Witam, dzisiaj do mojego Benzera zamontowałem gniazdo 12V, żeby mógł nawigacje sobie ładować w czasie jazdy [nawigacja przymocowana na zwykły uchwyt (taki jak w samochodzie się do szyby przykleja)] przymocowałem do prędkościomierza, ale chodzi mi o prędkość.
Silnik seryjny taki jak w Zetce (4,7KM w serwisie powiedzieli, że odblokowane sprzedają, mieli racje kręci po za skalę)
Zębatki seryjne przód 12 albo 13 zębów nie sprawdzałem, tył 40 zębów.
Wszystko seryjne 0 tuningu mechanicznego i wizualnego.
Przebieg 3470km, docierany do 1700km przy prędkości obrotowej 6000-7000 RPM
Dzisiaj dla próby osiągnąłem nim UWAGA! 71,2km/h przy prędkości obrotowej 10200 RPM
Mierzone nawigacja GARMIN NUVI 250
Szczerze jestem zadowolony no i teraz wiem, że licznik oszukuje mi tylko o 10km/h, po sezonie i tak przesiadka na 125ccm
Pochwalcie się i wy .
Ostatnio edytowany przez GumiŚ123 (2012-05-31 18:38:41)
Offline
fascynujące ...... radze się przesiąść na rower
Ostatnio edytowany przez wertmaster (2012-06-01 12:19:58)
Offline
Prawdziwą prędkość pokaże Ci tylko licznik rowerowy. Mój rekord z duuużej górki to 67,5 (silnik wył jak nie wiem). Przy oryginalnej zębatce jak i innych 71,2 nie pojedzie.
Offline
taki wynik to z mocnym witrem w plecy i baardzo stromej górki z jazdą na sprzęgle , bo silnik ma odcięcie zapłonu
Offline
sq3mva napisał:
Dzięki za info, jakiego GPS-a sobie nie kupować.
GPS z 2007r...
Tak prawda jechałem z górki, ale z takiej normalnej .
Offline
Mi 50 wystarcza. Właśnie dlatego, że chciałbym szybciej i jeżeli tylko sprzęt pozwalał to szybciej jeździłem. Kilka razy o mało bym zginął z tego powodu...
Teraz w dalsze trasy raczej nie jeżdżę, a w promieniu 25 km zupełnie mi taka prędkość wystarczy.
Po prostu nie mogę mieć szybszej maszyny, bo sie w końcu zabiję. Nie umiem jechać wolno, jeżeli mam mozliwość jechać szybko.
Offline
Mam podobnego GPSa też kiedyś spróbuję . A propo prętkość max zależy nie od tego jaki motor a jak go dotarłeś jaki olej zmieniałeś i jak o niego dbałeś. No bo jak na dotarciu jezdziełeś na maxa i robiłeś inne głupie rzeczy o kturych nie chce mi się pisać to na pewno gorzej ci motor pójdzie na maxa niż taki który był dobrze docierany
Offline
twoj benzer leci tyle co moj crsik z gorki zetki zostaja w tyle za sprawa malej tylnej opony przepraszam jesli urazilem posiadaczy zetek sory za brak polskich znakow pisalem na htc desire
Offline
Roztentegowywacz napisał:
icecola napisał:
z gorki zetki zostaja w tyle za sprawa malej tylnej opony
Ty człowieku wiesz, o czym ty rozmawiasz?? Im mniejsze koło (jeżeli chciałeś powiedzieć, że w calach), tym mniejsza prędkość maksymalna
Jeżeli masz węższą, to i tak nic ci to nie da, bo silnik nie zakręci się wyżej niż 12500 RPM, bo masz cos takiego jak moduł i ci blokuje obroty i niestety nawet jakbyś jechał góry 90* to silnik zakręci się do 12500 RPM, więc jedziesz tyle samo co Zetka i ten Benzer, chyba, że masz wyższą tylną oponę...
Roztentegowywacz właśnie o to mi chodziło zetka ma mniejszą tylną oponę przy czym v-max zetki jest mniejszy o około 4km/h
z górki ja mieszkam w dolinie więc gdzie kolwiek nie jadę mam pod górkę ale jest taka miejscowość że jak jadę tam od mojej miejscowości to górka ma kąt z 60 stopni nakręcę film i wam ja pokaże
Offline
icecola napisał:
Roztentegowywacz właśnie o to mi chodziło zetka ma mniejszą tylną oponę przy czym v-max zetki jest mniejszy o około 4km/h
Pomijam już sposób pomiaru (urządzenie), warunki, ogarnięcie motorka, sprawność, regulacje warunki drogowe, a nawet pogodę, wilgotność powietrza, przede wszystkim wiatr (zwłaszcza dla tych kilku KM) itd., itp. - różnice prędkości rzędu 5 km/h są niczym nawet dla dwóch identycznych egzemplarzy (chociaż identyczne się nie zdarzają). Dyskusje nt. co jest szybsze chociażby o wymęczone 4 km/h są niepoważne.
