprawnego odczytu prędkosci w moto , to powiem ci że na gps-y bierz poprawkę , bo w brew pozorom dużo im do doskonałości
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest licznik rowerowy , który dobrze skalibrowany pokazuje faktyczną prędkośc
Osobiście polecam
Co do licznika rowerowego to w 100% potwierdzam.Co do awaryjności silnika pionowego można było powiedzieć że się nie psuje jakieś 4 lata temu kiedy pojazdów z tym silnikiem było kilka promili.Wszystko zależy od użytkownika.Jeden będzie obchodził się z nim należycie a drugiemu dałbyś nawet czołg to by zajeżdził. Stereotypy jakie się pojawiają na tym forum dot.poziomych i pionowych silników jest chyba efektem nieudolnej reformy szkolnictwa.
Offline