Ogłoszenie


#1 2016-05-25 21:38:26

Negrox

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2014-08-25
Posty: 26
Punktów :   

Wymiana cylindra na wiekszy.

Czy przy wymianie cylindra na większy trzeba wymieniać też głowice ? Czy to wogule coś da ? Czy lepiej zostawić tą orginalną ?

Offline

 

#2 2016-05-25 21:42:23

matiz

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2013-07-23
Posty: 196
Punktów :   -2 
Pojazd: Romet Zetka 80

Re: Wymiana cylindra na wiekszy.

Tak  jak wymieniasz cylinder na 72  wymien takze glowice na 72  poniewac ma wieksze kanaly i komore spalania najlepiej kupowac caly zestaw

Offline

 

#3 2016-05-26 14:41:32

Negrox

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2014-08-25
Posty: 26
Punktów :   

Re: Wymiana cylindra na wiekszy.

Offline

 

#4 2016-05-26 17:39:55

Wiecek

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Darłowo
Zarejestrowany: 2016-04-14
Posty: 11
Punktów :   
Pojazd: ZK50
Wiek: 40

Re: Wymiana cylindra na wiekszy.

No właśnie, akurat też stoję przed podobnym dylematem, to znaczy też mnie korci żeby zmienić cylinder. No i mam rozterkę
to: http://allegro.pl/cylinder-glowica-80cc … 71628.html
czy to: http://allegro.pl/silnik-tuning-150cc-r … 69168.html

Offline

 

#5 2016-05-26 20:28:23

 Gost Rider

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Mechowo
Zarejestrowany: 2011-06-18
Posty: 833
Punktów :   11 
Pojazd: Romet ZXT 125 & Dafier HW50B
Wiek: 35
WWW

Re: Wymiana cylindra na wiekszy.

Za jedno i drugie grozi do 2 lat więzienia a także konsekwencje finansowe w przypadku wystąpienia wypadku,kolizji nawet nie z twojej winy,pomimo posiadanego prawa jazdy na motocykle czy to do 125 czy większe.


Po czym poznać dobrego motocyklistę?
Po umiejętności przewidywania i krytycznego traktowania własnych umiejętności.
Dobry motocyklista nie lekceważy praw fizyki, zawsze podchodzi z dużą nieufnością do innych uczestników ruchu, z góry zakłada, co dany delikwent może zrobić i jak wówczas będzie się ratował. Stara się myśleć także za innych.

Offline

 

#6 2016-05-26 21:09:08

Wiecek

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Darłowo
Zarejestrowany: 2016-04-14
Posty: 11
Punktów :   
Pojazd: ZK50
Wiek: 40

Re: Wymiana cylindra na wiekszy.

Dzięki Ghost akurat aspekt prawny jest mi doskonale znany, taka praca... (nie żebym był niebieskim ,  pracuję z artykułami na co dzień), fakt szkoda sobie "rozkompletować" dowód rejestracyjny i pojazd. Nie pozostaje nic innego jak nabyć kolejny na niedzielne wycieczki z większą pojemnością i pasującym papierem.
BTW, mieszkamy w tym samym województwie, często przejeżdżam przez Twoją Gminę w drodze do Szczecina

Ostatnio edytowany przez Wiecek (2016-05-26 21:29:18)

Offline

 

#7 2016-05-27 11:20:49

 Kes

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-02-02
Posty: 93
Punktów :   
Pojazd: Yamaha MT-03 321
Wiek: 29
WWW

Re: Wymiana cylindra na wiekszy.

Jakby się uprzeć, to już samo założenie odblokowanego modułu sprawia, że ZetKa staje się motocyklem, a nie motorowerem. Wg przepisów motorower ma do 50cc, chyba do 4,5 kuca mechanicznego (tu mnie poprawcie) i ma v-max 45km/h.
Więc jeśli mam zdjęta blokadę + inne zebatki itp. I pojazd rozpędza się do np. 60km/h, to już w dowodzie nie powinien być motorowerem i trzeba mieć B lub A1 by to prowadzic...