No chyba, że wskoczyłeś na hamownię... chociaż na niej i tak nie rozstrzygniesz, że akurat ten czy ten model jest szybszy, bo pomijając w tym przypadku warunki drogowe, pozostają regulacje, generalnie sprawność motorka, to jak został dotarty, w ogóle zależy też to od egzemplarza... można by wymieniać.
Przestańcie ludzie fantazjować, żeby nie powiedzieć dosadnie - ośmieszać się.
Poza tym to całe v-max generalnie o niczym konkretnym nie mówi, bardziej zwróćcie uwagę na przebieg (charakterystykę) momentu obrotowego czy mocy (jeżeli jest ktoś taki precyzyjny w określeniu v-max z tolerancją kilku km/h, to pewnie ma dostęp do porządnej hamowni ), bo te parametry składają się np. na elastyczność silnika, w praktyce prędkość przelotową, znajomość tego pozwoli nam też na optymalne wykorzystywanie silnika bez "zabijania" go (przeciążania), czyli umiejętność kręcenia manetka przy odpowiednio dobranym biegu...
Co do pomiaru tego słynnego "v-max" to mam propozycję, niech to będzie prędkość, z którą się przejedzie przynajmniej te nie wiem 100 m (??), bo mam wrażenie, że wygląda to tak, kto większy kat i większą górkę znajdzie, dusi manetkę na max, silnik błaga o litość, ale nie..... "bijący rekord świata" na kilku kucykach nie odpuszcza, osiąga swoją upragnioną cyferkę na GPS przez ułamek sekundy, wtedy czuje się spełniony, osiąga "to coś" i wymięka jak [cenzura] ..... i później jest dumny, że jego 50 ccm bije na głowę wszystkie 50-ki w okolicy.... przy takim rekordzie rzeczywiście nie wypada później milczeć i trzeba to ogłosić wszędzie gdzie się da.
icecola napisał:
z górki ja mieszkam w dolinie więc gdzie kolwiek nie jadę mam pod górkę ale jest taka miejscowość że jak jadę tam od mojej miejscowości to górka ma kąt z 60 stopni nakręcę film i wam ja pokaże
Ty wiesz ile to jest 60 stopni ??
Może czas powtórzyć trygonometrię (każdy z kątów trójkąta równobocznego ma 60 st., j/n).
Offline
Sławkowski OK.
Wreszcie ktoś się rozsądnie wypowiedział.
Jeszcze mam pytanie do Icecola - jak Ty sie dostajesz z Zetką na to wzniesienie? Windą czy przy pomocy Szerpów? Bo instrukcja Zetki wyraźnie podaje zdolność pokonywania wzniesień <18'. Niech będzie że masz cut - mniut maszynę i wjeżdżasz pod 20', ale tę pozostała róznicę nachylenia to chyba na plecach niesiesz motura...
Offline
Slawkowski napisał:
Ty wiesz ile to jest 60 stopni ??
Może czas powtórzyć trygonometrię (każdy z kątów trójkąta równobocznego ma 60 st., j/n).
hahah chciałem dokładnie to samo powiedzieć
ps. jeśli zależy wam na v-maxie to kupcie se yamahe tzr przerobioną na 80ccm i szpanujcie na wiosce
Ostatnio edytowany przez radziu0700 (2012-06-02 11:50:03)
Offline
Ok, jeszcze do tego co napisał Slawkowski.
Nigdy nie cisnę Benzera nie wiadomo jak jeżdżę w granicach obrotowych 6500-8500 RPM
Nigdy nie jechałem dłużej niż 200m na 10000 RPM i na takich obrotach jechałem może 2-3 razy.
Jestem i tak zadowolony ze swojego pojazdu ponieważ ma jak dla mnie sporą moc (jak na 50ccm) i nie zależy mi tak bardzo na tym v-maxie jak to niektórzy myślą tylko na tym, żeby jechać i dojechać.
Ostatnio edytowany przez GumiŚ123 (2012-06-02 12:59:58)
Offline