Dla mnie jest to bardzo fajny motorowerek, z małą mocą jak i spalaniem. Największym plusem dla mnie jest jej wygląd, kształt baku, zegarów i po co niektóre rozwiązania.
Największymi wadami są wibracje, słabo zrobiony licznik i wydech w starszych modelach.
Zetka ma 3, z czego 2 nieoficjalne "blokady".
Są to:
-Moduł
-Katalizator
-Dopalacz spalin
Te dwie ostatnie pogarszają tylko pracę silnika oraz lekko zmniejszają moc, spalanie i emisję spalin. Dla mnie najlepiej by było od razu wyciąć katalizator i zaspawać dopalacz spalin. Nie potrzebne tylko dziadostwo.
Offline
PickNick napisał:
Te dwie ostatnie pogarszają tylko pracę silnika oraz lekko zmniejszają moc, spalanie i emisję spalin. Dla mnie najlepiej by było od razu wyciąć katalizator i zaspawać dopalacz spalin. Nie potrzebne tylko dziadostwo.
Jak to zrobie to skuterki sie chowają
Offline
To pierwsze czyli ta rurka na kolanku nie zaspawajcie je ponieważ muli silnik ja zatkałem tą rurkę i zaczeło mulić silnik tak przerywało silnik gdy odetkałem tą rurkę to silnik normalnie pracował.
Offline
Zamulało, bo trzeba było wyregulować gaźnik. Skład mieszanki się zmienia więc to chyba oczywiste.
Offline
Zalety to oczywiście wyglad, małe spalanie, manualna skrzynia biegów.
Natomiast bardzo przeszkadza mi brak 5-go biegu, jak sie jedzie te 55 km/h to silnik błaga o następny bieg ;/
Offline
sienia99 napisał:
Natomiast bardzo przeszkadza mi brak 5-go biegu, jak sie jedzie te 55 km/h to silnik błaga o następny bieg ;/
Gadasz głupoty, mój 50 km/h na 2-ce potrafi po prostej cisnąć ale fakt, przydałby się nadbieg.
Offline
Plusy:
+ciche, basowe brzmienie silnika
+małe spalanie
+pojemność baku
+wygląd
+ bardzo fajnie się jeździ
+i wiele innych:P
Minusy:
-Wibracje
Perspektywy:zmiana zebatki z tyłu na mniejsza
ogólnie to super motorek;p
Offline
Xenon, jeździłeś kiedyś na starej jawce? Tam są wibracje, ja gdy się przesiadłem ze swojego ogara 200 na zetke to było coś w stylu z malucha do bmw serii 7 Nie porównuje naszych motorków do technologi lat 80 ale chodzi mi o to, że niektórzy nie doceniają pewnych rzeczy.
Offline
o blokadach zapomniałeś dodać , że jeszcze jedną blokadą jest fabrycznie montowana zbyt mała dysza główna
aha i przestrzegam przed nieodpowiedzialnym tuningiem mianowicie
gdy poradzimy sobie z zawirowywaczem spalin „dopalaczem spalin” a nie zmodyfikujemy w odpowiedni sposub gaźnika to silnik zatrze się i zniszczy na skutek spalania zbyt ubogiej mieszanki
a gdy poradzimy sobie jedynie z gaźnikiem pozostawiając nienaruszony zawirowywacz spalin , to mieszanka może okazać się zbyt gęsta , i motorek będzie jeździł gorzej spalająć więcej paliwa
GŁÓWNIE DWUSUWY
aha i jeszcze odnośnie zmiany wydechu zmieniając wydech możemy sporo zyskać ale też sporo stracić , nowy wydech musi być idealnie dopasowany do naszego motorka , jeśli tak nie będzie to może w skutek złego odprowadzania spalin naszemu motorkowi stać się krzywda, często przy zmianie wydechu może być potrzebna regulacja gaźnika
przy tuningu na większa pojemność warto też kupić inny wydech, bo na starym wydechu ten nowy cylinder może nie muc rozwinąć swojej pełnej mocy
pozdrawiam
P.S to co właśnie tutaj piszemy kwalifikuje się do rubryki USPRAWNIENIA MECHANICZNE
Ostatnio edytowany przez kondzio955 (2010-11-21 15:00:56)
Offline
kondzio955 napisał:
aha i jeszcze odnośnie zmiany wydechu zmieniając wydech możemy sporo zyskać ale też sporo stracić , nowy wydech musi być idealnie dopasowany do naszego motorka , jeśli tak nie będzie to może w skutek złego odprowadzania spalin naszemu motorkowi stać się krzywda, często przy zmianie wydechu może być potrzebna regulacja gaźnika
przy tuningu na większa pojemność warto też kupić inny wydech, bo na starym wydechu ten nowy cylinder może nie muc rozwinąć swojej pełnej mocy
pozdrawiam
Pomyliłeś 4T z 2T ....
Offline