Witam
Tak więc siedze siedze czytam papiery od zetki, śledze wszystkie rubryki i tak patrze , Kod Fabryczny silnika : 139FMB . Pierwszy raz widze no bo fakt,mało spotykane ale myśle zobacze może jest na allegro co mi szkodzi nie ? i tak wpisałem a tu ? Cylinder z głowicą komplet ! 70cc ! pod ten właśnie silnik! http://allegro.pl/cylinder-z-glowica-70 … 71582.html
Pisać co o tym sądzicie, bo napewno będzie pasować bo w końcu jest pod ten typ silnika nie ?.
Ostatnio edytowany przez EuropeTrucking (2011-01-17 00:21:41)
Offline
Nie chcę cię smucić ale to jest silnik do łosia albo ogarka a one mają inne silniki (poziome a nie pionowe i "chudsze")
Offline
kurde no właśnie, ale chodzi o to że w papierach mamy taki symbol silnika wpisany , jak te właśnie i nie wiem czy nie podejdzie, ale chyba nie.. || kuźwa;/
Offline
EuropeTrucking napisał:
kurde no właśnie, ale chodzi o to że w papierach mamy taki symbol silnika wpisany , jak te właśnie i nie wiem czy nie podejdzie, ale chyba nie.. || kuźwa;/
Powiedz mi jak wyobrażasz sobie chłodzenie cylindra poziomego w pionie? Przecież tu są żeberka w innej płaszczyźnie.
Offline
no tak właśnie.... A nie wiecie czy może będzie , jest w planach ? jakiś cylinder do tych silników?
Offline
Trafiłem na forum szukając czegoś innego (inspiracji do przeróbek Kingwaya Naked ), ale postaram się pomóc
Dajcie fotę silnika Zetki - głowicy - z prawej i z lewej. Wygląda mi on na kopię silnika Hondy CB50. (poszukajcie CB50J - około 1976-78)
Powinien pasować cylek od 139fma/fmb, ale lepiej byłoby od qma/qmb (skuterowych). Wymiary, rozstawy itp. te same co w FMA, ale żebra okrągłe i prostopadłe do skoku tłoka, jak w pionowych silnikach. Poza tym powinno się dać przypasować chłodnicę, bo sposób pompowania oleju powinien być identyk.
Do Zetki powinien też się dać po małej przeróbie wpakowac silnik 162FMH, taki jak w Romkach 125. Mam Romka 125, wygląda to podobnie. Już mi się udało wsadzić 139 do Ogara 200, a niedługo będę uczestniczyć w pakowaniu 162fmh do WSK, żeby jej dać nowe życie. Te silniki prosto jest mocować.
Ostatnio edytowany przez c64club (2011-03-04 15:56:30)
Offline
Witamy na forum, posiadamy przywitalnie
Do Zetki można, TAK samo ja u ogara podłączyć chłodnice oleju, ma te same wyjścia i jest to w 100% kompatybilne. Silnik przełożyć z zk125 także nie trzeba się męczyć bo to ten sam motor. Ten silnik to kopia cb50. Można nawet w Zetce 50 wstawić 250, bez żadnych problemów.
Offline
W takim układzie wartało by spróbować do Zetki wsadzić cylek 72cc od skuta.
Na 72cc można już naprawdę turyścić - we dwie osoby jeździliśmy Nakedam (waży tyle co Zetka) w góry, najdłuższa trasa >1000km, z czego zdarzały się odcinki po 100 km bez odpuszczania gazu. Gra warta świeczki. Szczególnie, że te silniki różnią się chyba wyłącznie kątem cyla. Jakby ktoś był łaskaw zdjąć wszystkie 3 dekle z głowicy Zetki i sfocić, to możnaby coś podumać. Zdjęcie dekli nie wymaga regulacji i nie jest w niczym ryzykowne, gdyby ktoś się bał.
Offline
Gość
Z tego, co ja się dowiadywałem od mechaniora jakiegoś tam, to on mi powiedział, że bez wymiany na wzmocniony wał i łożysk na wale na wytrzymalsze i ewentualnie korbowodu się nie da, bo inaczej powygina wał i silnik pójdzie w pizdu jeżeli on się na takie obroty wkręca, że obrotomierz zamyka. Powiedział mi, że on już na oryginalnym wale nawet 50ccm przy tych obrotach by nie jeździł, bo bał by się. Ale widziałem, że do odkurzaczów zakładają 80ccm, a daję głowę na pieniek, że sqtry mają o wiele gorsze wykonanie podzespołów niż nasze Zetki.
Gość
http://allegro.pl/cylinder-z-glowica-ze … 83825.html Na tym cylku jeszcze mógłbyś polatać na wale oryginalnym. Ten gość tam ma tam cały silnik chyba na części, więc możesz kupić sobie wał zapasowy i wtedy możesz się bawić w cylinder większy, bo jak ci go ch*j strzeli, to sobie założysz wszystko oryginalne
A jak masz wyregulować zawory masz podane tutaj: http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=496 Wystarczy chcieć poszukać. I tak to właśnie jest, jeżeli się nie czyta FAQ
Ostatnio edytowany przez Marecki94 (2011-08-26 13:27:59)
Marecki94 napisał:
http://allegro.pl/cylinder-z-glowica-zestaw-72-ccm-romet-barton-gb-i1774383825.html Na tym cylku jeszcze mógłbyś polatać na wale oryginalnym. Ten gość tam ma tam cały silnik chyba na części, więc możesz kupić sobie wał zapasowy i wtedy możesz się bawić w cylinder większy, bo jak ci go ch*j strzeli, to sobie założysz wszystko oryginalne
A jak masz wyregulować zawory masz podane tutaj: http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=496 Wystarczy chcieć poszukać. I tak to właśnie jest, jeżeli się nie czyta FAQ
Dzięki wielki Teraz trzeba zaopatrzyć się w szczelinomierz i dużo cierpliwości A co do gościa od części super sprawa też Łodziak Wielkie dzięki To chyba już wszystko co chciałem wiedzieć Pozdrawiam
Offline