Najlepsza konfiguracja jak dla mnie to 12/40.
Offline
jak to 12/40? przecież to jest śmierć dla biegów?!
Offline
tomaszhornig napisał:
jak to 12/40? przecież to jest śmierć dla biegów?!
Tak było seryjnie, przejechałem 4200km i jest doskonale przynajmniej mogę jechać 60km/h bez katowania silnika (8300RPM).
Ostatnio edytowany przez GumiŚ123 (2012-07-04 13:57:04)
Offline
No to muszę się zastanowić. Na razie nie narzekam na 14/52. A jak to wygląda przy dwóch osobach i przełożeniu 12/40? jest coś lepiej?
Offline
Aktualnie mam 14/54 i nie narzekam GumiŚ ja 60km/h osiągam przy 7tyś obr.
Zależy też po jakich terenach się poruszasz , jak po górzystych to załóż mniejszą z przodu , na moc i przyśpieszenie.
Ostatnio edytowany przez intelektualista (2012-07-04 22:38:55)
Offline
@Raaku W jakim sensie się nie podoba? Z wyglądu chyba tylko, bo zamiast zmieniać obie zębatki, identyczny efekt jak na 15/51 osiągniesz montując na przodzie 14 zamiast 13. Jak dla mnie szkoda pieniędzy na zmianę obu zębatek
@Gumiś Aston ma seryjnie 13/41. Chyba że coś się zmieniło w nowszym modelu.
@intelektualista Nie możliwe 60kmh na takich obrotach przy tym przełożeniu. Mi wychodzi podobnie, ale na 13/41. Twoje przełożenie jest prawie takie samo jak zetkowe 13/51.
Ogólnie przełożenia liczymy to w ten sposób. Np. 51/13=3,92
13+1=14
51+3,92=ok. 55
Wychodzi nam, że 13/51 to prawie dokładnie takie samo przełożenie co 14/55, czyli do 14/54 jest różnica jednego zęba na tyle.
Jeden ząb na tyle:
54/14=3,85
55/14=3,92
3,92-3,85=0,07 - różnica w przełożeniu
Jeden ząb na przedzie:
54/14=3,85
54/13=4,15
4,15-3,85=0,30 - różnica w przełożeniu
0,30/0,07= ok. 1/4
Różnica jednego zęba na tyle przy takich przełożeniach daje nam równowartość ok. 1/4 zęba przedniego. Czyli jakiś 1km/h różnicy przy maksymalnej prędkości na 4 biegu. Czyli bez różnicy
Offline
@intelektualista to ty swoim routerem ledwo co z miejsca ruszasz Bo seryjne przełożenie to 12/54 , kolega kupił z przodu w routerze 13 i zaraz zmieniał bo mało siły miał a ty to nie wiem pewnie w 2 osoby z miejsca musisz się nogami odpychać
Offline
Do 50ccm wole mieć oryginalne przełożenia w routerze bo jak najbardziej mi odpowiadają. Przy 72ccm przełożenie 54/14 jest fajne - wiem bo jeździłem
Offline
@kreVVeta nie wiem może mi licznik zawyża nie wiem. Ale jak jechałem obok samochodu to tak pokazywało.
@rafal0298 ruszam normalnie , wiadomo jest troche słabszy , ale jakoś tego znacznie nie odczułem. W dwie osoby zasadniczo nie jeżdze więc nie wiem jak to jest w dłuższych trasach , najwyżej z kolegą do garażu jade , to nie odczuwam tego spadku mocy. Mi takie przełożenie pasuje.
Offline
kreVVeta napisał:
@Raaku W jakim sensie się nie podoba? Z wyglądu chyba tylko, bo zamiast zmieniać obie zębatki, identyczny efekt jak na 15/51 osiągniesz montując na przodzie 14 zamiast 13. Jak dla mnie szkoda pieniędzy na zmianę obu zębatek
@Gumiś Aston ma seryjnie 13/41. Chyba że coś się zmieniło w nowszym modelu.
@intelektualista Nie możliwe 60kmh na takich obrotach przy tym przełożeniu. Mi wychodzi podobnie, ale na 13/41. Twoje przełożenie jest prawie takie samo jak zetkowe 13/51.
Model z czarnym silnikiem 2011r.
40 zębów, zdejmowałem i liczyłem ;d
@intelektualista tutaj masz gościa, który twierdzi, że na 12/56 we dwójke jedzie 85km/h. Może i mu licznik pokazuje te 80km/h, ale co do prędkości to może 60 przy 10000.
Ktoś mnie pytał jak we 2 osoby na 12/40, powiem tak ja ważę 90kg, kumpel waży 88kg i pod górki na 2, 3 biegu zależy jaka górka, a jak jechałem z dziewczyną waga ok. 50kg, to jedzie się tak jakby jej nie było.
Ostatnio edytowany przez GumiŚ123 (2012-07-05 16:29:54)
Offline
No na pewno tyle nie jedzie ten koleś. Mi tam na v-max'ie nie zależy , tylko na większej prędkości przelotowej przy mniejszych obrotach dlatego mam przełożenie 14/54. Mi siee dobrze tak jeździ
Offline
Roztentegowywacz napisał:
Z zębatkami już było na forum dużo mówione. Każdy jeden ząbek więcej na zębatce zdawczej dodaje chyba 3 km/h więcej. Odblokowując obroty (zmieniając moduł na odblokowany) robisz tak jakby dłuższe biegi, bo na każdym poszczególnym biegu zamiast do 7000 RPM silnik zakręci Ci się do 12500 RPM (oczywiście nie na prostej drodze na ostatnim biegu, bo to jest raczej nie do wykonania) co oznacza, że na pierwszym biegu zamiast do ~15 km/h bujniesz się do ~25 km/h itd na każdym poszczególnym biegu.
ja w swojej zetce zmieniłem zebatke na 16z i modol odblokowany zwykly za20zł i po prostej mam 80 a z lekkiej górki ponad 90
Offline
Ja u siebie się o to pytałem to raczej nie, bo to Ci nie powinno zrobić żadnej szkody. Prędzej jakbyś wymieniał moduł bo wtedy silnik jest narażony na większe obciążenie
Offline