Jednakze... jak udowodnić to, że jest odblokowany? Jeśli w mieście jadę max te 45 km/h to wlasciwie się nie da. Tak samo w razie wypadku. Nawet jeśli mam 72cc, wypadek jest, a poruszalem się np. 40km/h- jaką podstawę ma ktokolwiek by sprawdzać to jaki mam cylinder?
Sam jeżdżę na 50cc, który dość łatwo osiąga nieco ponad 50km/h. Natomiast jeśli nie mam pustej drogi, jadę zawsze max 45 km/h. Uważam, że jeśli ktoś robi tak samo mając 72cc to wlasciwie ryzyko poniesienia konsekwencji, nawet w razie wypadku jest znikome. Zwłaszcza, że v-max można zblokowac przełożeniem (14/51- uważam, że ChRL to nie pojedzie więcej niż 60km/h), a większy cylinder mieć tylko do lepszego przyspieszenia.

Jeszcze dodam, że słyszałem o takich akcjach, że policja zabrała dowód rejestracyjny, bo... np. Ktoś 50cc jechał 90km/h! Kto normalny czymkolwiek jeździ z taką prędkością po mieście? Zwłaszcza półlegalnym pojazdem? Jeśli jadę czterdziestką i nawet jeśli mam wypadek, to policja nie ma się do czego przyczepic.

Ostatnio edytowany przez Kes (2016-05-27 12:59:43)

Offline

 

#8 2016-05-27 22:48:23

 RoNdeL

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

10967524
Call me!
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2012-06-23
Posty: 864
Punktów :   16 
Pojazd: Astra H GTC
Wiek: 23

Re: Wymiana cylindra na wiekszy.

Temat przetrzepany tysiące razy, dla mnie głupota pakować się w kłopoty w razie "w" przez to, że pojedzie się te parę km/h szybciej.

Kes napisał:

Ktoś 50cc jechał 90km/h! Kto normalny czymkolwiek jeździ z taką prędkością po mieście?

Mi się zdarza, jak jedzie się traską cały czas setką i wskoczy się do miasta na przelot to ciężko się przerzucić na 50 jeśli droga jest pusta. Tym bardziej sprzętem, który te 90 ma przy 3,5 tysiąca obrotów na piątce. Z tym, że mój jest w pełni legalny, beknę tylko za prędkość.
Generalnie dopóki się jeździ czymś małym to te 90 wydaje się olaboga prędkością. Na dużym moto przyspiesza się do tylu w parę sekund i podobnie hamuje. Tu jest trochę inaczej niż w aucie.
Oczywiście w żaden sposób nie pochwalam przekraczania prędkości, chodzi o samo odczucie jazdy. No a ktoś kto kieliszkiem z hamulcami jak w hulajnodze wali w zabudowanym dziewięć dych to pogratulować inteligencji.

Offline

 

#9 2016-05-28 07:43:44

Wiecek

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Darłowo
Zarejestrowany: 2016-04-14
Posty: 11
Punktów :   
Pojazd: ZK50
Wiek: 40

Re: Wymiana cylindra na wiekszy.

Mi by wystarczyło żeby zetka się toczyła tak z 10-15km/h więcej, stąd było moje pytanie. To by w zupełności wystarczyło by dystans 40 km w jedną stronę był by mniej uciążliwy, ot wyskoczyć do brata w Koszalinie z wizytą, czy do "koleżanki" w Słupsku na "kawę" . Troszkę większa moc też by się przydała by swobodnie wjeżdżać na wzgórza (niektóre po 80 metrów npm), których w mojej okolicy jest mnóstwo. Ot motorek był by bardziej elastyczny, choć i tak jest przyjemny zwłaszcza na małych krętych dróżkach frajda z jazdy super.

Offline

 

#10 2016-05-28 08:54:16

 Kes

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-02-02
Posty: 93
Punktów :   
Pojazd: Yamaha MT-03 321
Wiek: 29
WWW

Re: Wymiana cylindra na wiekszy.

