Cześć, mam do Was pytanie ile najwięcej wykręciliście Zetką ??( mam na myśli obroty)
Zadałem to pytanie gdyż mam problem, a mianowicie swoim sprzętem (na cylindrze 72ccm chociaż to niema nic do rzeczy) wykręcę max. dokładnie 9,5tys(obr) po czym Zetką zaczyna szarpać, wydobywa się dźwięk głośnego stukania (słychać coś takiego jakby dostawał iskrę, nagle znowu iskra nie dochodziła, takie przerywanie), po czym prędkość jak i obroty przestają rosnąć. Ewidentnie wygląda mi to na tzn. "odcine" w tym wszystkim najlepsze jest to że moduł jest odblokowany ;/ chyba, że po prostu jest on lipny, albo max. Zetka do tylu kręci, bądź są tego jakieś inne przyczyny. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat??
Z góry dzięki za odpowiedzi
Offline
na odblokowanym module mi się przekręcił obrotomierz I już nie działa prawidłowo
Offline
Określę to tak, na postoju zetka nie kręci również powyżej 9,5tyś, silnik jak to silnik w Zetce zaczyna buczeć i niemiłosiernie wyć już koło 7 tyś obrotów ( oczywiście mówię tutaj w przypadku postoju, bo gdy jest ona w "ruchu" dosyć ładnie gra ^^ oczywiście słychać ten dźwięk "odkurzacza" ale cóż ). Nie wiem co jeszcze mogę na ten temat powiedzieć, w sumie dźwięk jaki wydaje silnik w tym motorowerze( motocyklu) nigdy nie był piękny, ale to nie o to teraz się rozchodzi Po prostu denerwuje mnie sam fakt że czuć jakby chciała "ona" wycisnąć więcej, jednym słowem dać z siebie wszystko ale w pułapie 9 tyś obrotów (w ruchu) zaczyna coś stukać jak już wyżej wspomniałem, i obroty rosną przysłowiowo z taką prędkością jak "krew z nosa" i zatrzymują się na 9,5 tyś, po czym zaczyna coś przerywać, Zetką zaczyna szarpać przód, tył jednocześnie odejmując obrotów po czym dodając ;/ (prędkość w pułapie 9,5tyś obrotów licznikowe wynosi 85 przy czym, od 9 - 9,5 tyś, prędkość ta strasznie, ale to strasznie wolno rośnie)
Ostatnio edytowany przez Frugo ;) (2013-04-09 18:22:49)
Offline
Albo poprostu taki obrotomierz
Offline
Mnie to wygląda na dwie rzeczy po pierwsze ale mało prawdopodobne że obrotomierz tak bardzo przekłamuję.A po drugie sprawdz filtr powietrza czy aby nie jest zasyfiony nawet jak masz mały przebieg.Wyjmij wkład filtra powietrza i spróbuj bez wkładu pojezdzić. Luz zaworowy i rozrząd zabierz się dopiero po tym eksperymencie. Oczywiście jak silnik już ostygnie.
Offline
Więc tak, odświeżam ponownie ten temat ponieważ nie uzyskałem żadnej konkretnej odpowiedzi, która by mi pomogła ;/ Dodam że dzisiaj sprawdzałem czy wina nie leży po stronie filtra powietrza, więc go zdjąłem i rozpędziłem się na max'a, nic to niestety nie dało znowu przy 9000rpm odcina ;/, cewkę też zmieniłem na oryginalną ale również to nic nie dało. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ??
Offline
Miałem, podobny problem przy 9 tys obrotów moja zetka, nie chciała się wkręcać na wyższe obroty i z silnika wydobywał się dziwny odgłos. Jak się okazało mi poszły pierścienie, po wymianie zetka chodzi jeszcze lepiej niż wyjechałem nią nową
Offline
luknij moduł
Offline