Ogłoszenie


#1 2013-04-04 22:13:22

 CzaQQ

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

7473259
Skąd: Tarnowskie Góry
Zarejestrowany: 2010-12-09
Posty: 886
Punktów :   14 

[Porównanie] 2T Kontra 4T

Długo mnie nie było na forum ale już wracam Mam dla was ciekawe porównanie.

2T KONTRA 4T w 125ccm

Jako iż nudziło nam sie w Conieco to policzyliśmy ile kosztuje używanie 125ccm w 2T i 4T.

Założenie proste. Obydwa moto kupujemy w stanie idealnym za 3000zł. Jeden to 125 w 2T drugi 125 w 4T.
Moto posiadamy przez 5 lat, zakładając przebieg 10.000km na rok.
Wliczając cene kupna, remonty silników (w 2T zalozenie ze remont po 20.000km), 500zł przeznaczyliśmy w 4T na ewentualne awarie i wymiany płynów, cene benzyny zakładając że benzyna po 5,40zł a 2T pali 6 litrów, a 4T 3 litry wyszło nam tak:

Użytkowanie 4T przez 5 lat: 11.600zł
Użytkowanie 2T przez 5 lat: 21.850zł

Aby być spokojnym o paliwo i części przy 2T musielibyśmy zarabiać 3000zł miesiecznie (zalozenie ze zyjemy sami, policzylismy tez orientacyjnie rachunki za dom i zywnosc) a przy 4T 2700zł. Na 5 lat róznica 300zł jest mała, w dluzszym okresie wychdozi dużo.

Policzyliśmy także używanie Opla Astry G 1.6 z instalacją LPG, zakładając że gaz jest po 2,50zł a opel pali 7 litrów gazu (kolega wie z doświadczenia, ponieważ tkaie auto posiada dlatego na nim sie oparliśmy), oraz za auto damy 7.000zł

Użytkowanie takiej Astry na 5 lat wyszło ok 19.500zł
Wychodzi na to ze lepiej kupic sobie auto niz 125ccm w 2t

Wybór należy do was, moje zdanie jest takie że jeżeli kogoś stać na 2T to stać go na koszty eksploatacji

PS: Za przykładowy model 125 w 4T wzieliśmy MZ 125 SM, a 2T Yamahe DT 125.
Do ceny paliwa 2T doliczyliśmy olej zakładając 35zł na 1000km
Cena moto niema tutaj znaczenia, chcieliśmy pokazać róznice w kosztach eksploatacji
Licząc koszty Opla Astry założyliśmy że przez 5 lat nic sie poważnego nie zepsuje, do kosztów doliczyliśmy 500zł za wymiane płynów i innych pierdółek
Nie liczyliśmy ceny ogumienia zimowego w Oplu.
Broń boże nie chcieliśmy zastąpić moto samochodem, chodziło tylko o porównanie tego że samochód może być tańszy i nie musi to być Seicento
Licząc ceny cały czas było założenie że motocykl jest w stanie idealnym. Remont silnika w 2T był liczony jako 1000zł. Przez 5 lat takich remontów mielibyśmy 2

Myśle że sie przyda
Wiem że takie dyskusje już były ale zachęcam do rozwijania tematu

Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2013-04-05 21:13:34)

Offline

 

#2 2013-04-04 22:57:31

 Okret

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-02-16
Posty: 1130
Punktów :   14 
Pojazd: Honda CBR 125R
Wiek: 16

Re: [Porównanie] 2T Kontra 4T

Świetna robota. Dzięki tobie pomysł kupowania 2t ostatecznie wyleciał mi z głowy

ps. oczywiście +

Offline

 

#3 2013-04-04 23:02:22

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Porównanie] 2T Kontra 4T

Jeden to 125 w 2T drugi 125 w 4T.

Nie rozumiem tego porównania.
125 w 2t to drugi powinien być 600 albo nawet 1000 w 4t. Takie same koszta, a nawet mniejsze.
Przez 5 lat i 50 tyś km to taki 2t jak się będzie nadawał na remont 3 razy, to będzie coś wspaniałego, bo na sto procent coś się spieprzy, zatrze itp. Koszta 2t są kuriozalne i śmieszne.

