Cześć chciałem zamontować licznik rowerowy do mojej Zetki.
Jak zamontować magnes z czujnikiem? Proszę, wstawcie kilka fotek jak macie to zrobione u siebie.
Ostatnio edytowany przez mikusiek_32 (2012-03-20 21:52:42)
Offline
Wątpię że ktoś zamontował licznik rowerowy, kup sobie coś takiego jak ma Slawkowski a mianowicie to GPS i też ci prędkość zmierzy.
Offline
Ale akurat licznik rowerowy jest OK, przynajmniej wskazuje dokładną prędkość. Liczniki rowerowe (polecam któryś z modelów SIGMY, jakieś "no name" z Tesco odradzam, bo to żadna oszczędność) dobrze spisują się nawet w "ścigaczach".
Też kombinowałem z tym magnesem i właśnie to jest największy problem. Temat odłożony odkąd mam logger.
Licznik służy mi za zegarek.
Trzeba by trochę oblecieć google i zobaczyć jak ludzie montują magnes, często przypinają do go tarczy hamulcowej, widziałem tez, jak gość zrobił sobie blaszany uchwyt pod czujnik, który przykręcił śrubą od mocowania błotnika do laga.
Można oblukać jeszcze ten temat ---> Zegarek do zetki i licznik rowerowy.
Logger jest super sprawą ale trochę droższą, tyle, że można go zawsze mieć przy sobie --> Logger
Offline
A może zamontować go poprzez opaskę zaciskową ?
Offline
Można, tylko ważna jest odległość czujnika od magnesu, który zamontowany jest na kole.
Offline
Ja zamontowałem licznik rowerowy i działa od pół roku. Należy od razu odrzucić liczniki bezprzewodowe. Zakłócenia od zapłonu skutecznie blokują jego działanie. Ja zamontowałem licznik SIGMA. Mocowanie magnesu sfotografuję i załączę później. Wskazania licznika rowerowego są moim zdaniem najbardziej precyzyjną dostępną szaremu obywatelowi metodą pomiaru zawrotnych prędkości ZETKI. Jako obwód koła należy wpisać 1905 mm (dla oryginalnych opon). Dzięki licznikowi mogłem stwierdzić, że oryginalny licznik kilometrów w ZETCE jest bardzo precyzyjny i że prędkościomierz jest wskaźnikiem tak bardzo niedokładnym (zawyża), że lepiej prędkość oceniać na oko niż z jego wskazań. Dzięki licznikowi dowiedziałem się również, że Vmax Zetki na fabrycznych zębatkach i 12000 obr/min wynosi 60 km/h, a nie jak podają niektórzy 70, 80, 90 i 100 km/h. (dla praktycznie max 10000 obr/min Vmax to 50 km/h i nie chce być więcej oczywiście na fabrycznych zębatkach)
Offline
nie wykluczone , najlepiej byłoby zmierzyć GPS'em , wtedy wszystko byłoby jasne , jak ktoś by chciał się zmierzyć z tą zagadką to proszę pochwalić się odpowiedzią na forum , sam jestem ciekaw
Offline
PickNick napisał:
Ciekawe czemu zetka jest aż tak zablokowana na zębatkach. 12000 obr i 60 km/h to 6000 obr i 30 km/h, więc zablokowana zetka jedzie 35?
U mnie zablokowany moduł kręcił do 8000 obr/min więc Vmax to 40 km/h. Moim zdaniem przełożenie ZETKI to nie jest blokada tylko konieczność ze względu na moc/moment obrotowy silnika. Motorek jest ciężki, silnik 4T więc żeby ruszył trzeba było dać odpowiednie przełożenie.
Offline
sq3mva wstawiłbyś te fotki? bo sam nie wiem jak z tym pokombinować.
Ostatnio edytowany przez mikusiek_32 (2012-03-23 08:27:50)
Offline
zamieściłem 2 zdjęcia z zamocowania licznika rowerowego w mojej zetce oto link: http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=1890
Offline
przemek95st napisał:
zamieściłem 2 zdjęcia z zamocowania licznika rowerowego w mojej zetce oto link: http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=1890
Posiadam bardzo podobny licznik jak ty, czujnik umieściłem nieco wyżej pod błotnikiem tak że go nie widać. Magnes na feldze umieściłem na klej. Świetna sprawa - wiem ile przejechałem, znam prędkość maksymalną. Oryginalny licznik Zetkowy pokazuje prawdę tylko do 40 km/h później jest już tylko gorzej.
Offline
Wielkie dzięki przemek95st
Offline
Sory ze odkopuje stary temat, ale obwod obony wynosi 185 cm , na 1905 mm licznik bedzie zawyzal
Offline