tez się kiedyś bawiłem na zime zdjąc łańcuch umyć w benzynie potem wysuszyć następnie łańcuch polać jakimś olejem np ten co zalewasz do zetki niech se w nim poleży z 15min następnie go powiesić nad jakaś miską żeby olej skapał ja to łańcuch polewam olejem na moto następnie go wycieram i tyle tani sposób po mojemu suchy łańcuch jest lepszy nie przykleja się tak do niego piach taka moja sugestia nie zapominaj o prefixie zapoznaj sie z regulaminem forum
Ostatnio edytowany przez zetka50 (2016-02-28 20:03:59)
Offline
Castrol jest okej. Dość szybko przysycha, nie klei się do niego piach, długo się trzyma i nie ma mowy o uwalonym wahaczu. Jak najbardziej polecam.
Offline
A ja na Allegro kupiłem zestaw do czyszczenia łańcucha od Motula za... 65 chyba zł. W zestawie sprej do czyszczenia ze szczotką (schodzi wszystko- masz wrażenie, że masz nowy łańcuch) i smar. Czyszczenie ze smarowaniem zajmuje jakieś poł godziny. I mam wrażenie, ze spokojnie zostało na drugi raz.
Offline
srubekl napisał:
Nie polecam białych smarów, za to polecam Ci wszystko z grafitem. W ostateczności zwykły olej i szmatkę.
Dlaczego nie białe smary? Możesz to rozwinąć szerzej?
Offline
Minos napisał:
srubekl napisał:
Nie polecam białych smarów, za to polecam Ci wszystko z grafitem. W ostateczności zwykły olej i szmatkę.
Dlaczego nie białe smary? Możesz to rozwinąć szerzej?
Też jestem ciekaw. Stosuje i nie mam zastrzeżeń na razie.
Offline
No cóż? Chyba nie doczekamy się opinii kolegi srubka w sprawie białych smarów. Z powodzeniem używam. Dobry i niedrogi biały spray firmy Nigrin (do kupienia w Auchan), a ostatnio Motul C5. Ten ostatni fajnie się aplikuje. To tubka z pędzlem. Nie pryska gdzie nie trzeba, pięknie się rozprowadza. Pamiętać tylko trzeba aby nie jechać tuż po aplikacji. Wspomniane smary potrzebują czasu, aby odparował zawarty w nich rozpuszczalnik. Najlepiej smarować wieczorem.
Abstrahując od tematu. Niedługo żegnam się z Zetką i Wami. Kupiłem Junaka M 25 (250 ccm). Jestem w trakcie robienia prawka "A", ale z przyjemnością wspominał będę Zetkę, która dostarczyła mi dużo radości a nigdy nie zawiodła. Miałem z nią drobne kłopoty wynikające z winy sprzedawcy kompletu 72 ccm. Na szczęśicie załatwił reklamację od ręki. Przejechałem nią 8000 km. Ma niemieckie kapcie, japoński łańcuch (DiD), podświetlenie ledowe zegarów, ledową postojówkę, główną żarówkę Philipsa, termometr w miejscu korka oleju, czarną nieprzezroczystą przednią owiewkę Puig. Panoramiczne lusterka od Suzuki. Na forum będę wpadał czasami. Dobrze mi u Was było.
Offline
Nie musisz się z nami żegnać, zetki nie mam od czerwca zeszłego roku a na forum wchodzę regularnie. Musisz pokazać nam tego Junaka i opowiedzieć o swoich wrażeniach. Ciekawi mnie co tam chinolki mają do zaprezentowania w ćwiartkach
Offline
Faktycznie. Nie żegnam się. Junak M25 to dwucylindrowiec z wtryskiem, chłodzony cieczą. Jestem na etapie wymiany kapci, całego napędu na DiD'a. Motong jest używany (nowego nie kupisz), rocznik 2011. Przednia lampa to Osram 55/60 W. Świeci jak cholera. Kierunki, stop, zegary to ledy. Kufer, podwójne światło stopu, gniazdo USB przy kierownicy, czarna przednia owiewka Puig. Lusterka panoramy Suzuki. Z przodu dwie tarcze hamulcowe, tył pojedyncza. Na temat jazdy to... Na razie brak uprawnień. Cdn w innym wątku.
Ostatnio edytowany przez Minos (2016-03-08 22:54:17)
Offline