Porównanie tak czy siak, bardzo nastawione pozytywnie na 2t. Bo jest znaaacznie gorzej.

Do ceny paliwa 2T doliczyliśmy olej zakładając 35zł na 1000km

Litr castrola czy innego super syntetyku by się nie zatarło kosztuje 40-50 zł i jara na 1000 km w stosunku 1:50 czy tam 1:40, czyli jak na 1000 km zjara 60 litrów, to zjara 1,1 albo 1,2 litra. Co daje w uśrednieniu 60 zł na 1000 dodatkowych kosztów, co daje po prostu trochę ponad litr paliwa na 100 omijając spalanie oleju i przeliczając koszta na koszta paliwa.

Offline

 

#4 2013-04-05 00:31:19

 Moto

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 341
Punktów :   
Pojazd: Romet Router Ws 50

Re: [Porównanie] 2T Kontra 4T

pali mu 7 l gazu? Już wierzę ... mogłeś napisać 6


http://img28.imageshack.us/img28/9168/ubws50.png
Przebieg: ~6.000km

Offline

 

#5 2013-04-05 00:36:55

 kamilolo

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Płock WP
Zarejestrowany: 2011-06-14
Posty: 131
Punktów :   
Pojazd: BENZER XCROSS 80

Re: [Porównanie] 2T Kontra 4T

Zasada jest prosta
Silnik dwusuwowy to bardzo stara konsturkcja, ale daje dużo mocy i frajdy kiedy powyżej 6-7-8 tyś obr. dostajesz niezamowitwego kopa.
Jeśli się ma pieniądzę i lubi się szybką jazde to bierze się 2t
A kalkulacje bardzo fajne tylko pewnie zaraz wpadnie fala hejtu że 2t to szajs i pierdzi. Jak ktoś jest tępy i nie potrafi zrozumieć działania tego silnika i dźwięku jego sprawa
Ja jeśli miałbym kupować teraz to do 125 jedynie 2t. Ale powyżej 250-600 to wiadomo że silnik 4t jest lepszy, osiągi się wyrównują a w Polsce tak czy inaczej nie znadzie się takich egzotyków 2t
Pozdro dla każdego coś dobrego


http://img35.imageshack.us/img35/5954/kamilolo1kopia.jpg

Jeśli pomogłem daj + , to nic nie kosztuje

Offline

 

#6 2013-04-05 01:24:44

 BarTyoKai

http://i.imgur.com/YzRVJ7Y.png

Skąd: Pomorskie
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 147
Punktów :   
Pojazd: Romet Zetka 50

Re: [Porównanie] 2T Kontra 4T

2t droga sprawa i fajna zabawa.

Mam MZ ETZ 150, pali niemiłosiernie, ale współczesne 125-200.4t nie mają szans.

Mam Zetkę i gdy wleje piątke litra to wystarczy na 200km albo i więcej.
A do ETZ jak wleje piątke to mam to na jeden wyjazd w teren


Romet Kadet > Romet Ogar 205 > Romet Zetka, Kingway Coliber, MZ ETZ 150

Offline

 

#7 2013-04-05 14:00:46

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Porównanie] 2T Kontra 4T

BarTyoKai napisał:

2t droga sprawa i fajna zabawa.

Mam MZ ETZ 150, pali niemiłosiernie, ale współczesne 125-200.4t nie mają szans.

Mam Zetkę i gdy wleje piątke litra to wystarczy na 200km albo i więcej.
A do ETZ jak wleje piątke to mam to na jeden wyjazd w teren

ETZ przynajmniej ma piękny dla uszu dźwięk i piekny wydech .
Mam zamiar kupić ETZ 251 ;>

Ostatnio edytowany przez GumiS123 (2013-04-05 14:01:03)


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#8 2013-04-05 14:04:18

 CzaQQ

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

7473259
Skąd: Tarnowskie Góry
Zarejestrowany: 2010-12-09
Posty: 886
Punktów :   14 

Re: [Porównanie] 2T Kontra 4T

PickNick napisał:

Jeden to 125 w 2T drugi 125 w 4T.

