Po co nam filtr paliwa?
Ta niepozorna rzecz filtruje paliwko z zanieczyszczeń, które z baku, poprzez kranik trafia do gaźnika. Dzięki niemu nie będziemy musieli za często „zaglądać do gaźnika” w celu jego czyszczenia. Nawet jeżeli tankujemy paliwo na dobrej i sprawdzonej stacji, to i tak istnieje ryzyko dostania się różnych zanieczyszczeń do baku naszego pojazdu.
Zetka nie posiada filtra paliwa, dlatego warto sobie go samemu zamontować , koszt właściwie żaden i 5 min. roboty.
Co będzie nam potrzebne ?
Uniwersalny filterek z końcówkami o średnicy 5/6 mm (na przewód 6 mm). Koszt to kilka złotych, ja za swój zapłaciłem całe 2,90 PLN (fot. 1).
fot. 1.
Z narzędzi nóż lub jak ktoś woli nożyczki (coś ostrego czym przetniemy przewód paliwowy).
To zaczynamy…
Pierwszą rzeczą jaką robimy to – ZAKRĘCAMY KRANIK (fot. 2)
fot. 2.
Demontujemy przewód paliwowy, który biegnie od kranika do gaźnika. Oryginalnie na końcach znajdują się druciane zaciski (należy je rozgiąć), ja u siebie ich nie miałem, ponieważ jakiś czas temu wymieniałem przewód paliwowy i nie założyłem już tych „zabezpieczeń”, które przy przewodzie o średnicy 6 mm są zbędne.
Zdemontowany przewód musimy odpowiednio dociąć, tak, żeby po wpięciu w niego filtra nie był on ani za długi ani za krótki (należy go wymierzyć dosyć dokładnie). Ja dociąłem sobie nowy przewód (fot. 3).
fot. 3.
Filtr na obudowie posiada strzałkę, która pokazuje w jakim kierunku ma przepływać przez niego paliwo i należy się do tego zastosować. Dopinamy przewody do filtra (fot. 4).
fot. 4.
Całość montujemy zaczynając od gaźnika, ze względu na dosyć trudny dostęp do jego króćca (aby ułatwić sobie sprawę ściągnąłem boczną osłonę pod którą znajduje się akumulator). Następnie przewód zakładamy na końcówkę kranika.
Sprawdzamy jeszcze na koniec czy przewody są dobrze pozakładane, czy filtr założony w odpowiednim kierunku (strzałka) i możemy odkręcić kranik
fot. 5.
Filtr zamontowałem tak, żeby wystawał trochę zza osłony (fot. 6), jest on też bardzo przydatny w przypadku, gdy posiadamy przewody paliwowe, które nie są przeźroczyste (w razie jakiś problemów, np. „z paleniem” mamy pewność, że paliwko dociera lub nie do gaźnika).
fot. 6.
Podsumowując, jest to „mała rzecz a cieszy”
Powodzenia
Slawkowski
Offline
nie, kranik oryginalny... czym się różni ?
Offline
Gość
Mi sie ten cały syf zbiera w ostojniku w kraniku. Trochę większy założyłem, żeby zebrany syf się nie przelał i nie poleciał w gaźnik. Ale jak to się mówi "Przezorny zawsze ubezpieczony"
Marecki94 napisał:
Mi sie ten cały syf zbiera w ostojniku w kraniku. Trochę większy założyłem, żeby zebrany syf się nie przelał i nie poleciał w gaźnik. Ale jak to się mówi "Przezorny zawsze ubezpieczony"
Dokładnie, nie chciałem już się rozpisywać nt. kranika... typowy filterek na pewno nie zaszkodzi
Temat filtra był nieraz poruszany na forum, jest to prosta sprawa, więc pewnie komuś się przyda opis co i jak.
Offline
no masz zupelnie inny od mojego tzn tam gdzie masz ta lopatke do zmiany na zmakniety/otwarty/rezerwa o mam to samo ale potem jeszcze mam przykrecany taki maly zbiorniczek pod tym ma okoo nie wiem 3-4cm i widac w nim benzyne. w srodku jets takie male cos czarnego
Offline
znalazłem zdjęcie na PJ i rzeczywiście.... ja tego nie miałem od samego początku http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Z … 6740%27%29
Offline
Gość
To coś czarne na samym dole kranika to jest OSTOJNIK i mam też takich rozmiarów, tylko, że jest cały zabudowany. Od nowości miałem taki mały ostojniczek, taki jak jest na zdjęciach powyżej.
też nie posiadam . Za poradniczek + z pewnością wiele osób go wykorzysta
Offline
hmmm, moze to wina rocznika zetki albo partii produkcyjnej. ja mam ta nowsza zetke wypuszczona pod koniec wakacji rok temu. kiedy wy kupowaliscie? czy skoro mamy ten ostojnik jets sens filtra paliwa. bo jednak po cos to jest
Offline
Ja kupiłem swoją 2010r. ze zwykłym kranikiem bez odstojnika ... r. prod. 2010 xD
Offline
Ja kupiłem na początku marca, ale Zetka jest z 2010r., wygląda na to, że wychodziły z tym odstojnikiem i bez...
ps. dzięki kieterman za "+".
Offline
Plusik poleciał Bardzo dobry i czytelny poradnik. Mi się bardzo przyda bo to kolejna rzecz, którą sobie zrobię z Zetce przed sezonem.
Offline
filterek jest też w samym kraniku a wygląda on tak i to jest bardzo drobna siateczka ale na przewodzie też nie zaszkodzi filterek bo tez posiadam
Offline