Mam przejechane jakieś 10 tys i chyba padła mi skrzynia.
Objawy:
Przy ruszaniu pierwszy bieg wbija się normalnie, biegi nie wyskakują same. Przy wbiciu trzeciego biegu na wyświetlaczu pojawia się 3 ale bieg nie wskakuje, dopiero po jakimś czasie bieg załapuje i można jechać na nim normalnie. Przy redukowaniu z 3>2 na 1 słychać potężne walnięcie, jak by ktoś rzucił kamieniem w silnik.
Jaka diagnoza Panowie?
Offline
Opisane objawy wskazują na to że tryby 3 biegu są uszkodzone.Bez rozpoławiania silnika się nie obejdzie.
Offline
U mnie jest podobnie tylko jeszcze do tego na włączonym silniku nie mogę wbić luzu , a na zgaszonym wchodzi normalnie oraz czasem między 3 a 4 złapię luz .
Wczoraj przyszła mi skrzynia więc w tym tygodniu powinienem coś działać .
Offline
srubekl napisał:
No to tylko czekać na wysyp takich awarii skrzyni biegów. Robił już ktoś u siebie skrzynie?
Robic nie robiłem bo nie musiałem ale miałem ją w rękach rozłożoną na częsci pierwsze
Offline
Nie ma dramatu, dużej filozofii w wymianie też nie powinno być, ale jak ktoś coś w temacie grzebał, to chętnie poczytam, pooglądam zdjęcia
Offline
srubekl napisał:
Koszt nowej kompletnej skrzyni to 175 pln jak by ktos chcial wiedziec.
Ja od siebie dorzucam link do niej http://www.superskuter.com.pl/skrzynia- … -1472.html
Offline
Kurczę chce sobie kupić zetkę ale obawiam się tej skrzyni. Te tryby od biegów same z siebie się niszczą czy z tego powodu że np. spadnie łańcuch ??
Offline
Mam zetke z 2010r. i jakies 10k przebiegu i tylko raz wypadł mi bieg (2). U niektorych przyczyna moze byc nieumiejetna obsługa skrzyni, chociaz to moj pierwszy motorower, nie mam problemow ze skrzynia, jezdze na pełnym zakresie obrotow, nieraz wrzucałem 1 na 2 na full obrotach. Trzeba po prostu miec odpowiednia technike i oczywiscie olej w silniku
Konrad napisał:
Kurczę chce sobie kupić zetkę ale obawiam się tej skrzyni. Te tryby od biegów same z siebie się niszczą czy z tego powodu że np. spadnie łańcuch ??
Jak spadnie łancuch to zazwyczaj z tylniej zebatki bo z przodu jest mało miejsca, ale jesli nawet to moze rozwalic silnik, wygiac wałek i zniszczyc zebatke zdawcza. Jesli zlokowałaby sie zebatka zdawcza, to mozliwe ze w wyniku przeciazen moze sie posypac skrzynia. Nigdy mi sie to nie zdarzyło i mam nadzieje ze sie nie zdarzy.
Pisze z telefonu, wiec przepraszam za brak polskich znakow.
Offline
http://www.youtube.com/watch?v=8L5iljZk_Qg w prawdzie jest to silnik leżący ale skrzynia taka sama w budowie.
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-przek … 48319.html jeszcze nie tak dawno było po 150zł
Offline
Leżący ma inne przelozenie w skrzyni.
Offline
W leżącym 139FMB jak i pionowym 139FMB były skrzynie biegów które różniły się przełożeniami. Ogar 900 z roczników 2007-8 miał inne przełożenia a niżeli Ogar 900/Racing z roczników 2009-11.Podobnie jest z silnikami Zetka/CRS a także Benzer Aston który oprócz różnicy w przełożeniu skrzyni biegów różnił się tym że miał mocniejszą elektrykę tzn.8 cewkowy iskrownik (zetka ma 4).Jak ktoś miał rozebraną skrzynie przydało by się dla innych pomierzyć ilość zębów na poszczególnych trybach oraz osadzenie wałków w łożyskach igiełkowych karterów.Pozwoli nam to uniknąć nie porozumienia bo sprzedający z allegro napraw skuter i inni sprzedają części piszą że dana część jest do tego i tego pojazdu a w rzeczywistości nie pasuję.Oczywiście jest adnotacja aby sprawdzić wymiary przed kupnem tylko z kąt mieć takie dane.
Offline
MrTrash napisał:
Mam zetke z 2010r. i jakies 10k przebiegu i tylko raz wypadł mi bieg (2). U niektorych przyczyna moze byc nieumiejetna obsługa skrzyni, chociaz to moj pierwszy motorower, nie mam problemow ze skrzynia, jezdze na pełnym zakresie obrotow, nieraz wrzucałem 1 na 2 na full obrotach. Trzeba po prostu miec odpowiednia technike i oczywiscie olej w silniku
Konrad napisał:
Kurczę chce sobie kupić zetkę ale obawiam się tej skrzyni. Te tryby od biegów same z siebie się niszczą czy z tego powodu że np. spadnie łańcuch ??
Jak spadnie łancuch to zazwyczaj z tylniej zebatki bo z przodu jest mało miejsca, ale jesli nawet to moze rozwalic silnik, wygiac wałek i zniszczyc zebatke zdawcza. Jesli zlokowałaby sie zebatka zdawcza, to mozliwe ze w wyniku przeciazen moze sie posypac skrzynia. Nigdy mi sie to nie zdarzyło i mam nadzieje ze sie nie zdarzy.
Pisze z telefonu, wiec przepraszam za brak polskich znakow.
Mi sie zdarzyło że łancuch zleciał i oprócz zniszczonego łańcucha i pękniętej pokrywy zębatki zdawczej nic sie nie stało na szczęście.
Jak ie łańcucha bedzie pilonwać to nie zleci, ja zapomniałem o tym
A kolega niech sie skrzynią nie martwi. to jest przypadek 1 na 100 ze skrzynia sie rozlatuje.
Offline