Nie rozumiem tego porównania.
125 w 2t to drugi powinien być 600 albo nawet 1000 w 4t. Takie same koszta, a nawet mniejsze.
Przez 5 lat i 50 tyś km to taki 2t jak się będzie nadawał na remont 3 razy, to będzie coś wspaniałego, bo na sto procent coś się spieprzy, zatrze itp. Koszta 2t są kuriozalne i śmieszne.

Porównanie tak czy siak, bardzo nastawione pozytywnie na 2t. Bo jest znaaacznie gorzej.

Do ceny paliwa 2T doliczyliśmy olej zakładając 35zł na 1000km

Litr castrola czy innego super syntetyku by się nie zatarło kosztuje 40-50 zł i jara na 1000 km w stosunku 1:50 czy tam 1:40, czyli jak na 1000 km zjara 60 litrów, to zjara 1,1 albo 1,2 litra. Co daje w uśrednieniu 60 zł na 1000 dodatkowych kosztów, co daje po prostu trochę ponad litr paliwa na 100 omijając spalanie oleju i przeliczając koszta na koszta paliwa.

Czego nie orzumiesz w tym porównaniu? Nie chcieliśmy sprawdzić jaką pojemność miałby 4T aby użytkowanie było tak samo kosztowne jak 2T tlyko jaka jest różnica w tych samych pojemnościach. Skierowane jest to do osób którzy na wejściu piszą: "125 w 4T to niewypał".

Nigdy nie posiadaliśmy dwusuwa (ani ja ani kumpel z którym to liczyłem) dlatego ceny podaliśmy orientacyjnie na przykładzie yamahy DT 125 z różnych forów (a tam wiadomo, wszyscy twierdzą ze pali 5 litrów a rzeczywiście żre 7) ale nawet dla "niskich" zakładanych kostów eksploatacji 2T i tak przebitka jest prawie dwukrotna względem 4T.

Wybór już należy do użytkowników, czy chca mieć trwałe moto i oszczędne czy chcą mieć dużo mocy ale non stop pusty portfel.

Ceny są czysto orientacyjne i teoretyczne, wątpie ze komuś wyjdzie użytkowanie 4T rzez 50.000km za 11.600zł łącznie z ceną kupna (gdzie dostaniemy 4T w idealnym stanie za 3000zł? Mowa tylko o markowcach) Tak samo w 2T moze byc cena użytkowania wyższa. W Oplu też ewentualne naprawy, ogumienie, pewnie jakbyśmy policzyli też takie rzeczy i spalanie o litr więcej albo dwa to używanie samochodu wyszłoby na poziomie 125 w 2T. Dobrze Picknick zauważył że porównanie bardzo pozytywne dla 2T bo remont silnika 2T nie kosztuje 1000zł tlyko więcej, jeszcze zależy od silnika. Za młodu mój wujek bawił sie w "teren" full crossem KTM 125 EXC, i tam na 2 motogodziny wychodziło 12 litrów benzyny plus olej al remont silnika po 100 motogodzinach na poziomie 2500zł, ale to już był silnik mocno wyżyłowany, za to mocy miał w kosmos

Żeby nie było fali hejtów to napsize jeszcze raz że chcieliśmy pokazac różnice w użytkowaniu obydwóch przy konkretnych założeniach, które mi wydają sie realne

Porównanie stworozne dlatego że sam stoje przed kupnem 125 i wiele osób z tego forum też

PS: Tak ta Astra spala 7 litrów gazu i jest to zmierzone przez nieg, wielokrotnie liczył ile pali (posiada ją już 4 lata) i zawsze wychodziło miedzy 7 a 8 litrów, ale on jeździ spokojnie, głównie po mieście i na mały odległościach przy czym ma wrodzony talent do ekonomicznej jazdy dlatego wynik 7 litrów może dziwić, ale jak najbardziej jest realny

Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2013-04-05 14:16:17)

Offline

 

#9 2013-04-05 15:47:04

 PickNick

http://oi58.tinypic.com/nbviuo.jpg

Zarejestrowany: 2010-11-12
Posty: 2630
Punktów :   17 
Pojazd: Yamaha fz1 Fazer

Re: [Porównanie] 2T Kontra 4T

Czego nie orzumiesz w tym porównaniu?

