399zł, w takiej cenie mam komplety głowica + cylinder 75ccm
Offline
mój wpis o prędkości dotyczył jak napisałem tuningu 72cc bo to ten temat
pierścienie zakładamy zawsze oznaczeniami do góry (było już o tym, tak jak pisał Bastek)
Offline
Pewnie że było i napisałem przecież że zakladamy oznaczeniami do góry jeśli to są chińskie oznaczenia, ale u mnie jest wybite "D" a jak wiecie to po angielsku dół nie góra. Dlatego dla pewności pytam. Jak bym miał oznaczenia chińskie i niezrozumiałe to bym je dał tak jak piszecie. Są też pierścienie bez oznaczeń i co wtedy?
Offline
wtedy nie ma to znaczenia jak zakładasz
"Szczególną uwagę należy zwrócić na pierścienie oznakowane znakiem montażowym "TOP" lub "G" (rys.) i wkładać je w rowki tłoka tak, aby powierzchnia boczna pierścienia oznaczona "TOP" lub "G" skierowana była do góry w kierunku denka tłoka.
Przy pierścieniach nieposiadających znaku sposób montażu na tłok jest dowolny. "
Zapomnieli o oznaczeniach UP i D, ale zawsze do góry. Można tez przyjrzeć się ułożeniu starych pierścieni, w Zetce oznakowane sa identycznie jak w zestawie Lifana
Ostatnio edytowany przez loko (2012-04-16 22:33:40)
Offline
Dzięki loko, pomocna odpowiedź - masz + Obecnie prowadzę eksperymenty jak wymienić cylinder nie wyjmując całego silnika a zdejmując siedzenie i bak. Co okazuje się mniej pracochłonne. O wynikach eksperymentu niebawem
Offline
Muszę się pochwalić że w dniu dzisiejszym dołączyłem do zacnego grona forumowiczów posiadających Zetkę 72ccm . Dziś mi przyszedł zestaw i jestem już w połowie prac , została mi do założenia głowica . I tutaj mam pytanie czy przed założeniem trzeba jakoś smarować zawory czy coś podobnego , bo czytałem gdzieś na necie że należy je wysmarować olejem .
Offline
A więc jakie zębatki trzema założyć ,żeby pojechać na cylku 72cc - 80km/h ? Bo zryw (start) ma rewelacyjny tylko prędkość maksymalna 63 km/h to jest za mało.
Offline
grzesiek14782 napisał:
Muszę się pochwalić że w dniu dzisiejszym dołączyłem do zacnego grona forumowiczów posiadających Zetkę 72ccm . Dziś mi przyszedł zestaw i jestem już w połowie prac , została mi do założenia głowica . I tutaj mam pytanie czy przed założeniem trzeba jakoś smarować zawory czy coś podobnego , bo czytałem gdzieś na necie że należy je wysmarować olejem .
zalej cylek olejem, tak wysmaruj dookoła, wnętrze głowicy też możesz zalać
kosarz!
było już z pięć razy, najbardziej optymalne jest 14/38, szukajcie, nie pytajcie milion razy
Ostatnio edytowany przez loko (2012-04-17 21:59:15)
Offline
Ja mam pytanie a właściwie dwa jedno typowo do tego działu
widział ktoś może inne zestawy niż te lifana
Następne ptanie ni do końca tu ale nie wiem gdzie dać a tu sporo osób się zna
co to jest spalanie stukowe
A i dzwoniłem dziś do rometa w kobyłce i są już cylindry u nich ale po 450 zł
te same co wy macie .(dokładnie 1 a w a pod koniec tygodnia będzie cała dostawa).
Offline
nie ma innych producentów, bo Lifan ma ochronę licencyjną - też już kilka razy o tym było na forum!!! za 10 lat będą inne
co do spalania stukowego, to zapytaj wujka Google!!!, nie czekaj aż ktoś zrobi to za Ciebie i Ci tu wklei!!
Offline
Da ktoś dokładny poradnik wymiany cylka?
Offline
heh odkrecasz, scaigasz, zakladasz nowy na szpilki, przepuszczasz lancuszek rozrzadu przez otwor, delikatnie wkladasz tlok do srodka (musisz lekko scisnac peirscienie bo ot tak nie wejdzie samo) i zsuwasz na dol az do konca szpilek, zakrecasz sruba krzyzakowa i montujesz glowice. Ludzie czy to az takie trudne?
Offline
Witam was
Nie było mnie tu już ponad miesiąc. Posiadam cylinder 72cm i mogę powiedzieć że tuningować powinni tylko Ci co naprawdę tego potrzebują. Zaś wszyscy pozostali powinni się dobrze zastanowić czy warto ładować ten cylinder do tego silnika. Pisze to ponieważ mój silnik nie wytrzymał jazdy z pełnym gazem, po dotarciu (1000km z nowym cylindrem) dałem max manetkę i momentalnie się zjarała guma łącząca wydech z zawirowywaczem spalin. 2 dni jeździłem bez tej gumy aż wstawiłem sobie kawałek kwasówki i było świetnie choć troszeczkę przepuszczały spaliny górą i dołem bo nie udało mi się idealnie docisnąć obejmami. W zasadzie od momentu kiedy skończyłem docieranie cylindra i wcisnołem manetkę na maxa silnik coraz głośniej pracuje, im więcej kilometrów przejadę tym gorzej i głośniej. Od wczoraj cos stuka w silniku i już się boje wsiadać na motor bo tak wali jak by miał się rozwalić od środka. Tak więc uważam że ten cylinder jest zbyt duży na ten silnik, chociaż by dlatego że podczas jazdy na 72cm i prędkości max wibracje naprawdę potrafią popieścić po stopach aż nie miło. Polecam wam jeśli już macie odpowiedni wiek zrobić prawko na motor i zaopatrzyć się w prawdziwy motor dający zadawalające osiągi.
Zetka 50 z orginalnym cylindrem w zupełności wystarczy do poruszania się po mieście, osobiście zmieniłem cylinder tylko dla większej prędkości bo jeżdzę w dalsze trasy (po 150 km dziennie) licząc że przy większym cylindrze skrócę sobie czas doajzdu. Zamiast tego mam silnik do remontu. Orginalna zetka 50 jest świetnym motorkiem i z większą górką też sobie radzi. Ci co chcą szybko ruszać z buta na światłach jest według mnie bezsensowne bo samochód w mieście jak tylko zechce to i tak Cię dogoni i wyprzedzi.. Więc zostańcie przy odblokowanym orginale lub róbcie prawo jazdy i przesiadajcie się na cos większego !!!
A propo zawirowywacza spalin. Osobiście uważam że motor ma większy apetyt na paliwo bez tego zawirowywacza. po spaleniu się gumy jeżdziłem 2 dni i pełny bak dosyć szybko wymagał kolejnego tankowania.
Ostatnio edytowany przez Laik (2012-04-18 18:31:53)
Offline
Laik, albo to zwykła prowokacja, albo naprawdę jesteś taki laik, że wszystko przy tuningu spieprzyłeś... tyle w temacie, pozdr
Offline