Witam. Posiadam Zetke od niecałego miesiąca. Czytam dużo na temat przeróbek i chciałbym uzyskać wszystkie pytania i zrobić z tego tematu taki ogólny post o mocy silnika i czy idzie coś wycisnąć z 50cmm. Wiadomo że wymieniamy zębatkę zdawczą, kostkę do odblokowania i zębatkę napędową która jest przy kole (chyba tak się to nazywa). Mam przejechane 300km i jedni piszą że lepiej nie ściągać blokad na samym początku a jedni że lepiej ściągnąć jak tylko wyjedzie salonu. Proszę napisać co może zwiększyć mu moc? Co daje Cylinder 72cmm?
Offline
O takie odpowiedzi mi konkretnie chodziło. Czyli podsumowując, zmienię tylko V-max a moc zostanie bez zmian. No i najważniejsze - biegi będą dłuższe. A czy zmieniając zębatkę zdawczą zmieni się prędkość bez ściągania blokady? Z tego co mi się wydaje to chodzi tu o obroty?
A teraz przypomniało mi się o jeszcze jednej sprawie. Kiedy ściągać te blokady? Mogę już czy to nie ma znaczenia?
Ostatnio edytowany przez tomaszhornig (2012-05-22 17:15:17)
Offline
dojezdzij do 1k km i sobie sciagnij. Tak zmiana zebatki bez odblokowania zwiekszy predkosc. Poprostu jak teraz amsz 45km/h przy 6,5tys obrotow to zalozysz 15z i bedziesz mial przy 6,5tys obrotow jakies nie wiem 53km/h
Offline
Ja kupiłem Benzera z odblokowanym i najlepiej odblokować bo nawet na zablokowanym jeżdżąc te 6KRPM silnik jest zamulony, wiem bo jeździłem brata zablokowanym. To nie ozancza, że jak odblokujesz to masz od razu jechać na 9KRPM dotrzyj go dobrze przez przynajmniej 1500km, a będziesz zadowolony ;D
Offline
Wtedy na zebatce 15z robisz sobie bzyka pod prędkość więc odczujesz spadek mocy . Będzie palił tyle samo
Offline
a łańcuch trzeba będzie zmieniac czy cos?
aha i czy ta zębadka tez musi być jakas pod zetke czy wejdą wszystkie jak tylko jedna to powiedzcie jaka
Ostatnio edytowany przez Dżem!!! (2012-05-23 23:16:53)
Offline
No zębatka musi być taka sama, tylko nieco większa... Obejrzyj jak jest mocowana i wyszukaj odpowiednią na Allegro czy w sklepie.
Od ruskiego kombajnu do zbioru kukurydzy nie podpasuje.
Ostatnio edytowany przez Phantom (2012-05-24 13:50:07)
Offline
Witam. Wymieniłem dzisiaj zębatkę zdawczą z oryginalnej 13T na 14T i powiem że jedzie troszkę szybciej. Oczywiście nie ściągałem blokady bo mam na razie 350km. Może troszkę żałuję że nie kupiłem 15T ale jakiegoś majątku nie kosztuje.
Panowie jeszcze jedno pytanie. Mam co prawda już 400km ale nie żałuje sobie i kręcę motor do oporu czyli te 7,5tyś. Czy na otarcie to zbyt ostro czy jest ok?? W końcu po coś jest ta blokada. Ma ktoś schemat takiej blokady?
Ostatnio edytowany przez tomaszhornig (2012-05-27 21:49:07)
Offline
Panowie pytanie. Czy przy odblokowaniu pojazdu trzeba zmienić olej o innych wartościach? w końcu są inne przeciążenia?
Offline
Nie.
Offline
Panowie a co z przełożeniem. Zmieniłem zębatkę zdawczą na 14 a co się stanie gdy do tego zmienię zębatkę z tyłu? Chodzi mi o przykładowe 14/47 albo coś podobnego.
Offline
To nawet nie zakładam bo wystarcza mi licznikowe 80km/h z górki :]
Offline