Rozumiem wszystko, dodałem ironię, że 125 w 2t to powinno się porównywać do 1000 w 4t. 125 w 4t ma 2-3x mniejsze koszta nawet od 50 w 2t.

Mi leciutka siena 1.6 jarała zawsze 10l gazu a tera marycha jara 12. 7 to może tico spali jak się będzie jechać z przepisami.

Offline

 

#10 2013-04-05 15:48:12

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Porównanie] 2T Kontra 4T

4T to przyszłość. Przykładowy GS o pojemności 500 spali 3,5l.
Ja osobiście lubię 2T, ale tylko starszej daty .
To może coś powiem na temat Minska 125 2T.
12 konna 125 spięta z 4 stopniową skrzynią, mocy jest w cholere, aż urywa dupe, V-max 113-118km/h, przyspieszenie mega, spalanie to od 3,5 l do 5,5 l.
Co do remantów to się nie wypowiem na tym przykładzie, mimo, że jest to 89r, to ma przejechane 11 tys km, wszystko w serii prócz tarcz sprzęgłowych i jak na razie nic się nie zapowiada na remonty.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 

#11 2013-04-05 17:48:39

 Moto

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 341
Punktów :   
Pojazd: Romet Router Ws 50

Re: [Porównanie] 2T Kontra 4T

PS: Tak ta Astra spala 7 litrów gazu i jest to zmierzone przez nieg, wielokrotnie liczył ile pali (posiada ją już 4 lata) i zawsze wychodziło miedzy 7 a 8 litrów, ale on jeździ spokojnie, głównie po mieście i na mały odległościach przy czym ma wrodzony talent do ekonomicznej jazdy dlatego wynik 7 litrów może dziwić, ale jak najbardziej jest realny

Twój kolega nie umie liczyć czy głupio mu się przyznać ile pali ta astra?
PS. Po mieście i na małych odległościach jeszcze więcej pali.


http://img28.imageshack.us/img28/9168/ubws50.png
Przebieg: ~6.000km

Offline

 

#12 2013-04-05 20:07:30

 CzaQQ

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

7473259
Skąd: Tarnowskie Góry
Zarejestrowany: 2010-12-09
Posty: 886
Punktów :   14 

Re: [Porównanie] 2T Kontra 4T

Moto napisał:

PS: Tak ta Astra spala 7 litrów gazu i jest to zmierzone przez nieg, wielokrotnie liczył ile pali (posiada ją już 4 lata) i zawsze wychodziło miedzy 7 a 8 litrów, ale on jeździ spokojnie, głównie po mieście i na mały odległościach przy czym ma wrodzony talent do ekonomicznej jazdy dlatego wynik 7 litrów może dziwić, ale jak najbardziej jest realny

Twój kolega nie umie liczyć czy głupio mu się przyznać ile pali ta astra?
PS. Po mieście i na małych odległościach jeszcze więcej pali.

nie jestem debilem i wiem ze w mieście wszytsko pali wiecej niż w trasie.
http://www.autocentrum.pl/spalanie/opel/astra/g/
prosze bardzo, skoro nie wierzysz temu co pisze to przecyztaj co mówią statystyki. Nam zawsze wychodziło miedzy 7 a 8 (7,6 albo 7,4) zanizylismy dla testu do 7 zeby sie dobrze liczyło.
Pozycja piąta na liście w linku. Astra 1.6 85KM, spalanie LPG 8.1L a Pb 7,6.

