Na skrzyni biegów ZK 50 fabryka nakleiła prosty schemacik, z którego wynika, że w jakiś sposób mozna z biegu 4 włączyć bezpośrednio 0. Mi się to jeszcze nie udało. Czy ktoś może wytłumaczyć, co fabryka miała na myśli. Symbol łączący 4 z 0 jest inny niż strzałki pomiędzy 1 0 2 3 i 4 co może oznaczać, że trzeba stosować jakąś specjalną technikę zmiany 4 na 0.?
Offline
Gość
Inaczej się raczej nie da jak przeciągnięcie po 3 i 2. Wszystkie nowe motory mają to do siebie, że nie mają luzów pomiędzy wszystkimi biegami, bo powinno się hamować biegami. A mógł byś dać zdjęcie tej naklejki, bo u mnie stała się nieczytelna po pierwszym umyciu, a nigdy mnie nie oświeciło, żeby poczytać te wszystkie bzdety na silniku.
Oto link do foto schemacika
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Y … directlink
Offline
Gość
To przecież widać jak byk na pierwszy rzut oka, że musisz ciągnąć po całej skrzyni, jedynie, co możesz ominąć to luz przy zmianie z 1 na 2 i na odwrót. A to coś przypominające strzałkę, to jest kopajka do zmiany biegów i jest tu pokazane w którą mańkę masz jakie biegi. Aż próbowałem z ciekawości inaczej dzisiaj zrobić taki myk, jak to niby pokazane i musisz cisnąć przez 3 i 2. Nie da się inaczej.
W chińskich półautomatach biegami można sobie latać do okoła, czyli [N]-1-2-3-4-[N]-1-2-3-4 itd. więc może i w zetce jest jakieś tajemne przejście, ale wątpię. Luknij w instrukcję, czy coś o tym nie napisali
Offline
Gość
W Hondzie CB 50 też nie ma takiego bajeru. Wiem, bo jechałem, a to jest to samo. Nawet właściciel mi mówił, że się nie da inaczej, a ma ją od 1979 roku. Nie ma żadnego przejścia tajemniczego, to nie jest pospolity chińczyk.
czasem mam wrazenie ze ludzie pisza cos wgl nie myslac. powiedzcie mi jak checie zrobic przejscie z najwyzszego biegu na luz badz najnizszy nie przechdozac przez wsyztskie inne w skrzyni SEKWENCYJNEJ? jezeli juz ktos nie wie jak to dziala to po nazwie powienien sie domyslec ze sie tak nie da. widzieliscie kiedys jak dziala skrzynia sekwencyjna. radze zoabczyc ^^ dlatego wlasnie do ajzdy na motocyklu potrzebna jest umiejetnosc miedzygazu do hamowania silnikiem ale to nie ten temat. a z ciekawostek:
w yamasze tzr da sie z 6 biegu wrzucic osdrazu luz, lecz potem nie zpaniemy po luzie nic nizej jak 5 bieg (tzr ma luz miedzy kazdym biegiem)
jak iz mamy skrzynie sekwencyjna, mzoemy zmieniac biegi bez sprzegla (za wyjatkiem rpzejscia miedzy 1 a 2) i nic nam sie nie rozsypie (przynajmniej w teori) ja czasem zmienie bez sprzegla z 3 na 4, szczegolnie gdy jestem podczas wyprzedzania na elwym pasie. mzona wrzucac biegi od 2 wzwyz z odkreconym full gazem
Offline
Gość
CzaQQ napisał:
czasem mam wrazenie ze ludzie pisza cos wgl nie myslac.
Też czasem się zastanawiam, co co niektórzy biorą, że sobie takie chore pizdy wkręcają...żeby przerzucić z ostatniego biegu na luz, trzeba lecieć po wszystkich biegach, albo trzeba mieć oryginalny luz między biegami. Zamknijcie już ten temat, bo dyskusja o tym nie ma dalszego sensu.
CzaQQ napisał:
czasem mam wrazenie ze ludzie pisza cos wgl nie myslac. powiedzcie mi jak checie zrobic przejscie z najwyzszego biegu na luz badz najnizszy nie przechdozac przez wsyztskie inne w skrzyni SEKWENCYJNEJ? jezeli juz ktos nie wie jak to dziala to po nazwie powienien sie domyslec ze sie tak nie da. widzieliscie kiedys jak dziala skrzynia sekwencyjna. radze zoabczyc ^^ dlatego wlasnie do ajzdy na motocyklu potrzebna jest umiejetnosc miedzygazu do hamowania silnikiem ale to nie ten temat. a z ciekawostek:
w yamasze tzr da sie z 6 biegu wrzucic osdrazu luz, lecz potem nie zpaniemy po luzie nic nizej jak 5 bieg (tzr ma luz miedzy kazdym biegiem)
jak iz mamy skrzynie sekwencyjna, mzoemy zmieniac biegi bez sprzegla (za wyjatkiem rpzejscia miedzy 1 a 2) i nic nam sie nie rozsypie (przynajmniej w teori) ja czasem zmienie bez sprzegla z 3 na 4, szczegolnie gdy jestem podczas wyprzedzania na elwym pasie. mzona wrzucac biegi od 2 wzwyz z odkreconym full gazem
A czasmi piszą nie na temat. Odpowiadanie pytaniem na pytanie nic nie wnosi. Załóz osobny wątek. Po nazwie można się domyślić jedynie, że jest jakaś sekwencja zmiany biegów, ale jaka to już raczej się nie da. Z resztą sam podajesz przykład skrzyni "sekwencyjnej", w której można po najwyższym biegu włączyć luz.
Offline
Gość
Ale tam są luzy między biegami wszystkimi oryginalnie, czaisz? Po co drążysz ten temat? Widać jak byk, że na rysunku nie ma żadnego luzu ani przed 4 ani po 4. Jest tylko jeden luz między 1 i 2 i tego się nie da zmienić w garażu za pomocą młotka i przecinaka. Zacznij myśleć realnie!
nie, zle zrozumiales mojego posta. nie podaje przykladu skrzyni sekwencyjnej w ktorej mozna z 6 biegu wrzucic odrazu na luz, gdzy nie jest to skrzynia sekwencyjna ^^ nie sprecyzowalem
a po 2 tam mozna zmienic z 6 biegu na luz ale potem jak z tego luzu bedziesz chcial wrzucic bieg to albo 5 albo 6. nie da sie z 6 biegu wejsc w luz odrazu a potem wrzucic 1. jezeli w tej skrzyni chcemy miec 1 tez musimy przejsc przez wsyztskie biegi.
wyglada to tak:
1-N-2-N-3-N-4-N-5-N-6
a w naszej zetkowej skrzyni jest tak
1-N-2-3-4
mam nadzieje ze sprostowalem to co powineines wywnioskowac z posta
Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2011-09-03 13:34:23)
Offline
Myślę, że wszystko jasne Panowie. Zamykam.
Offline