Witam, przeglądałem sobie allegro i napotkałem się na takie cudu http://moto.allegro.pl/sportowy-walek-r … 37141.html
i tu narzuca mi się pytanie czy ten wałek rozrządu coś by dał?? na aukcji jest napisane że pasuje do naszych Zetek
Offline
Gość
No im lżejszy tym lepszy... ale nie wydaje mi się to konieczne do naszych zetek. W sumie to podam przykład. Zięć mojego wujka ma Forda Mondeo 1.8 td. Nie zmieniał, a "przytarł" wałek, zmniejszając jego masę. Silnik startuje tak, że Scorpio 2.4 d nie ma najmniejszych szans. Ale wątpię, żeby nasze zetki z tym wałkiem dostały "dar od demona" i nie będą przyśpieszały jak np. Romet ZetKa 125. Może Ci dojdzie z pół konia i to wszystko, a pół konia na taki ciężar własny to nie jest aż tak wielka różnica.
A czy bardziej lekki wałek poprawi osiągi Zetki ? Czy tylko lepiej będzie się wkręcał na obroty ?
Offline
tu nie chodzi o wagę tylko o krzywki co dopychają zawory w sportowym wałku rozrządu są one dłuższe co za tym idzie są dłużej otwarte
możecie sobie poczytać http://autokult.pl/2011/01/24/walki-roz … -dzialanie
Ostatnio edytowany przez Lares2112 (2012-01-08 12:12:08)
Offline
Przeczytałem i teraz myślę :
Przecież można inaczej wyregulowac zawory , pozostając przy starym wałku
Sam nie wiem czy sportowy wałek jest w końcu plusem . Czy też nie .
Doszedłem to wniosku , że zostaję przy seryjnym wałku . Szkoda zachodu a efekt przy inaczej wyregulowanych zaworach może być podobny .
Offline
kieterman napisał:
A czy bardziej lekki wałek poprawi osiągi Zetki ? Czy tylko lepiej będzie się wkręcał na obroty ?
Szybsze wkręcanie się na obroty spowodowane jest większą mocą i idzie w parze z szybszym przyśpieszaniem.
Offline
Myślę że ten wałek to jest wałek , to znaczy wałek wyjety z głowicy dostosowanej do większej pojemności skokowej, w której to powinien być wałek mocniej otwierający zawory, a do ceny ktoś dodał 230 złotych i trzepie kasę na ludziskach. A jeśli nie to może faktycznie być wałek sportowy, ale na pewno nie daję tyle mocy ile kosztuje. No chyba że ktoś jest maniakiem jechania tę parę kilosów więcej i wykorzystał już wszystkie dostępne możliwości.
A kieterman, nie wiem jak ty chcesz "inaczej" wyregulować zawory, ale jeśli myślisz o zmniejszeniu luzu zaworowego, to lepiej nie próbuj.
Offline
A może chodzi o zwiększenie stopnia sprężania przez odpowiednio wczesniejsze/pozniejsze zamykanie/otwieranie zaworów i wykorzystanie właściwości paliwa 98 oktanów. Tylko w ten sposób widzę możliwości zwiększenia mocy Zetki przy pomocy wałka.
(Miałem na myśli ciśnienie sprężania a nie stopień sprężania.)
Ostatnio edytowany przez sq3mva (2012-01-09 17:30:27)
Offline
Prędzej bym stawiał że tak jak pisałem, mocniej otwiera zawory, czyli także na dłużej, wtedy silnik dostaje odrobinę więcej mieszanki, i pozwala odprowadzać też więcej spalin. Tylko że przy tak małej pojemności zauważalny wzrost mocy może być minimalny. Zmiana wałka nie ma wpływu na stopień sprężania, ani też na poprawę pracy na 98.
Offline
to chyba gra nie warta zabawy w takim razie ;D
Offline
Gość
To lepiej seryjny wałek wyciągnąć i przytrzeć w jakimś zakładzie za niższą cenę.
To jest mały silniczek - samo odchudzenie wałka przy jedno cylindrowym OHC będzie miało na prawdę pomijalny wpływ. A "przytarcie" wałka prawdopodobnie jeszcze pogorszy pracę silnika, bo będzie słabiej napierał na zawory. To nie jest jakiś V8.
Offline
Ja się jakiś czas temu zastanawiałem, czy można by po prostu kupić głowicę do pojemności 72ccm (tą z allegro za niecałe 100zł do silnika poziomego) i podmienić wałek rozrządu. Bo przy założeniu, że gniazda zaworowe są takiej samej wielkości, to wałek od 72ccm powinien mieć troche dłuższe i ostrzejsze krzywki, co niewątpliwie pozytywnie wpłynęłoby na "moc" naszych silniczków.
Offline