Witam
Czy wokół magneta ma być olej, zecia zaczęła mi szwankować i szukam wszędzie ???
Offline
u mnie jest
Offline
Raczej nie powinno by tam oleju . U mnie nigdy nie byo nawet w chiskim motorowerze . Tam jest tzw. Pradnica i olej nie gra tam zadnej roli .
Offline
Tam jest nie tylko prądnica. Można tam znaleźć jeszcze tryby i łożyska rozrusznika elektrycznego. W silniku są kanały łączące prawą stronę silnika z lewą, którym olej może przepływać swobodnie zapewniając smarowanie i chłodzenie całego silnika. Oto wygląd lewej strony silnika po zdjęciu kopuły.
Widać w magnesie resztki oleju który nie spłynął po przechyleniu motorka na prawą stronę.
>Full size
Widać również jak wygląda smarowanie rozrusznika. W pokrywie silnika jest precyzyjne łożysko i zębatki przekładni rozrusznika. Wszystko to wymaga smarowania.
>Full size
Ostatnio edytowany przez sq3mva (2012-05-13 10:17:11)
Offline
W prądnicy nie ma prawa być ani kropli oleju co ty za głupoty wypisujesz te tryby są od rozrusznika pseudo znawcy z się nie wypowiadajcie się.Tak jak pisze kieterman on miał chiński motorower ja też mam rozbierałem silniki 139FMB i jedno mogę powiedzieć to co tu się wypisujecie na tym forum to woła o pomstę do nieba i politowanie.Motorki ładne ale większość tych kierowców to zwykli partacze i robiący zamieszanie pieniacze którzy mają kompleks pionowego cylindra.
Offline
oczywiscie ze ma tam byc olej i jezeli by go nie bylo to mzoesz zaczynac sie martwic. Wsyztsko to co zostalo wymienione musi byc smarowane ale czy zapomnieliscie ze wlasnie pod amgnetem i bendiksem rozrusznika jest pol rozrzadu? Ten rozzad tez wymaga smarowania. Idaca dalej ejst tam lozysko walu ktore tez wymaga smarowania bo ma je wlasnie od tej strony.
Cewki maja byc zanuzone w oleju a wsyztsko dziala poprawnie dlatego ze cewki sa zaizolowane. Wygladaja jak zwykle druty ale w rzeczywistosci jest to izolacja nakladana natyrskowo tak jak lakier ktora do zludzenia przypomina miedz. Zeby rpadnica dzaiala cewki nie musza byc odizolowane bo pole magnetyczne z kola zamachowego (magneta ktore nim jest w tym silniku) przeniknie kazda izolacje. Nie zastosowano izolacji gumowej bo mgolaby sie rozpasc ta nakladana natryskowo jest poprostu nienziszczalna, Dlatego zeby wam na mysl nie przyszlo zeby cos tam skrobac srubokretem czy cos
Ostatnio edytowany przez CzaQQ (2012-05-13 19:44:55)
Offline
Skoro pod kopułą magneta jest olej , pod ciśnieniem to w jaki sposób tworzy się tam prąd ?
Offline
Dziś po usunięciu poważnej usterki (ale to w innym temacie) potwierdzam ,że olej wokół magneta w naszych silniczkach jest i widocznie musi być i jest ok.
Temat do zamknięcia.
Pozdrawiam.
Panowie
Czasami aby się czegoś dowiedzieć trzeba coś zepsuć lub rozkręcić a nasze spekulacje to o d........ rozbić.
Ostatnio edytowany przez pen3hz (2012-05-13 22:48:32)
Offline
Jakby ktos nie wiedział. Olej nie przewodzi prądu.
Offline