Ja w swojej Zetce mam 72 ccm, oraz przełożenie 15 na 38. Ważę około 80-ciu kg. I moto leci około 70 ( pomiar według skalibrowanego licznika rowerowego ) na prostej bez żyłowania, a 90 to ze stromej góry może by poszło, ale nie mam potrzeby sprawdzać. Jako ciekawostkę podam że przy tym przełożeniu 15/38 na 4 biegu przypada 10,5km/h na każdy 1000 brotów. Np. przy 4000 obr/min. na 4-ce leci 42 km. Popieram przy 15T robi sie ciasno.
Offline
To ciekawe, bo mi przy 125 ccm na ostatnim biegu przy przełożeniu 15/38 na PIĄTYM biegu przypada 10 km/h na każdy 1000 obrotów. Ten silnik wyplułby chyba głowice, jak by miał 4000 rpm przy 40.
Offline
Roztentegowywacz napisał:
prosto w twarz napisał:
ja w swojej zetce zmieniłem zebatke na 16z i modol odblokowany zwykly za20zł i po prostej mam 80 a z lekkiej górki ponad 90
A teraz mi proszę wytłumacz, intelgencie, jak ty wsadziłeś 16z, jeżeli zakładając 15 z trzeba zakładać już zębatkę z łańcuchem. Dziurę w obudowie karterów wyciąłeś? A tak w ogóle, to jakbyś wsadził 16 z przy tej mocy i tej wadze pojazdu (stosunek masy do mocy) to ty byś 70 nie ujechał, bo silnik nie miałby siły. Następnym razem się troszeczkę zastanów nad swoją wypowiedzią, bo na tym forum nie ma dzieci z przedszkola, którzy nadal myślą, że 50 ccm pojedzie tyle samo co 1000 ccm.
PS. jak czytam takie wypowiedzi nowych użytkowników na tym forum to mam nieodparte wrażenie, że saj1125 założył nowe konto na tym forum i próbuje oświecać wszystkich swoimi cudownymi teoriami...
Ten człowiek dobrze gada.Zetka Waży 115kg i na przełożeniu 16/52 silnik nie miała by siły uciągnąć ciebie i motoroweru bo o jeżdzie pod górkę lub wiatr to zacznie się robić ciekawie.Ja mam Ogara ja ważę prawie 100kg. motorower 95kg. i na przełożeniu 15/46 ma już lekkiego muła no ale są specjaliści którzy zakładają do silnika 50cm zębatkę zdawczą 17z jak ona się tam mieści to nie wiem ale jedno jest pewne na 4 biegu ogar nie miał by siły jechać .
Offline
Roztentegowywacz napisał:
@Up zauważ jeszcze, jakie Zetka ma opory toczenia, bo w Ogórze masz oponkę troszkę szerszą niż w rowerze, a w Zetce masz 11cm szerokości opony z tyłu i 9cm z przodu. A Ogar jakie ma szerokości? 7-8cm na oponie? Wiec jeszcze doliczając to, że zetka ma oryginalnie zabudowanego muła mechanicznego który spowalnia pozostałe konie, jest to nierealne.
W 100% się z tobą zgadzam.W Zetce50 tylnie koło powinno mieć 18cali i obute w opony o rozmiarze 3,5 cala tak jak to ma miejsce w motorowerze Junak 901 RS.Motorower na przełożeniu 13/52 z seryjnym silnikiem i na 18calowych kołach wyglądał by dalej ładnie a poprawa osiągów była by wyczuwalna dla kierującego w porównaniu z kołem 16 calowym na tyle.Do Ogara zakładałem oponę 3.00 na tył i na przełożeniu 13/46 nie odczuwałem pogorszenia osiągów ani polepszenia trakcji.Wolałem kupić lepszą jakościowo oponę w seryjnym rozmiarze a niżeli zakładać i jeżdzić na jakimś szajsie marki KBF Design by Japan bo różnica między oponami Chinskimi KBF a Michelin Gazelle M62 w jakie obute są fele w Racku jest duża .
Offline
PickNick napisał:
To ciekawe, bo mi przy 125 ccm na ostatnim biegu przy przełożeniu 15/38 na PIĄTYM biegu przypada 10 km/h na każdy 1000 obrotów. Ten silnik wyplułby chyba głowice, jak by miał 4000 rpm przy 40.
Co za problem z cylindrem 80ccm i z zębatką 38z na tyle? Jak ja seryjnym Astonem przy 5300RPM mam 40km/h na czwórce z przyjemnością nagram filmik.
Ostatnio edytowany przez GumiŚ123 (2012-08-09 23:28:08)
Offline
Czaiłem cały czas mnie biegało o to że im szerszy lacz z tylu tym większe opory toczenia a za niskie ciśnienie zjawisko te potęguje.
Offline
Co do ciśnienia powietrza to jednak racja . Odczuwalna jest różnica. W sunie to pompuje 2.6 atmosfery na przód i tył. I trzeba dość często kontrolować ten stan bo chińskie dętki przepuszczają i po miesiącu warto pod pompować. Na mój gust większym problemem jest niskie ciśnienie w kółkach niż szerokość opony.
Offline
GumiŚ123 napisał:
PickNick napisał:
To ciekawe, bo mi przy 125 ccm na ostatnim biegu przy przełożeniu 15/38 na PIĄTYM biegu przypada 10 km/h na każdy 1000 obrotów. Ten silnik wyplułby chyba głowice, jak by miał 4000 rpm przy 40.
Co za problem z cylindrem 80ccm i z zębatką 38z na tyle? Jak ja seryjnym Astonem przy 5300RPM mam 40km/h na czwórce z przyjemnością nagram filmik.
W tym problem, że ja też mam 38z z tyłu i nie wyobrażam sobie, by 4 bieg był tak samo długi, co dopiero mówić o 5...
Offline
Marek81 napisał:
Co do ciśnienia powietrza to jednak racja . Odczuwalna jest różnica. W sunie to pompuje 2.6 atmosfery na przód i tył. I trzeba dość często kontrolować ten stan bo chińskie dętki przepuszczają i po miesiącu warto pod pompować. Na mój gust większym problemem jest niskie ciśnienie w kółkach niż szerokość opony.
Ja pompuje 2,2 tak jak w instrukcji, ale mam 18, 3,00 i co prawda też sprawdzam co miesiąc i zawsze troche ucieknie.
Offline
dołączam się do pytania
Offline
Hey wam wszystkim,tez mysle o tym cylku na wiosne ! ale sa obawy czy silnik nie zdechnie za szybko no i najwazniejsze czy motorek zyska na sile ? mam na mysli jazde w dwie osoby dorosłe:) podzelcie sie raz jeszcze spostrzezeniami pozdro dla fanów zetki
Offline
Ja mam sam moduł kupione i naprawde fajnie motorek jedzie. Ale jak jade na max to już szkoda mi motorka a co dopiero jak cylek zmienie , wiadomo ze to kusi człowieka i motorek bardziej dostaje !
Offline