Siemka tak sobie siedziałem i przyszedł mi do głowy pomysł jak z Zetki zrobić LC zamiast AC, na razie nie mam zamiaru tego robić i raczej wątpię, że to kiedykolwiek zostanie stworzone prze zemnie ale mam dla Was pytanie czy dużo trzeba by było pozmieniać aby zamontować chłodnice i zrobić chłodzenie cieczą (chodzi mi głównie o to co do czego się podłącza itd.)
Offline
przykladowo w samochodzie w silniku sa kanaly w ktorych krazy woda i chlodzi silnik, tutaj nie masz takich kanalow, wiec jest to niewykonalne. Jedynie chlonica oleju, jednak nie znam szczegolow jak to sie sprawdza.
Offline
Kwestia dorobienia adaptera.
Offline
Pytanie brzmi:
PatrixPL napisał:
mam dla Was pytanie czy dużo trzeba by było pozmieniać aby zamontować chłodnice i zrobić chłodzenie cieczą (chodzi mi głównie o to co do czego się podłącza itd.)
Więc prosimy o odpowiedzi osoby które próbowały robić takie chłodzenie. Inne porady zachowajcie dla siebie to nie jest dział o "wstecznym biegu"...
Offline
Jest to niby teoretycznie wykonalne ale praktycznie cięzko. Musiałbyś zmieścić gdzieś w silniku pompe wody, dorobić kanały itd. Baaardzo dużo przeróbek, gra nie warta świeczki. A na końcu wyszłoby ci z tego tyle że grzałby sie mniej więcej tak samo bo i tak głównym chłodzeniem dalej byłoby powietrze. Nie mówie już o przerabianiu całej głowicy.
To coś w stylu: "Jak zrobić motorówke z samolotu"
Offline
W sumie zabudowanie cylka i porobienie do niego kanałów nie było by problemem. Problemem było by założenie pompy. Z drugiej strony to fajnie wyglądała by zetka z chłodnicą na ramie Jak chcesz to próbuj, może Ci się uda, nie zapomnij się tylko potem pochwalić na forum;)
Offline
Pompę wody można by było założyć elektryczną ( taka np. http://www.racing-planet.pl/tuning-skut … aaf7ddf323 )
Gost Rider, mógłbyś powiedzieć, jak miały wyglądać dorobiony adapter względem tego z zestawu ?
Offline
Mam taką niebieską w lodówce samochodowej
Offline
Moim zdaniem można tylko chłodnicę oleju założyć do zetki ,jeśli chcesz to tu masz link do strony gdzie opisany jest montaż chłodnicy, chodź to do CPI to Zetka mało się różni
Ostatnio edytowany przez Spiderwick (2013-05-23 22:06:06)
Offline
Szpan 4T o pojemności kieliszka Te silniki dopiero nie mają sily i mają problemy z chłodzeniem przy +40 oC na zewnątrz.
Offline
rafcio15 napisał:
W sumie zabudowanie cylka i porobienie do niego kanałów nie było by problemem. Problemem było by założenie pompy. Z drugiej strony to fajnie wyglądała by zetka z chłodnicą na ramie Jak chcesz to próbuj, może Ci się uda, nie zapomnij się tylko potem pochwalić na forum;)
Pomarzyć fajna rzecz
Pomyślałeś o tym gdzie te otwory zrobisz i jak ci cylinder od nich strzeli?
Offline
Tu nie ma tak że zrobisz sobie kanały w głowicy i bloku silnika, założysz pompę, podłączysz chłodnice i zalejesz borygo i wszystko będzie elegancko. Nie dość że w domowych warunkach jest to nie wykonalne (choć nie wiadomo czy wg. jest to wykonalne) to zajęłoby to dużo czasu. Wszystko musi być robione z głową bo jak będzie silnik za bardzo chłodzony to (posłużę się wiki):
-obniży sprawność cieplną
-pogarszy przebieg spalania (zwiększone dymienie)
-lepkość zimnego oleju jest większa, co wpływa na pogarszenie smarowania
-mieszanka paliwowo-powietrzna zmywa warstwę oleju z tulei cylindrowej, co powoduje nadmierne zużycie silnika
Więc tu są potrzebne projekty silnika, głowicy od podstaw pod takowe chłodzenie.
Offline