Jak sądzicie - czy dałoby się do zetki założyć taką dźwignię zmiany biegów?
http://allegro.pl/dzwignia-zmiany-biego … 93294.html
Na pewno zmiana dzięki temu byłaby wygodniejsza...
Offline
Hmm .. a miałeś okazję używać dźwigni w zetce? Widzę że masz ogara..
Po pół dnia jeżdżenia jeśli masz miękki wierzch buta to potrafią palce boleć od zmiany ... szczególnie że np u mnie żeby wbić neutralny czasem muszę zjechać w dół i na końcu podbić do góry żeby wskoczył (na wyświetlaczu w tym momencie nie ma nic)..
Myślałem żeby jeździć w glanach (blacha w czubie) tylko maja usztywnioną kostkę i wysoki czubek więc ciężko "wsadzić go pod dźwignię" - tym bardziej że mam podwyższony bieżnik podeszwy ..
A może są jakieś nakładki na stopę / buta utwardzające go żeby nie odbijać sobie palców przy zmianie? (na dłuższe trasy) ?
Offline
Do motocykli są stworzone specjalne buty
A co do jazdy w glanach to da się tą dźwignie przesuwać, chodzi mi o położenie czy ma być na równo z tym czymś na czym masz noge czy może wyżej.
Ustaw sobie wyżej a napewno wsadzisz tam glana a co do utwardzenia buta to nie mam pojęcia.
Offline
jesli bardzo ciezko ci biegi wchodza to moze popusc troszke sprzeglo- mi tez ciezko chodzilo ale teraz troche lepiej
Offline
Ja jak zdawałem ogarem to przy nim też taka była a żeby piętą wbijac bieg to chyba trzeba miec rozmiar buta 50 dla mnie jest to nie wygodne dla mnie jest dobra ta co jest w Zetce
Offline
ja jezdze w adidasach , bardzo cienkie i mnie nic nie boli, a jezdze bardzo duzo.
a pozatym po jakich ty trasach jezdzisz ze musisz ciagle biegi zmieniac, bo ja jak wrzuce 4 to przez przynajmniej 20 km jade nie zatrzymujac sie
Offline
Dużo zależy od przebiegu, regulacji sprzęgła i umiejętności zmiany biegów.
Na początku miałem problemy, skrzynia chodziła bardzo twardo (zwłaszcza wrzucenie 4-ki), regulowałem trochę sprzęgło, ale ze zwiększającym się przebiegiem (obecnie jest nadal bardzo niewielki - ok. 300 km) jest co raz lepiej, w moim przypadku na pewno duże znaczenie miało docieranie (także skrzyni).
Nie wiem czy zmiana zębatki zdawczej (na 15 z) i łańcucha miała większe znaczenie, ale po jej wymianie biegi są "dłuższe" (silnik pracuje w szerszym zakresie obrotów) i zmiana biegów też wydaję się być przyjemniejsza.
..ale podstawą i tak jest ciągłe doskonalenie techniki jazdy w tym zmiana biegów. przy redukcji warto stosować międzygaz, szybko wchodzi w nawyk
Co do oferowanej dźwigni w aukcji, to nigdy bym takiej nie zamontował.
Offline
biegi wchodza jak w masło
Mylisz się, jak się przesiadłem z hondy, to nawet międzygazu nie mogłem zrobić, bo ciężko było mi bieg wbić.
Ale co jak co w zetkach biegi nie chodzą tak źle, by noga bolała, czy robiło to inny dyskomfort.
Offline
Co do takiej stopki do zmiany, nie jest to potrzebne wg mnie. Ja w ogarze to flexem obciąłem ;D
Offline
dla mnie tez nie jest to wygodzne jak sie jedzie ogim czy czyms innym to sie tego nie urzywa
Offline
Mi pasuje ta dźwignia co jest w zetce od nowości:)
Offline