Posiadam zetkę 11 miesiecy , na liczniku 5 tyś km
Całą zimę na chodzie , w miarę możliwosci
Dziś rano nie odpaliła , zmieniłem paliwo ,sprawdzilem iskrę ale bez zmian ,
rozrusznik kręci , czasem złapie jeden raz ,strzeli , prychnie i dalej nic
podejrzanie zachowuje się obrotomierz podczas kręcenia rozrzusznikiem , jest takjakby zbyt żwawy , pokazuje okolo 10tys obrotow ( co jest nieprawdą)
Podejrzewam 2 rzeczy
1 Zawory (nieregulowane od zakupu)
2 Elektronika - czyli cos w stacyjce lub jakas wilgoc na przełaczniku ...( akurat w tym temacie zielony całkiem jestem)
Wybiorę się do mechanika , ale chciałbym poznac wasze zdanie , może podsuniecie mi jakis oczywisty pomysl
Silnik próbuje '' łapać'' ale nie może zaskoczyć
Offline
Jak strzela i łapie to świeca.
Ma bicie? Jaka iskra? Bo to, że ma iskę to nie ważne tylko jaką i czy jest poprawna.
Włóż na próbę najpierw inną świecę.
Offline
spróbuj przeczyścić gaźnik bo może ci się zapchał jakimś syfem
Offline
Swieca irydowa , nie ma jeszcze pół roku więc nie podejrzewam jej , na oko iskra wygląda na zdrową
Gaźnik może być zapchany ale paliwo dociera ,
zastanawia mnie ten szalejący obrotomierz
Offline
Wyreguluj zawory to po pierwsze.Szalejący obrotomierz wskazuję na problem z cewką zapłonową być może nie łączy ci przewód doprowadzający prąd do cewki) a także sprawdz czy kabel WN nie ma przebicia,fajkę (jeśli masz metalową obudowę to zdejmij ją albo wymień na model bez obudowy lub NGK LD05F).Wyczyść dyszę w gazniku i załóż filtr paliwa jeśli takiego nie ma na układzie paliwowym.
Offline
Gost Rider napisał:
Wyreguluj zawory to po pierwsze.Szalejący obrotomierz wskazuję na problem z cewką zapłonową być może nie łączy ci przewód doprowadzający prąd do cewki) a także sprawdz czy kabel WN nie ma przebicia,fajkę (jeśli masz metalową obudowę to zdejmij ją albo wymień na model bez obudowy lub NGK LD05F).Wyczyść dyszę w gazniku i załóż filtr paliwa jeśli takiego nie ma na układzie paliwowym.
Dzięki za podpowiedzi , jak znajdę przyczynę to napiszę co bylo nie tak
EDIT
W dużym skrócie było tak
Moduł uszkodził swiecę lub swieca moduł
Wymienilem jedno i drugie i zapalila od pierwszego strzału
Swieca irydowa ngk , wytrzymała okolo 2 tyś kilometrów , miała wytrzymać dużo więcej ....
Ostatnio edytowany przez 3pstrzy (2013-04-08 16:35:46)
Offline
Siema dzisiaj miałem zamiar pośmigać trochę a tu dupa. Niedawno wymieniałem cylinder na (80) zrobione pare km. Aku mam naładowane a zetka jeśli już odpali a odpaliła za pierwszym razem chodzi około 30sekund i gaśnie. Gaznik wyregulowany. Nw czemu, chociaż ostatnio rozpier... mi się gaznik na części ale został złożony. Na dodatek dodam ( wiem ze zimny silnik ) ale nigdy aż tak bardzo nie kopcił ! Proszę o pomoc sezon się zaczyna a tu niespodzianka
Offline
3pstrzy napisał:
Gost Rider napisał:
Wyreguluj zawory to po pierwsze.Szalejący obrotomierz wskazuję na problem z cewką zapłonową być może nie łączy ci przewód doprowadzający prąd do cewki) a także sprawdz czy kabel WN nie ma przebicia,fajkę (jeśli masz metalową obudowę to zdejmij ją albo wymień na model bez obudowy lub NGK LD05F).Wyczyść dyszę w gazniku i załóż filtr paliwa jeśli takiego nie ma na układzie paliwowym.
Dzięki za podpowiedzi , jak znajdę przyczynę to napiszę co bylo nie tak
EDIT
W dużym skrócie było tak
Moduł uszkodził swiecę lub swieca moduł
Wymienilem jedno i drugie i zapalila od pierwszego strzału
Swieca irydowa ngk , wytrzymała okolo 2 tyś kilometrów , miała wytrzymać dużo więcej ....
Dlatego szkoda kasy na jakieś wymysły irydowe tylko kupić normalną CR7HSA za dyche i jeździć.
Moja CR7HSA wytrzymała 7000km.
Offline
Dokładnie, ta ngk o której pisze Gumiś w tak małym silniku zupełnie wystarcza i niema roznicy czy uzywasz tej czy irydowej. Wgl dla mnie to jakaś paranoja kupować swiece za 50 czy tam 60 zł do 50ccm. Irydówki to sie włada to 600ccm albo wiecej bo poniżej niema sensu. Kiedyś wsadziłem 4 irydówki do CB500 z wujkiem i silnik chodził tak samo jak na świecach za 15zł.
Offline