Ogłoszenie


#1 2016-04-25 23:43:10

 Kes

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-02-02
Posty: 93
Punktów :   
Pojazd: Yamaha MT-03 321
Wiek: 29
WWW

[Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

Cześć wszystkim. Temat już poruszyłem tutaj: http://www.zetka50.pun.pl/viewtopic.php?id=6336 , ale postanowiłem założyć własny, by temat zgłębić.

Mam obecnie w pełni fabryczny model (zębatki i silnik), jedynie odblokowałem moduł. Korzystam w pełni ze wszystkich czterech... mułów mechanicznych, które daleki Kataj wyprodukował, a Podgrodzie pod znakiem Pegaza skleciło. Czyli jak z górki zjeżdżam to przy bezwietrznej pogodzie (opcjonalnie wiatr z tyłu) dobijam do licznikowego 60km* na godzinę przy 7,5-8 tys. obrotów (wtedy odpuszczam, wszak jeszcze dotarcie). Na prostej przy kontrolowaniu obrotów (trzymam 6,5, no 7 tys.) dobijam do licznikowego 50km/h. Czuję, że można szybciej, manetkę mam do 3/4, tak jak czerwona księga z logo fabryki z Bydgoszczy nakazuje.

Z osiągów jestem zadowolony. Mieszkam i jeżdżę po Wrocławiu. Pracuję w centrum i tu się nie da szybciej. Ok. jest kilka arterii, gdzie można niby do 60, ale miejska prędkość 50 km/h mi wystarcza. Więc naprawdę nie muszę jeździć z większą v-max.

Nie przypadkowo wspomniałem o mułach mechanicznych, a nie koniach. Nawet jeśli piłuję każdy bieg do 6000 obrotów i płynnie zmieniam na wyższy, to i tak realnie rozpędzać się zaczynam dopiero na 4. Osiągnięcie prędkości 40km/h zajmuje dobre 10 sekund, a dojechanie o kolejne 10km/h drugie tyle. Nie ma się co dziwić, bo masa, z moim dupskiem i kufrem do ze 200 kilo... Ale jak widzę, że każda pierdziwiertka w funkcją kosiarki w 5 sekund zostawia w tyle BMW (ja wiem, że za kolejne 3 sekundy BMW dogoni, ale skuterek ma miejsce na pasie), to mnie trafia, że za mną wszyscy mulą. Efekt jest taki, że jeżdżę motorem i stoję w korkach, bo nie przejadę między autami do świateł. Dlaczego? Spod świateł nie wyrwę do przodu, tylko wepcham się komuś na pas stwarzając realne zagrożenie w RD... Tyle słowem wstępu.

Czytam forum i jest cała masa różnych opinii. Jedni mówią by wstawić cylinder 72/80cc (czy to to samo? bo się trochę pogubiłem). Inni, ze kombinować z zębatkami. Inni, że jedno i drugie. Jednak mało osób ma tak specyficzne wymagania jak ja. Jednak większości zależy przede wszystkim na v-max.

Wiem, że jeśli dam mniejszą zębatkę do przodu, a większa do tyłu to będzie rwał do przodu, a i v-max będzie przepisowe 50km/h. Niby ok, ALE jakie obroty będą przy tej 50? Logika i fizyka podpowiadają mi, że większe niż obecne 6,5 tys. A jak się trafi na zieloną falę na Legnickiej (dobre 5 km) to w kilka dni silnik cały zajadę... 

Co będzie jeśli zostawię fabryczny napęd + 72/80cc? Czy może takie rozwiązanie mnie zadowoli? Przy jakich obrotach by bylo wtedy 50km/h?

Bardzo proszę o poradę. Chętnie zmienie muły w konie mechaniczne...

*Uważam, że mój licznik jest w miarę dobrze skalibrowany. Jak miałem blokadę to wskazówka zatrzymywała się idealnie na 45km/h i dalej nie szło.

