Witam wszystkich!
Od niedawna jestem posiadaczem Zetki 50 i podczas jazdy zauważyłem, że niektóre biegi są zbędne... , np. 3 bieg jest wstawiony tylko po to, żeby był... Łatwiej jest go ominąć z 2 biegu na 4 ... Chciałbym w mojej Zetce coś z tym zrobić: pozamieniać zębatki w skrzyni biegów, albo wymienić skrzynię biegów.
Ja się na tym za bardzo nie znam, ale mam znajomego, który mógłby mi to zrobić.
Co Wy na to? Proszę o jakieś sugestie, porady....
Pozdrawiam
Mateusz
Ostatnio edytowany przez Slawkowski (2012-08-13 14:11:47)
Offline
Pierwszy post powinien być w powitalni!
A co do tej zmiany zębatek, coś czuję, że będzie to trudne albo niewykonalne.
Offline
Załóż sobie zębatkę z przodu 14 albo 15 lub 38 z tyłu i wtedy powinno być lepiej a nie przerobienia w skrzynie raczej to nie wykonalne . Można też kupić cylinder 80ccm i też zmiana zębatek śmigasz
Offline
Kolego zmień zębatki na 12/41 to wtedy będzie Ci KAŻDY bieg potrzebny .
Offline
No ale 12/41 to prawie to samo co 13/52 ale najtaniej wyjdzie mu założyć 14z lub 15z przynajmniej nie trzeba łańcucha zmieniać i kupować 2 zębatek
Offline
Jakieś 4 lata temu troszkę interesowałem się motorowerami Jincheng jc50q8 knight z tego co kojarzę miały silnik 139 fmb, ale były 2 wersje, od 1999r. 4-biegowe a od 2003r. 3-biegowe Ciekawi mnie jak to było zrobione, czy inne silniki, czy inne skrzynie biegów, muszę się tym zainteresować choć nie widzę sensu zmieniać tego w naszych moto
Offline
Wtedy bym wybrał silnik 3 biegowy, bo na pewno miał mocniejszy silnik niż 4 biegowy.
A to dobre porównanie Simson 3 biegowy i 4 biegowy , a nawet i 5 i 6 biegowego widziałem na yt.
Offline
No ... oglądając ten filmik to ... myślę, że Zetkę da się przerobić tak, aby nie przemęczać silnika (7000 obr/min=ok 75 km/h).
Wystarczy cylinder 80 cc i lepsza skrzynia biegów
http://www.youtube.com/watch?v=i_U9-EBXV2o
Offline
Motorower napisał:
automateusz napisał:
Pierwszy post powinien być w powitalni!
Człowieku wyluzuj
Piszesz mi, żebym się wyluzował, a sam nic nie wnosisz do tematu tylko sobie nabijasz posty...
Uważam jak inni, że nic innego w Zetce jak zmiana zębatek albo ewentualnie cylindra nie wchodzi w grę.
Offline
No nie wiem już gdzie to pisac ale czy nikt jeszcze nie zrozumiał że Zetka bez cylindra 72 lub tej 14z czy 15z nie pójdzie szybciej? Zetka już taka jest i nic w niej nie zmienicie. To nie 2T żeby można było wymieniac filtry itp. Pomysł bez sensu według mnie i nie do wykonania. To nie jest tak jak myślisz że to wystarczy coś przełożyc i bedzie OK. Wszystko musi byc wyliczone.
Offline
matikopl napisał:
No ... oglądając ten filmik to ... myślę, że Zetkę da się przerobić tak, aby nie przemęczać silnika (7000 obr/min=ok 75 km/h).
Wystarczy cylinder 80 cc i lepsza skrzynia biegów
http://www.youtube.com/watch?v=i_U9-EBXV2o
Oglądałem już ten film dawno temu, sam robiłem Simsona 83ccm.
Dokładnie jak kolega wyżej, nic z Zetką nie zrobisz prócz cylindra 80ccm/zebatek.
Offline
Wiadomo, że bez nowego cylindra tylko zębatki mogą trochę pomóc, ale kolega pytał czy można zamienić skrzynię na 3 biegową więc nie róbcie OT ja sam z czystej ciekawości chętnie poczytam, czy silniki w tych obu motorowerach (Jincheng jc50q8 knight) były takie same, bo jeśli tak to można by poszukać gdzieś skrzyni 3 biegowej. Trochę tego jeździ więc warto by się zainteresować
matikopl a koledze radzę poczytać na form o zębatkach bo jest mnóstwo tematów...
Przedniej z tylną nie zamienisz bo nie pasuje mocowanie, tylna jest o wiele za duża żeby zmieściła się z przodu a poza tym moto nie ruszyło by z miejsca nawet na 1 biegu.
Offline
matikopl napisał:
Ok ... Dzięki...
To jeśli tylko cylinder i zębatki, to lepiej zmienić tylną zębatkę czy przednią?
38z na cylindrze 80ccm z tyłu.
Offline