Nie wiem czy wiecie, ale od nowego roku nastąpi zmiana w przepisach. Zostanie zlikwidowana karta motorowerowa i w jej miejsce powstanie kategorie AM (do prowadzenia motorowerów do 50 cm3). Będzie ona dostępna od 14 roku życia.
Z tym, że mając kategorie B, posiada się uprawnienia do prowadzenia motorowerów. Nie będzie już możliwości jazdy na sam dowód osobisty.
Offline
Jeżeli masz kartę motorowerową to Ona Cię NADAL OBOWIĄZUJE . Nie trzeba jej w jakiś tam sposób wymieniać albo robić od nowa prawo jazdy . Przepisy które wchodzą w lutym 2012 są ostro zaostrzone jeśli chodzi o motocyklistów . Z tego co wiem prawo jazdy kategorii AM , A1 , A2 , A będzie wyglądać nieco inaczej . Szczerze to nie znam szczegółów ale nie będzie to już takie proste . Kategoria A1 to warunek ukończonego 16 roku życia . Z tą kategorią można poruszać się pojazdem o pojemności 125ccm3 z określoną ilością mocy . A2 to prawo jazdy do pojemności 350ccm3. Do określonej mocy . Kategoria A obejmuje wszystkie pojemności do nieskończoności . Według nowych przepisów by mieć Kategorię A należy mieć A1 i A2 albo samą A2. Zależy jak ta ustawa o kierujących pojazdami jednośladowymi przejdzie . Na razie to tylko propozycję . a które wejdą w życie tego jeszcze nie wiemy . Myślę, że wejdzie ta łagodniejsza ( Posiadanie jednej [A2] ) By móc zrobić sobie prawo jazdy kat. A
Offline
o ja jeb*e, czyli żeby kupić se 600-te trzeba wywalać kase na egzamin na A1 i A2?
Offline
A2:
"- dotyczy motocykli o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2 kW/kg oraz niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność mocy takiego motocykla"
Kieterman, nie wiem skąd wziąłeś 350ccm
35kW to 46km, bez ograniczeń na pojemność, ten stosunek mocy do masy to pewnie kit, bo nie sądzę żeby ktoś po tym patrzył, ale żeby był zachowany motocykl musi ważyć 230kg, jeśli ma całe 46km.
Offline
Żeby jeździć motocyklem o dowolnej pojemności trzeba mieć kategorie A, którą można zrobić bodajże od 21 roku życia, nie trzeba mieć tych mniejszych. I według mnie jest to dosyć dobre rozwiązanie, byleby sposób nauczania był jakiś sensowny. Mam nadzieje że ograniczy to ilość osób które mając lat 18 wsiadają na jakiegoś sportowego litra mając zerowe pojęcie o jeździe na motocyklu. A ci ludzie którzy mają kartę motorowerową albo ukończone 18 lat mogą i tak jeździć motorowerem na starych zasadach tzn na dowód.
Offline
Gdzieś w internecie są te nowe przepisy które mają wejść . Oczywiście chyba nie wejdą wszystkie ...
Offline
i don't want to life in this planet anymore
Please speak polish on this board // Grabar
Offline
Gość
No...takie rzeczy to tylko i wyłącznie w posranej Polsce ;/ Nic, tylko się z tąd wyprowadzić gdzieś, gdzie można prawko zrobić od 18 lat i bez żadnych dodatkowych kategorii, które są w sumie nie potrzebne. Za niedługo wymyślą prawo jazdy na wózek inwalidzki i na taczkę. Miałem napisać, że na rower, ale na rower już jest osobna kategoria.
I na hulajnogę pewnie też. Oczywiście każde za dwa tysie i to jest wada tego pomysłu. Rząd w normalnym kraju może by zmniejszył np. podatek albo zrobił dopłaty, tylko że w Polsce nie stoi za tym poprawa bezpieczeństwa tylko kasa. No i tak jak już napisałem i tak bez lepszego poziomu nauczania nie ma to większego sensu. Ale pozostaje też taka sprawa że dużej ilości osób starczy A2. No i jeszcze zapomnieliśmy o powalonych egzaminach teoretycznych które też mają wejść niedługo.
Offline
Gość
Tak Grabar, ceny nam się równają pomału z cenami europejskimi, tak jak mówił "lotnik Kaczyński" , lecz zarobki mamy takie same jak dotychczas. Ja z moich miesięcznych LEGALNYCH zarobków musiałbym na każdą kategorię odkładać około 14 miesięcy, bo mam płacone 150 zł na praktykach. A o jakich egzaminach teoretycznych teraz mówisz?