Offline

 

#2 2016-04-26 00:24:59

 bumek

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: KOL
Zarejestrowany: 2014-07-16
Posty: 579
Punktów :   
Pojazd: Zetka 72 2011r / Eclipse 2gen
Wiek: 18

Re: [Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

Żeby sprawdzić licznik polecam ściągnięcie darmowej aplikacji na androida Ulysse speedometer. Nawet neta nie trzeba mieć żeby używać, więc wszystko free No a co do samego tematu, to zetka 50cc nie da się normalnie poruszać, nawet w mieście, właśnie ze względu na przyspieszenie. Wyższa masa + strata czasu na zmianie przełożeń jest powodem tego, że praktycznie każdy skuterek przyspiesza lepiej. Jak dla mnie najlepszym wyjściem jest zmiana na 72cc (przy okazji powiem, nie ma czegoś takiego jak zestaw 80cc. Jest zestaw 72cc, ale niektórzy nazywają go 80tką). Wtedy zetka dostaje dobrego kopa w porównaniu do 50tki, motorek jest dużo żwawszy, sam będziesz zaskoczony, gwarantuje W inne rzeczy nie ma sensu się bawić. Przy okazji założenia 72cc polecam zmiane przełożeń na 14/38 (jeździłem na 13/38 i dla mnie 14z z przodu jednak jest lepsze). Nawet jazda z predkoscia 50km/h na 72cc i przełożeniu 14/38 jest o wiele przyjemniejsza, bo masz wtedy około 5tyś  obrotów z tego co pamiętam i praktycznie zerowe wibracje. Podsumowując, zakładaj 72cc, nie zastanawiaj się ani chwili, bo na prawdę warto. Ale od razu wstawiaj na tył zębatkę 38z. Wtedy jazda zetką to będzie sama przyjemność, a nie zamulanie


http://i.imgur.com/QIIhv7n.gif

Offline

 

#3 2016-04-26 06:16:24

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

Odpowiedź Bumka powyżej jest w pełni wyczerpująca, zakładaj cylinder z głowicą(tylko komplet) 72ccm oraz zębatki 14z przód, 38z wygięta tył i ciesz się jazdą. Szybkość i moc w tej konfiguracji oczywiście wzrasta ale głównie będziesz zaskoczony komfortem jazdy, wszystko dzieje się płynniej i jakby bez wysiłku a łeb nie pęka od piłowanych obrotów. wszystko masz opisane w moich linkach poniżej co i od czego pasuje, jeśli zaprzyjaźniłeś się z Zetką na trochę dłużej absolutnie polecam.

Offline

 

#4 2016-04-26 08:24:25

 RoNdeL

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

10967524
Call me!
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2012-06-23
Posty: 864
Punktów :   16 
Pojazd: Astra H GTC
Wiek: 23

Re: [Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

Ja jeździłem na ori cylindrze od początku do końca, tak samo zależało mi na przyspieszeniu bardziej niż na V max. Paradoksalnie sporo pomogła wymiana zębatki zdawczej na większą o jeden ząb. Wszystko dlatego, że zetka nie traciła zbędnej mocy (technicznie niepoprawne stwierdzenie - skrót myślowy) przy wachlowaniu biegami. Jest tylko jedna diametralna różnica. Gdy miałem zetke, ważyłem w granicach 60 kg. Obawiam się, że przy masie jaką deklarujesz motorek ma po prostu zbyt mało mocy i tutaj jedynym rozwiązaniem jest założenie zestawu 72 ccm (72 i 80 to to samo, ta wieksza liczba jest używana przez handlarzy mirkow na alledrogo)
Zestaw 72 i oryginalny napęd ma nasz kolega z forum nasil, z tym, że w benzerze. Generalnie jest to jedyny chinol którym są radę spalić kapcia bez pomocy kolegi, także mocy jest tam powiedziałbym, że aż za dużo

