Jak mocno jest napięty łańcuch to tez nie dobrze tu gdzieś na tym forum czytałem że jak sie na niego naciśnie to nie powinien opaść więcej niż 2cm
Offline
krycek napisał:
dziś wymieniłem zębatke na 15z jednak łańcuch nie ma odpowiedniego luzu, nie mam juz możliwości cofnięcia koła wiec mam takie pytanie. czy moge jeździc z napiętym łańcuchem czy lepiej wrócić do 13z?
wróc do mniejszej zębatki, możesz zerwać łańcuch, możesz go uszkodzić, bardzo nierównomiernie go zużyć, ale najgorsze, że możesz uszkodzić łożysko na wale, sam wał, frezy na nim albo złapać nadmierne luzy. Zbyt duży naciąg łańcucha jest bardzo "niezdrowy".
Luz łańcucha (jego ugięcie) w miejscu gdzie jest on najbardziej naciągnięty, w połowie między przednią, a tylną zębatka wg zaleceń producenta ma się mieścić w przedziale 1.5-2.5 cm.
Offline
w duł i górę tyle samo powinno być luzu ale myślę ze tylko w górę jeśli się mylę to mnie poprawcie
Offline
Jest to luz góra-dół, praktycznie ja sobie ustawiam tak, żebym mógł ruszać łańcuche góra-dół w granicach minimalnych czyli ok. 1,5 cm - w najciaśniejszym miejscu. Generalnie nie jest to takie proste, żeby precyzyjnie ustawić ten luz na całe długości, najczęściej nie możliwe (miejscami luz przekracza te 2,5 cm).
Obecnie nie używam nawet miary, luz jaki powinien być mam "w oku" i sprawdzam sobie go na całej długości właśnie metodą "wizualno-macalną" zresztą dużo można wywnioskować z tego jak łańcuch zachowuje się na zębatce.
Ostatnio edytowany przez Slawkowski (2011-04-20 09:16:45)
Offline
Dzisiaj zakładałem zębatkę 14z i muszę wam powiedzieć że to nie lada wyczyn xD łańcuch przy przebiegu niecałym 1500 km okazał się za krótki, musiałem tylne koło bliżej przysunąć. A co się to koło zakręciło, to znów łańcuch naciągnięty był i tak w kółko... ;/ w końcu sięto dało zrobić
Offline
kupilem sobie zebatke 15z do zetki, mam przjechane okolo 1900km i za choelre nie chce wejsc, lancuch ejst za krotki, trzeba nowy kupic czy da sie jakos np 2 oczka dolaczyc?
Offline
Kup nowy i skróć, w moim przypadku wystarczyło skrócić do 118 ogniw (ale najlepiej sobie przymierz na motorku i wtedy skracaj).
Przy wymianie łańcucha na dłuższy pamiętaj, że zanim zaczniesz go naciągać popuść tylny hamulec.
Offline
zgadzam sie z marszol90- ja dzisiaj tez walczylem z zebatka- ale na szczescie operacja sie udala:)
Offline
Kily napisał:
zgadzam sie z marszol90- ja dzisiaj tez walczylem z zebatka- ale na szczescie operacja sie udala:)
też koło zadnie przesuwałeś? Jak tam naciąg łańcucha? My mamy problem przy 14z a co mają powiedzieć Ci, co wrzucają 15z
CzaQQ napisał:
kupilem sobie zebatke 15z do zetki, mam przjechane okolo 1900km i za choelre nie chce wejsc, lancuch ejst za krotki, trzeba nowy kupic czy da sie jakos np 2 oczka dolaczyc?
Spróbuj tylne koło przysunąć bliżej
Offline
tak przesuwałem koło- mam nadzieje ze mocno przykrecilem wszystkie sruby:), ale za to od jakiegosc czasu szwankuje mi predkosciomierz (dokladnie tak jak w koledze w dziale awarie/predkosciomierz)
Offline
Do "CzaQQ" jeżeli nie dużo brakuje żeby założyć łańcuch to można rozwiercić te blaszki od naciągania łańcucha, i trochę się cofnie koło. Ja tak zrobiłem i jest git, powodzenia
Offline
Gość
praw fizyki nie oszukasz..., prawda, ale..... większa zębatka powoduje obnizenie obrotów silnika, Zetka ma najwyzszy moment obrotowy przy 4500-8000 obr, i mimo większej zebatki zdecydowanie lepiej przyspiesza. Za to z wiekszą zębatka gorzej rusza się z miejsca, potem nie ma to znaczenia,
a mylisz się drogi kolego, mam zmienioną zębatkę zdawcza z 13 na 14 zębów i jest różnica. wcześniej miałem licznikowe 70 i silnik chuczał, a teraz lece licznikowe 80 i silnik spokojnie jedzie.
Offline