Witam, w poradniku streszczę jak można założyć jakikolwiek alarm. Zazwyczaj wszystkie alarmy mają taki sam schemat montażowy. Ja zakładałem stig 09, ale oczywiście może być inny.
Znajdowanie (+)
Będzie potrzebny miernik. Należy go ustawić na prąd stały (DC) i zakres powyżej 12 V np. 20 lub 50 V.
Należy połączyć czarny kabel od miernika (masę) z masą akumulatora, natomiast czerwonym kablem (plus) należy szukać napięcia na poszczególnych kablach w motorze. Jeśli uzyskamy np 13 V i wartość ta będzie stała to znaczy że znaleźliśmy sygnał plusowy. Odszukany sygnał nie może nam pulsować.
Znajdowanie masy (-)
Będzie potrzebny miernik. Należy go ustawić na prąd stały (DC) i zakres powyżej 12 V np. 20 lub 50 V.
Należy połączyć czerwony kabel od miernika (plus) z plusem akumulatora, natomiast czarnym kablem (minus) należy szukać napięcia na poszczególnych kablach w motorze. Jeśli uzyskamy np 13 V i wartość ta będzie stała to znaczy że znaleźliśmy sygnał masowy. Odszukany sygnał nie może nam pulsować.
Schemat do mojego alarmu.
INSTALACJA
masa pomocnicza jak i kabel czarny łączymy bezpośrednią z masą akumulatora
czerwony +12 V ZASILANIE - łączymy bezpośrednio z plusem akumulatora
brązowy + 12 V po zapłonie - szukamy plusa który będzie się pojawiał po przekręceniu kluczyka:
niebieski, starter - dzięki niemu można uruchomić moto z pilota - mi nie działa tzn. kręci tylko rozrusznikiem no ale to bardziej bajer na laski ...
w routerze będzie to ten żółto-zielony kabel:
dwa żółte kable od alarmu - należy zdjąć plastik z tyłu moto aby się dostać. Są to dwa kable, które mają wspólną masę natomiast jeden odpowiada za prawy drugi za lewy kierunkowskaz. Są to niebieski i czarny kabel:
Szary należy zaizolować
Różowy kabel - należy podłączyć do przekaźnika (trzeba go dokupić) Natomiast należy znaleźć taki kabelek który po przecięciu nie będzie można uruchomić moto (ani ze startera ani z kopa). Należy go szukać koło cewki wysokiego napięcia, która jest umieszczona po prawej stronie od moto z przodu. Należy go przeciąć i podłączyć według schematu.
To jest cewka wysokiego napięcia. Po drugiej stronie ma odpowiednie dwa wyjścia. Tam można znaleźć białoczarny kabel który należy przeciąć
Właśnie ten kabel należy przeciąć. Na zdjęciu nie jest białoczarny, bo wstawiłem sobie swój kabel, a przekaźnik umieszczę gdzieś koło siedzenia.
Ostatnio edytowany przez Motorower (2011-12-24 11:44:05)
Offline
Wielkie dzięki Motorower za poradnik.
WIELKI PLUS ODE MNIE!
Offline
Świetny poradnik !
Offline