Ostatnio edytowany przez RoNdeL (2016-04-26 08:28:10)

Offline

 

#5 2016-04-26 13:28:20

 Kes

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-02-02
Posty: 93
Punktów :   
Pojazd: Yamaha MT-03 321
Wiek: 29
WWW

Re: [Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

Dzieki wszystkim za odpowiedzi

RoNdeL napisał:

Ja jeździłem na ori cylindrze od początku do końca, tak samo zależało mi na przyspieszeniu bardziej niż na V max

Mimo wszystko wolalbym zostac przy obecnym silniczku. Pobliski serwis zaspiewal mi 500zl za sama robocizne (sam nie wymienie), wiec spasowalbym poki co z 72cc i sprobowal w zebatkach. A I tak zmieniam lancuch na DID.

Powiec mi wiec prosze jak sie zmienilo przyspieszenie po "dodaniu jednego zeba z przodu"? Jak sie prezentowaly obroty silnika przy np. 50km/h? Z praw fizyki wynika, ze winny byc mniejsze.

Waze ok 80kg btw... W kufrze wioze kolejne 3kg.

Sorki za brak polskich znakow, ale mam angielskiego Windowsa na tym kompie.

Offline

 

#6 2016-04-26 13:49:23

 RadekCrs50

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Pomorskie
Zarejestrowany: 2014-09-19
Posty: 239
Punktów :   
Pojazd: RometCrs72,SuzukiGs500,GsxR750
Wiek: 26

Re: [Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

500zł xd To taniej wychodzi kupić silnik używany z wstawionym 72ccm za 300zł i do tego masz jeszcze części z starego silnika jakby coś się posypało xd ale i tak najlepiej kupić i samemu wstawić


Pojazdy w garażu:
Romet Crs 50
Suzuki Gs 500
Suzuki Gsx-R 750 1996

Offline

 

#7 2016-04-26 16:13:56

 RoNdeL

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

10967524
Call me!
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2012-06-23
Posty: 864
Punktów :   16 
Pojazd: Astra H GTC
Wiek: 23

Re: [Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

Zrozumiałem, że razem z kufrem ważysz 200 kg xD Wybacz, rano czytane.
W teorii przyspieszenie powinno lekko spaść. W praktyce jednak ten silnik da radę bujnąć na 14-tce tak samo jak na 13 (nie wiem w ogóle czemu fabrycznie tak małą zębatkę dają). Do tego dochodzi inna rzecz, otóż jedynka jest zauważalnie dłuższa, więc "wyskakując" przed auta masz większą prędkość przed zmianą biegu, która te parę sekund trwa, kiedy używasz sprzęgła. Teoretycznie, jeśli jeździsz sam, można by wrzucić 15-tkę, tylko wtedy ten mulik na początku jest już zauważalny, dlatego dla mnie idealna na tamten czas była 14. Nie powiem Ci, jakie obroty były przy jakiej prędkości licznikowej, bo czasy, kiedy mój licznik pokazywał cokolwiek realnie były bardzo dawno temu.
Swoją drogą Twój licznik też będzie przekłamywał, bo pamiętam, że mierzyłem gpsem max jaki może zetka polecieć na prostej i było to 62 km/h bodajże przy 9,5 tysiąca.

Oprócz przełożeń trzeba jeszcze pamiętać o paru rzeczach, które wpływają na przyspieszenie:
Po pierwsze, ważne jest odpowiednie ciśnienie w oponach - przy tej mocy nawet najmniejszy flak jest mocno odczuwalny. W lato, gdy było ciepło i sucho dawałem lekko większe ciśnienie niż to książkowe. Z naciskiem na lekko.
Po drugie, technika. Nie wiem na ile potrafisz jeździć, ale odpowiednia praca sprzęgłem i jak najkrótsza zmiana biegów jest kluczem do sukcesu. Ideałem jest, gdy potrafisz zmieniać biegi bez sprzęgła. Nie wyobrażam sobie dzisiaj mocnego przyspieszania z wachlowaniem wajchą. Na razie radzę wstrzymać się z nauką tej techniki, dopóki wszystko nie będzie ładnie dotarte. Potem nalegam na nauczenie się wszystkich technik jazdy motocyklem - od tego taka zetka jest.
Do nauki zmiany biegów w dół polecam obejrzeć sobie tego pana, wszystko łopatologicznie wyjaśnił i nie powinno być problemów z ogarnięciem - https://www.youtube.com/watch?v=jS-YOwmt17Y