Żeby się toczył szybciej, wystarczy zmienić przełożenie. Z doświadczenia wiem, że nawet jeden ząbek z przodu daje duzo- mnie satysfakcjonuja osiągi, nie satysfakcjonuje przyspieszenie... aby to zmienić warto mieć większy cylinder.

Mając 72cc i zmieniona pierwsza zebatke, będziesz jeździł właśnie 10-15 km/h szybciej, a z tego co mi tu radzono będzie lepsza akceleracja. Moim zdaniem wtedy, pilnujac prędkości będzie bardzo małe prawdopodobieństwo jakichkolwiek konsekwencji prawnych, nawet w zdarzeniu wypadku.

Offline

 

#11 2016-05-28 13:35:07

Wiecek

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Darłowo
Zarejestrowany: 2016-04-14
Posty: 11
Punktów :   
Pojazd: ZK50
Wiek: 40

Re: Wymiana cylindra na wiekszy.

Tak też zrobię, zębatka 14z jest już w domu, wieczorem zamówię zestaw z linku Negroxa. Dzięki Kes.

Offline

 

#12 2016-05-28 19:29:07

 Kes

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-02-02
Posty: 93
Punktów :   
Pojazd: Yamaha MT-03 321
Wiek: 29
WWW

Re: Wymiana cylindra na wiekszy.

Ja sie caly czas bije z myslami. Na 50cc + 14z zbierac zaczyna sie dopiero przy ok 6000 obrotow na dwojce. Po zapięciu trójki już idzie ładnie. Dopiero wtedy zaczynam gonic zablokowane skuterki,  które spod świateł mi uciekły :-)

Jednak masa ZetKi robi swoje. Zatankowana z kufrem to 120 kilo. Jak to, z silnikiem o równej mocy ma przyspieszać tak jak pierdziwiertek 50kg,  czy np. Romet Z50,  który waży 7 dyszek? Trochę siara,  bo (o dziwo) ludzie sie za ZetKą oglądają (serio!),  a rusza sie jak mucha w smole

Offline

 

#13 2016-05-28 22:47:48

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: Wymiana cylindra na wiekszy.

Nowlasnie,  to jest takze moje wrazenie. Dlatego zapakuje 72ccm i zobacze czy da rade  mojej Aprili 50 ccm 2t.

Offline

 

#14 2016-05-29 18:06:43

Wiecek

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Darłowo
Zarejestrowany: 2016-04-14
Posty: 11
Punktów :   
Pojazd: ZK50
Wiek: 40

Re: Wymiana cylindra na wiekszy.

W piątek wracałem z pracy moją zetką, na trasie  wziął mnie facet na komarku, fakt to było 2t ale odstawił mnie błyskawicznie cisnął sporo i jakoś nie ma problemu żeby z tyłu była mała blacha a pojazd zarejestrowany na motorower. Komarek czerwony z głębokiego PRL-u, pamiętam tata takim jeździł. Ot taka refleksja

Ostatnio edytowany przez Wiecek (2016-05-29 21:15:28)

Offline

 

#15 2016-06-23 07:58:35

knopers1

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Zarejestrowany: 2016-04-27
Posty: 51
Pojazd: ZK50, BMW E60 2009
Wiek: 39

Re: Wymiana cylindra na wiekszy.

@wiecek
co tu gadac. Silnik 2t jednak duzo mocniejszy od 4t.
Ja w moim Romku zalozylem juz 72ccm. Jednak ciezar takiego Romka nawet z wiekszym cylindrem nie da rady takiej Aprili z 50 ccm.
Tutaj ta mala Aprilia przyspiesza lepiej, i Vmax jest takze wiekszy. Porownujac do przelozenia 14/38 przy naszych Zetkach...
Ale co tam, Romek to motor na wycieczki a nie na wyscigi. Polubilismy sie...

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.nmclan.pun.pl www.bakugan-online.pun.pl www.ibin2006.pun.pl www.13clan.pun.pl www.fantasty-game.pun.pl