Przy czym pamiętaj że jest to średnie spalanie podane przez użytkowników. Jeden potrafi tka jechąc że spali dyche a drugi tak że spali 7. I prosze o torche kultury a nie wyzywania od debili odrazu bo wyzywasz dużo starszą osobe od siebie. Zakładam że nie posiadasz tkaiej Astry albo wręcz nie lubisz oplów. Cóż, na hejterstwo niema mocnych

http://www.autocentrum.pl/spalanie/opel … 2002-2004/
Jeszcze tutaj masz dokładne szczegóły. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe 6,8L, mówiłem ze wynik 7L mzoe dziwić ale jets realny

Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2013-04-05 22:32:55)

Offline

 

#13 2013-04-05 21:25:37

 Okret

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-02-16
Posty: 1130
Punktów :   14 
Pojazd: Honda CBR 125R
Wiek: 16

Re: [Porównanie] 2T Kontra 4T

Jeśli chodzi o 125ccm to 2t z tego co wiem zostało tylko w Cagivie Mito (jeśli gdzieś jeszcze to proszę o poprawę). Reszta przeszła na 4t. Po części pewnie jest to też spowodowane ekologią, ale prędzej czy później 2t wyginie śmiercią naturalną poprzez koszty utrzymania. Nawet jak ktoś ma pieniądze to pewnie i tak woli wydawac mniej, a z porównań CzaQQ'a wychodzi, iż 2t jest 2x a może nawet 2,5x droższe w utrzymaniu. Zawsze znajdą się ulubieńcy 2t, osoby które wolą szybciej polatac mając A1, ale ja osobiście uważam, że od tego są wieksze pojemności. Nie brakuje nastolatków jadących przez wioskę NSR czy RS 130-150km/h. Sam pewnie też bym tak robił (już taki wiek), lecz by temu zapobiec wole kupic 4t i nie kusic losu.

Offline

 

#14 2013-04-06 09:38:06

 rafal0298

http://i.imgur.com/5lRhRyE.png

Zarejestrowany: 2012-04-28
Posty: 759
Punktów :   
Pojazd: Zetka 50+

Re: [Porównanie] 2T Kontra 4T

Okret napisał:

Jeśli chodzi o 125ccm to 2t z tego co wiem zostało tylko w Cagivie Mito (jeśli gdzieś jeszcze to proszę o poprawę). Reszta przeszła na 4t. Po części pewnie jest to też spowodowane ekologią, ale prędzej czy później 2t wyginie śmiercią naturalną poprzez koszty utrzymania. Nawet jak ktoś ma pieniądze to pewnie i tak woli wydawac mniej, a z porównań CzaQQ'a wychodzi, iż 2t jest 2x a może nawet 2,5x droższe w utrzymaniu. Zawsze znajdą się ulubieńcy 2t, osoby które wolą szybciej polatac mając A1, ale ja osobiście uważam, że od tego są wieksze pojemności. Nie brakuje nastolatków jadących przez wioskę NSR czy RS 130-150km/h. Sam pewnie też bym tak robił (już taki wiek), lecz by temu zapobiec wole kupic 4t i nie kusic losu.

Z tego co wiem to chyba już nie mają wgl produkować 2T ponieważ są chyba bardziej toksyczne niż 4t


Moc jest bogiem,Prędkość nałogiem,Freestyle zabawą a Tuning podstawą !!!

Offline

 

#15 2013-04-06 09:39:49

 GuMiS

http://i.imgur.com/rGxTz7E.png

Skąd: Belgiè, Brussel
Zarejestrowany: 2011-08-08
Posty: 3381
Punktów :   28 
Pojazd: Romet Z150
Wiek: 23

Re: [Porównanie] 2T Kontra 4T

Nie będą produkować bo niektóre nie spełniają nawet norm EURO 3.


Ciągle się przemieszczam,
uciekam przed słońcem i deszczem,
jeżdżę, nie wiem kiedy skończę nareszcie,
gdzie mieszkam, gdzieś tam w jakimś mieście,
jak królewna śnieżka za siedmioma, w swym królestwie.

Offline

 
Liczniki

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pretorianie.pun.pl www.fs.pun.pl www.akkatsuki.pun.pl www.prostowserce.pun.pl www.tibia33.pun.pl