Niestety zetka jest jaka jest - żaden z niej demon prędkości. Można kombinować, ale jak to mówią "z gówna bata nie ukręcisz". Jeśli chcesz czymś się stosunkowo szybko po mieście przemieszczać to trzeba się bawić już w pojemności 250+ (tak wiem, są 125-tki, ale nadal się to dużo od roweru nie różni). Najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie moim zdaniem jest nauczenie się podstaw na romeciku, a później pofatygowanie się o pełne A. Gwarantuję, że nie będziesz narzekał.

Offline

 

#8 2016-04-26 16:22:05

 bumek

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: KOL
Zarejestrowany: 2014-07-16
Posty: 579
Punktów :   
Pojazd: Zetka 72 2011r / Eclipse 2gen
Wiek: 18

Re: [Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

Kes, jak dla mnie nie ma co kombinować. Będziesz kombinował, zmieniał przełożenia, duperele a i tak wyjdzie na to, że pozostaniesz zamulaczem drogowym Uwierz, bo sam przez to 5 lat temu przechodziłem. A ten koleś, który chce za robote 500zł to chyba z chuja spadł. Idź do pierwszego lepszego pseudo mechanika na wsi, to zrobi Ci to za flaszkę, a jak nie jest niepełnosprawny i robi przy samochodach, to będzie dla niego pestka i się uwinie w godzinę.


http://i.imgur.com/QIIhv7n.gif

Offline

 

#9 2016-04-26 19:02:48

 Kes

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-02-02
Posty: 93
Punktów :   
Pojazd: Yamaha MT-03 321
Wiek: 29
WWW

Re: [Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

Zatem poszukuje mechanika w okolicach Wroclawia,  ktory mi zrobi za flaszke

Offline

 

#10 2016-04-26 19:58:43

 bumek

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: KOL
Zarejestrowany: 2014-07-16
Posty: 579
Punktów :   
Pojazd: Zetka 72 2011r / Eclipse 2gen
Wiek: 18

Re: [Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

http://olx.pl/oferta/naprawa-serwis-mot … 7650c5e378
http://olx.pl/oferta/naprawa-motocykli- … 7650c5e378
Może te 2 nie za flaszkę, ale pełno tego jest i wystarczy popytać
Poza tym, nawet nie musi być mechanik. Jeśli masz jakiegoś znajomego, który lubi majsterkować, to da radę Z tym jest tak, że jeśli chce Ci się tego podjąć, to dasz radę, nie musisz mieć jakichś specjalnych umiejętności. Poza tym poradników pełno :>

Ostatnio edytowany przez bumek (2016-04-26 19:59:33)


http://i.imgur.com/QIIhv7n.gif

Offline

 

#11 2016-04-26 21:48:47

 Kes

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-02-02
Posty: 93
Punktów :   
Pojazd: Yamaha MT-03 321
Wiek: 29
WWW

Re: [Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

dzięki! W życiu bym nie pomyślał, że na OLXie szukać. Do tego drugiego jutro zadzwonię. Do Oławy pod tamten adres jest 45km, więc raczej odpada

Offline

 

#12 2016-04-27 07:13:19

 wfinger

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2012-03-02
Posty: 989
Punktów :   14 
Pojazd: Zk+72cc Octavia 1.9TDI Rider
Wiek: Easy Rider 1955 :)

Re: [Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

Jeśli z jakiegoś powodu(nie ważne jakiego) chcesz pozostać przy Zetce która wygląda jak motorower(silnik zewnętrznie się nie różnił) a chcesz by zdecydowanie lepiej jeździła niż obecnie to nie ma innej opcji jak zestaw 72ccm i 14/38 wszystkie inne propozycje dają znikomy efekt. Cena ok. 500pln za wymianę  to typowa cena serwisów motocyklowych w kraju, poszukaj kogoś kto jest trochę ogarnięty w mechanice zrobi to za ułamek tej ceny.

