To może benzer ma dłuższą, bo pamiętam jak kiedyś kumpel do zetki wkładał 125, to była za krótka..
Offline
Jak była za krótka to wszystko da się zrobić, a nie zapieprzać po kolejną, dłuższą.
Offline
kalichlorek napisał:
Niedawno wymieniłem silnik 50ccm na 125 , który kupiłem w styczniu na alledrogo , jako używany , od z 125 z przebiegiem niby 2000 km . Za 500zł dostałem silnik , gaźnik pz26 z króćcem , kolanko wydechu , zawór recyrkulatora , cewkę zapłonową , przekaźnik rozrusznika . Silnik ma więcej niż te obiecane 2000 km (wskazuje na to zużycie zębatki zdawczej) , ale nie był grzebany , nie regulowano też zaworów , a luz był prawidłowy . Sam silnik pasuje do ramy , należy tylko odciąć lub mocno odgiąć mocowania tylne dolne po silniku 50ccm (125 ma większy rozstaw , ale otwory są w ramie , te do 50ccm są dodatkowo przyspawane do obudowy osi wahacza) . Należy dorobić mocowanie głowicy silnika do ramy (2 kawałki płaskownika z otworami 8,5 mm i rozstawem 72 mm ) . Elektrycznie wszystko pasuje , należało jednak w kostkach przełożyć przewody . Pozostawiłem moduł CDI z poprzedniego silnika ( dokupiony rozblokowany ) , linka gazu pasuje , linkę sprzęgła należy dokupić nową . Tłumik kupiłem oryginalny od zetki 125 , niestety to koszt 370 zł + przesyłka 22 zł . Przeróbki wymaga podnóżek kierowcy , ten od 50 ma inny rozstaw śrub i inne wygięcie . Próbowałem go kupić w Romecie , podobnie jak króciec gaźnika ale odpowiedź brzmiała NIEDOSTĘPNE ! Co do króćca gaźnika to jest z nim poważny problem . Ten oz Z 125 i inne dostępne na alledrogo ustawiają wlot gaźnika centralnie , na środku silnika ( w Z 125 rama jest dwururowa , a filtr powietrza jest umieszczony centralnie , zetka ma centralną ramę , a filtr powietrza po prawej stronie ) . Więc króciec gaźnika musiałem dorobić sam z dwóch kawałków płaskownika i odcinka rury 1" . Do tego doszedł zakup zestawu napędowego .
Jezeli mam tylko podobne kable bo slilnik i instalacja sie róznią to jak w tej kostce połączyc te kable bo próbowałem i pokazuje mi bieg 5 a jest na luzie i nie ma iskry
a podpinałem pod instalacje zetki 125 i iskra chodzi i pokazuje luz a u mnie w 50 nie ma iskry i zle pokazuje biegi
chodzi o silnik 125 do ramy 50
Ostatnio edytowany przez kret111 (2017-07-11 17:30:45)
Offline
Do zetki 50 zmieniając silnik na 125 czy tam 150 to trzeba przestawić szerzej mocowania podpórek pod nogi kierowcy a więc flex, spawarka i lakier, linka sprzęgła musi być do 125/150 bo od 50 jest krótrza a ta będzie za krótka - w moim przypadku tak było.
mocowanie silnika to tam trzeba przy wahaczu obcinać 2 uchwyty dopiero wtedy wejdzie silnik a rurę wydechową to musi być koniecznie od 125/150 bo od 50 to ma mniejszą średnicę a z taką rurą silnik będzie się dławił co nie jest dla niego dobre a w konsekwencji można tak załatwić silnik bo nie może swobodnie oddychać
Offline