Jak w temacie, zaprzątuję wam jak zamontować obrotomierz elektroniczny czyli bez regulacji i innych niepotrzebnych rzeczy.
Najpierw kupujemy obrotomierz. Ja mam z Hondy CBR 125.
Odlutowawszy kable ze starego obrotomierza i przylutywujemy jak na obrazku czyli tylko kabel od Masy.
Reszta kabli jest podłączona do śrub które jednocześnie mocują obrotomierz. Oczywiście pamiętamy o tym że śruby są pod napięciem i stykają się z tylną blaszką obrotomierza więc odizolowujemy je np. jak ja gumowymi kapturkami.
Tutaj pokazane ułożenie kabli. Gdzie co podłączyć oczywiście śrubami. Oznaczenia znajdziecie na płytce drukowanej
Teraz czas na podstawę. JA użyłem takich. można użyć czegokolwiek byle by odległość tarczy nie była za duża lub za mała od szkła.
śruby przechodzą przez otwory aż do płytki.
skręcamy wszystko, lutujemy kable do śrub lub podłączmy oczkami. zakładamy podłączmy i koniec.
Fimy z przcą obrotomierza.
w przyszłości
Niestety strasznie oszukuje. Przynajmniej nie stoi w miejscu. Jeśli ktoś chce się pobawić i mieć fajny gadżet za 50 zł to polecam.
To mój pierwszy poradnik więc wszystkie uwagi i błędy proszę zgłaszać
Ostatnio edytowany przez kapselgekon (2013-05-18 23:09:44)
Offline
Good Job ;D
Offline
Skoro na niskich wskazuje wysokie to co jak będą kosmiczne obroty? Przekręci Ci ; o
Offline
Nie wiem zobaczymy Może po prostu zmienię tarczę na taką która pokaże prawdziwe ;0
Offline
Oo właśnie ; D to już by było lepiej, albo po prostu spytaj jakiegoś mechanika jak zaniżyć obroty nie silnika a obrotomierza
Offline
BananoffyZK50 napisał:
Skoro na niskich wskazuje wysokie to co jak będą kosmiczne obroty? Przekręci Ci ; o
kapselgekon napisał:
Nie wiem zobaczymy Może po prostu zmienię tarczę na taką która pokaże prawdziwe ;0
No właśnie i tu się pojawia problem. Też się z nim spotkałem i obawiam się ze wymiana tarczy nie rozwiąże problemu. Ja również zakupiłem obrotomierz elektroniczny tyle że z małym wyświetlaczem i na niskich obrotach jest ok. Na wolnych obrotach pokazuje 1.5 - 1.7 jednak po lekkim dodaniu gazu pokazuje już 9.9 czyli koniec skali. Nie wiem jak temu zaradzić żeby te elektroniczne obrotomierze pokazywały nam realne obroty
Offline
jedyne co to wymienić tę część która jest odpowiedzialna w silniku za obroty, ponieważ dokładnie(na zablokowanym) obroty kręci do 7,5 r.m.p, a na niestandardowym czyli na odblokowanym więcej niż te 7,5 r.m.p. i możliwe że ta część nie nadąża lub pod wpływem większej dawki gazu gubi się i nabija więcej...
Offline