Witam dzisiaj kupiłem świece do WS 50 (NGK C7HSA) taka jak na allegro - http://allegro.pl/swiece-swieca-zaplono … 61011.html
Teraz mam problem ponieważ gwint itp. wszystko pasuje tylko elektroda jest mniejsza czy krótsza od tej co była fabrycznie w ws50.
Kolor starej świecy był czarny czy to świadczy , że silnik ma zbyt bogatą mieszankę ?
Offline
Świeca jest dobra, wielkością elektrod się nie przejmuj ( choć niewykluczone jest że świeca ma jakąś wadę fabryczną tzn. może być pęknięta ). A świeca ma być czarna, ale musi być jaśniejsza w okolicy elektrod ( czyli w kolorze kawy z mlekiem ). A jeśli jest cała okopcona, to może oznaczać źle wyregulowany gaźnik, lub to że przy poprzednim odpaleniu silnik nie był dobrze rozgrzany.
Offline
Stara świeca jest własnie taka jak mówisz prawie cała czarna ale w okolicy elektrody jest taka kawowa(z mlekiem XD) Nową świece założyłem i wszystko ok. silnik normalnie odpalił.
Przy regulacji gaźnika śróbka od mieszanki w prawo więcej powietrza , a w lewo więcej paliwa? Stosunek paliwo paliwo powietrze powinien być 1:15 o ile mi wiadomo.
Jeżeli mi muli jak na wolnych obrotach dam full gaz może być to spowodowane iglicą w gaźniku ? Piszę tak ponieważ gaźnik dobrze wyregulowany , a kumpel ma Zumico nie pamiętam jaki model ale ten sam silnik co ws 50 (tyle że skrzynia inna bo all biegi w dół) to z wolnych jak da Full gaz to lekko przymuli i zaraz obroty idą w górę.
Offline
Z tego wynika że gaźnik masz ustawiony mniej więcej poprawnie. A co do regulacji wkręcając dajesz więcej paliwa, analogicznie wykręcając dajesz więcej powietrza. A raczej wiedza ile ma wynosić stosunek paliwo-powietrze niewiele ci to da podczas regulacji swoją drogą. A jeśli byś chciał wyregulować gaźnik to znalezienie poradnika nie jest problemem, nawet mamy na forum. A co do mulenia - z uwagi na pojemność i specyfikę silnika nigdy nie wkręci się on na obroty bez łapania "muła" przy odwinięciu manetki - nic nie poradzisz.
Offline