Ostatnio edytowany przez wfinger (2016-04-27 07:17:28)

Offline

 

#13 2016-04-27 22:24:06

 Kes

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-02-02
Posty: 93
Punktów :   
Pojazd: Yamaha MT-03 321
Wiek: 29
WWW

Re: [Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

bumek napisał:

Żeby sprawdzić licznik polecam ściągnięcie darmowej aplikacji na androida Ulysse speedometer. Nawet neta nie trzeba mieć żeby używać, więc wszystko free

Ściągnąłem! Myślałem, że nie będzie na mój telefon, ale okazuje się, że aplikacja dostępna jest też na Blackberry 10 OS
W piątek będę testował (jutro we Wro mają być burze i ma dmuchać po 90km/h... za jazdę podziękuję )

Offline

 

#14 2016-04-28 15:32:40

 Minos

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2014-03-15
Posty: 206
Punktów :   
Pojazd: Junak M25, Yamaha Virago
Wiek: 1956
WWW

Re: [Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

wfinger napisał:

Jeśli z jakiegoś powodu(nie ważne jakiego) chcesz pozostać przy Zetce która wygląda jak motorower(silnik zewnętrznie się nie różnił) a chcesz by zdecydowanie lepiej jeździła niż obecnie to nie ma innej opcji jak zestaw 72ccm i 14/38 wszystkie inne propozycje dają znikomy efekt. Cena ok. 500pln za wymianę  to typowa cena serwisów motocyklowych w kraju, poszukaj kogoś kto jest trochę ogarnięty w mechanice zrobi to za ułamek tej ceny.

Chłop dobrze radzi. Nic innego nie wymyślisz. Od dawna wymieniłem na  72 ccm i 14/38. Motorynka nadaje się nawet na dłuższe wypady. A jak jeszcze kapcie wymienisz na prawdziwe, to Cię mile zaskoczy.


"lewa"

Offline

 

#15 2016-04-28 17:54:24

 Kes

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2016-02-02
Posty: 93
Punktów :   
Pojazd: Yamaha MT-03 321
Wiek: 29
WWW

Re: [Pytanie]Tuning pod przyspieszenie (v-max jest drugorzędne)

Problem w tym, że nie ma mi kto wymienić tego cylindra. Dwa "serwisy skuterowe" stwierdziły, że chińczyka się nie podejmą. W innym zaśpiewali 500zł. Od 3 kolejnych nie mam odzewu/nie odbierają telefonu.
Znalazłem gościa, który powiedział, że mi za 2 stówy zrobi wszystko (razem z napędem). Z tym, że jak wyszło skąd jest to... najpierw Wrocław- Psie Pole. Ok- jakieś 10 km ode mnie. Potem stwierdził, ze w sumie to z Długołęki jest. Ok. "Psiak" się kończy i za tabliczką "W-w" jest już Długołęka. Jak podał dokładnie gdzie, to wyszło, że jest spod Bielawy. I jakkolwiek fanem Sapkowskiego jestem, to do Bielawy zasuwał nie będę... Z prostego powodu- nie mam tyle czasu + tam już MPK nie sięga. I albo czekać u niego, albo... no właśnie... z buta?

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.nmclan.pun.pl www.fantasty-game.pun.pl www.ibin2006.pun.pl www.bakugan-online.pun.pl www.brzj.pun.pl